Mark van Vilsteren van HEVO,nieuwe aanwinst VZK

jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

Mark van Vilsteren van HEVO,nieuwe aanwinst VZK

Bericht door jan bredewout »

VZK heeft in de persoon van Mark van Vilsteren opnieuw versterking weten te vinden voor de herenselectie die volgend seizoen gaat uitkomen in de 3e divisie.

De loopbaan van de ervaren volleyballer begint bij de mini’s van Salvora uit Raalte. Na een aantal jaren als jeugdlid mag van Vilsteren op zeventien jarige leeftijd debuteren in het eerste van Raalte. Na een aantal jaar promotieklasse en derde divisie ervaring viel het team uit elkaar en moest de geboren en getogen Raaltenaar op zoek naar een andere club. Dit werd vervolgens Hevo uit Heino, waar van Vilsteren de afgelopen zeven seizoenen uitkwam op promotieklasse, 3e divisie en 2e divisie niveau.
Mark blikt terug: “Hoogtepunt in al seizoenen was het tweemaal promovoren op rij. Eerst kampioen in de promotieklasse en daarna met een mazzeltje door naar de 2e divisie omdat Hevo de beste nummer drie was van de 3e divisies.”
Nu is opnieuw het doek voor een team waarvoor hij jarenlang uitkwam, waardoor de speler van Hevo wederom op zoek moest naar een nieuwe volleybalvereniging. Mark: “Stoppen met volleybal is voor mij nog geen optie omdat ik het spelletje hiervoor nog veel te leuk vind. Maar ja wat doe je dan en waar ga je spelen...?”

Hoewel er meerdere clubs in de regio interesse hadden om van Vilsteren aan te trekken, viel de keuze vrij snel op het ambitieuze VZK uit Wezep. Mark denkt bij VZK de betrokkenheid en gezelligheid te vinden die hij belangrijk vindt bij een vereniging: “In de afgelopen jaren heb ik regelmatig tegen VZK gespeeld, de uitwedstrijden in Wezep hebben bij mij deze zeer positieve indruk achtergelaten. De tribunes zitten lekker vol op zaterdag en je merkt aan alles dat iedereen zich zeer betrokken voelt bij de vereniging. Ik ben dan ook erg blij dat ik hier vanaf het seizoen 2009/2010 onderdeel van mag uitmaken!”

Afbeelding
Plaats reactie