BBQ, Beleggen en borrels, een uitstekende combinatie!

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

BBQ, Beleggen en borrels, een uitstekende combinatie!

Bericht door Redactie »

Op donderdag 5 juli organiseerde het Rabo Jongerenforum: BBQ, Beleggen en Borrel. Jongeren tussen de 18 en 29 jaar kregen antwoord op vragen als: Rendement halen uit je spaargeld, nu de spaarrentes historisch laag zijn, hoe doe je dat? Tegenwoordig hoor je zoveel over beleggen. Maar beleggen, is dat wel wat voor mij? Daar zitten toch veel risico’s aan? En als je dan toch wilt gaan beleggen, dan moet je dat toch zo vroeg mogelijk doen? Ben ik dan niet al te laat?

De zin én onzin van beleggen
Alles over de zin én onzin van beleggen werd gedeeld met de 55 aanwezige jongeren. Onder het genot van een heerlijke barbecue bij bourgondisch Rookoven in Nunspeet werd de avond afgetrapt. Financieel adviseurs Simone Nooteboom en Jan Pieter Meijberg deelden hun kennis en gaven de ins en out van sparen en beleggen.

Beleggen met je wisselgeld

De CEO van beleggingsapp Peaks, Tom Arends, nam de jongeren mee in het laagdrempelig starten met beleggen. Namelijk: beleggen met je wisselgeld. Peaks rondt iedere uitgave die je doet af, en legt dat wekelijks in om te beleggen. Voor bezoeker Franciska is het een waardevolle avond: “Ik heb voor mijzelf inzage gekregen in de verschillen tussen sparen en beleggen en de bijbehorende risico’s van beleggen.”

Het Rabo Jongerenforum

De avond werd georganiseerd voor jongeren door het Jongerenforum van de Rabobank. Het Jongerenforum zet zich in om middels events de Noord-Veluwe aantrekkelijk te houden voor jongeren.

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie