Het is nu vr feb 10, 2012 9:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: WOZ-waarde vaak veel te hoog!!! ingezonden
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 14:57 
Redactie

Ingezonden artikel, naam is bij de redactie bekend.
Citaat:
"De gemeente heeft met dagtekening 31 januari 2010 aan iedereen een aanslag gemeentelasten toegezonden. Hierop is de Woz-waarde vermeld. In mijn beroep ben ik heel veel beschikkingen tegengekomen die veel te hoog zijn vastgesteld, soms tot het belachelijke toe.

Als u het niet eens bent met deze waarde, dan moet u voor 14 maart a.s. bezwaar maken. (vandaag of morgen)

Het taxatieverslag kunt u downloaden vanaf de site van de gemeente, hierbij heeft u uw aanslag nodig.

Als u niet in de gelegenheid bent om uw bezwaar volledig te motiveren dan moet u een "pro-forma bezwaar" indienen. Hiermee stelt u uw rechten veilig, maar heeft u meer tijd om uw bezwaar goed te onderbouwen.

Vermeld bij een bezwaarbrief altijd:
- de zin "Bezwaar beschikking woz 2010"
-Uw naam en adres
-Beschikkingsnummer
-Dagtekening (is 31-01-2010)

Vermeld daarnaast de zin "Tevens verzoek ik u een vergoeding toe te kennen voor de kosten die gemaakt zijn in verband met dit bezwaarschrift, conform artikel 7.15 AWB."

En vermeld in uw bezwaar "Mocht u voornemens zijn mijn bezwaar af te wijzen dan verzoek ik u om mij te willen horen voordat u een beslissing te neemt."

Profiel  

Berichttitel: Re: WOZ-waarde vaak veel te hoog!!! ingezonden
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 15:56 

P.S. Je kunt er nog aan toevoegen dat bezwaren doorgaans standaard afgewezen worden en dat je je moet voorbereiden op de gang naar de rechter. Verder is het de gemeente toegestaan om de OZB belasting jaarlijk met een bepaald percentage te verhogen, waarbinnen je geen bezwaar kunt aantekenen. Dit om een stortvloed van bezwaarschriften te voorkomen. Elke makelaar kan je informeren of de verhoging binnen of buiten deze bandbreedte ligt.

Jan B. Kaiser

Profiel  

Berichttitel: Re: WOZ-waarde vaak veel te hoog!!! ingezonden
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 16:43 

Om de vloed aan bezwaarschriften in te dammen, is afgesproken dat u niet om een paar honderd euro mag procederen. Bij woningen met een waarde van €200.000 geldt een minimale afwijking van 5%. Voor woningen getaxeerd tussen de €200.000 en €500.000 mag de taxatie 4% afwijken met een minimum van €10.000. Voor €500.000 tot €1 miljoen geldt een afwijking van 3% en minimaal €20.000. Bij duurdere woningen geldt een minimale afwijking van 1%

Lijkt me een zeer nuttige toevoeging in dit geval!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur