Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Verkiezingen algemeen
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Redactie »

Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.
Lijsttrekkersdebat LOCO geslaagd!

Wezep 24 februari 2010 – De grote zaal van het Dorpshuis in Wezep is afgeladen met belangstellenden en sympathisanten van de lijsttrekkers van de zes partijen. Het debat was live te volgen via LOCO TV, radio en internet. Regisseur Arno van Elst stuurde met handsignalen cameramannen, technici en presentatoren aan, alleen een bord met “applaus” ontbrak nog.
Bekijk hier de foto's gemaakt door Stefan Verkerk

Tijdens dit debat was het onvermijdelijk dat de niet verstrekte gelden aan de LOCO aan bod kwam. Dit gebeurde doormiddel van een “Ingezonden vraag”. Lijsttrekker Gerrit Jan Veldhoen van de ChristenUnie was duidelijk in zijn antwoord, “Als de ChristenUnie de grootste partij wordt, zal de CU ervoor zorgen dat de LOCO geld krijgt. Ze hebben er recht. Via de Algemene Uitkering van het Rijk aan de gemeenten wordt dit via een doeluitkering uitgekeerd.……...bekijk en beluister dit onderwerp!
Ook de ABO heeft ondersteuning aan de LOCO in haar partijprogram.


Beeldkwaliteit is ook matig door lage aantal beelden per seconde, de nadruk bij deze video ligt op het geluid.

Afbeelding
Ronald Gerard (ABO) "Ik sluit mij aan bij de reactie van de heer Verberk om het kort te houden!"

Bron bewegende beelden loco tv uitzending
Laatst gewijzigd door Redactie op vr feb 26, 2010 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanvulling tekst reactie Veldhoen
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door huub verberk »

Inderdaad de gemeente krijgt het geld wat voor loco is. Dit wordt al jaren niet doorgegeven. Heer ten Hove zegt dat Loco er geen recht op heeft. Heeft de gemeente er dan wel recht op? Mijn letterlijke woorden wil nog nog wel een keer herhalen.
""Als je het dan niet door wilt geven, ben dan een echte vent en stuur het terug naar Den Haag."" Dat kan ik begrijpen. Geld houden wat niet voor de gemeente is stiekum zelf houden is verkeerd
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Barry »

Via een bepaalde weg of deurtje zal het vast wel recht te praten zijn dat het geld niet voor de LOCO is.

Politiek is voor velen het recht praten wat krom is :wink:
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door huub verberk »

ik wil toch graag probeer wat krom is krom te houden en wat recht is recht te laten.

Helaas denken de huidige raadsleden en wethouders daar anders over
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door ronaldb »

Als je geld krijgt dat bestemd is voor anderen in eigen zak steekt
is dat in mijn ogen gewoon diefstal
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Barry »

ik ben wel benieuwd naar de uitleg van dhr. ten Hove.

Is het geld vanuit Den Haag gekomen met de Loco als aangewezen doel, of is het gekomen ter ondersteuning van plaatselijke media etc?
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door huub verberk »

Het geld is voor lokale radio, niet voor andere media.

Gemeente oldebroek heeft een vreemde redenering. Als Loco voldoende geld heeft krijgen we het niet want dan hebben we het niet nodig. Als we al het geld opmaken krijgen we het niet omdat we niet financieel stabiel zijn en eventueel kunnen omvallen zoals lokale radio in Zwolle.

Kortom, we krijgen het nooit.

Wethouder en raadsleden staan op het podium echter vrolijk (liegen mag ik niet zeggen) creatief met de waarheid om te gaan. Ik begin te begrijpen waarom inwoners niets meer met deze jongens en meisje te maken willen hebben.
rooie
Berichten: 17
Lid geworden op: do mei 07, 2009 23:34

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door rooie »

huub verberk schreef:Het geld is voor lokale radio, niet voor andere media.

Gemeente oldebroek heeft een vreemde redenering. Als Loco voldoende geld heeft krijgen we het niet want dan hebben we het niet nodig. Als we al het geld opmaken krijgen we het niet omdat we niet financieel stabiel zijn en eventueel kunnen omvallen zoals lokale radio in Zwolle.

Kortom, we krijgen het nooit.

Wethouder en raadsleden staan op het podium echter vrolijk (liegen mag ik niet zeggen) creatief met de waarheid om te gaan. Ik begin te begrijpen waarom inwoners niets meer met deze jongens en meisje te maken willen hebben.
Met welke pet zit de heer Verberk hierop die van de LOCO of die van de A.B.O. Kijk zoiets kun je ook uitleggen als belangen verstrengeling. :roll: :roll: :roll:
Maar goed we zullen afwachten hoe het gaat met de verkiezingen, in ieder geval succes.

groet Rooie
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door huub verberk »

met de pet van voorzitter PBO loco
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

Hoi,

Als de Loco geld toekomt, dan behoort Loco dat te krijgen.

Geef de gemeente Oldebroek gewoon openlijk inzicht in de financiële kwestie van de Loco. Waarom niet? Ik denk dat de gemeente Oldebroek dan eerder over stag zal gaan, zonder dat het een hele "trammelant" wordt.

Of zie ik dit verkeerd?

gr. Benny
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door huub verberk »

Beste Benny
Ja dat zie je verkeerd. Het is geen subsidie het is geld wat LOCO toekomt. Daar moeten we niet om vragen
Maar als je de boeken opendoet, krijgen we het geld dan?

Antwoord : nee want LOCO heeft het niet nodig zal gemeente zeggen.

Dus links om of rechts om we krijgen het nooit

Ik schrijf dit alles als voorzitter PBO van loco
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door mrotman »

huub verberk schreef:Het geld is voor lokale radio, niet voor andere media.....
Alleen Radio?? Omroepen en ook andere media, zoals kranten, gaan ook andere vormen van media opnemen in hun bedrijfsvoering. Als het geld alleen voor de radio is zul je duidelijk aan moeten geven dat het geld voor de radio gebruikt wordt. Lijkt mij in de moderne tijd erg moeilijk.
huub verberk schreef:Maar als je de boeken opendoet, krijgen we het geld dan?
Antwoord : nee want LOCO heeft het niet nodig zal gemeente zeggen.
De LOCO voelt zich dus gestraft om dat ze het financieel de zaken op orde hebben? Je kunt toch ook op basis van ambities en begrotingen aanspraak doen op de "omroepbijdrage"?

Maar dat de LOCO geen recht heeft op het geld is duidelijk, recht kun je afdwingen via de rechter!
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

Huub,

Begrijp me niet verkeerd, ik gun de Loco dat geld van harte. Dus, waarom zou je de gemeente geen inzage geven in de financiële kwestie van de Loco? Ik neem aan, dat de gemeente dan ook toegeverlijker zal zijn. Los van het feit dat de Loco sowieso recht op dat geld heeft.

Persoonlijk, had ik de gemeente gewoon die open inkijk gegunt. Baat het niet dan schaad het ook niet.

gr. Benny
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Benny

Als je een AOW- of ziekteuitkering krijgt, dan hoef je toch ook geen subsidie verzoek in te dienen en je financiële handel en wandel aan gemeenteambtenaren voor te leggen. De uitkering aan de Loco is te vergelijken met dit soort uitkeringen die van de landelijke overheid komen, die alleen de gemeente gebruikt als doorgeefluik. En inderdaad, de loco had naar de rechter kunnen gaan maar kennelijk vinden zij dat wat hun rechtens toekomt hun door de gemeente ook rechtens moet worden toebedeeld zonder tussenkomst van de rechter. Dat is een principieel standpunt.

Groeten

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Gaat de gemeente de LOCO straks ondersteunen.

Bericht door Barry »

Jan B. Kaiser schreef:Als je een AOW- of ziekteuitkering krijgt, dan hoef je toch ook geen subsidie verzoek in te dienen en je financiële handel en wandel aan gemeenteambtenaren voor te leggen.
Deze vergelijking klopt helaas niet helemaal. Er wordt niet zichtbaar voor Jan met de pet controle uitgeoefend op de financiële voorwaarden. De standaard uitkering aow krijgt uiteraard iedereen die in Nederland heeft gewerkt en geleeft tot 65 jaar. Alle andere dan standaard uitkeringen wordt van bovenaf gecontrolleerd.

Daarnaast wij ik u erop dat verenigingen met een gemeente ondersteuning jaarlijks een financiëel overzicht aan de Gemeente dienen te verstrekken. Logisch, want waarom zou een gemeente haar kostbare geld moeten stoppen in een vereniging die op de afgrond afstevend?

Ik zie de drempel niet waarom de Loco niet financiële inzage wil geven, of hebben ze iets te verbergen?
Plaats reactie