Rechter bepaalt of bomen snel gekapt mogen worden.

Plaats reactie
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Rechter bepaalt of bomen snel gekapt mogen worden.

Bericht door Redactie West »

De rechter moet beslissen of een 5 tal bewoners gelijk hebben in hun bezwaarschrift tegen het kappen en vervangen door kleinere bomen in de Eekhoornlaan.
Als eerste in het bosgedeelte wordt de Eekhoornlaan gesaneerd.
Veel bewoners vragen al jaren om meer licht en lucht in hun huis en tuin. een aantal (meest nieuwe) bewoners echter wil dit niet.
Die hebben dan ook een bezwaarschrift ingediend tegen het plan van de gemeente om de ca 41 grote bomen te vervangen door 16 kleine bomen.
De vraag is dan ook of er in februari nog begonnen gaat worden met de kap of dat het (veel) later gaat worden.
De soap wordt vervolgd.
http://picasaweb.google.nl/jandecameram ... directlink

Afbeelding
Sinds 1 februari 2013 wordt Redactie West beheerd door Jenny Rotman
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Re: Rechter bepaalt of bomen snel gekapt mogen worden.

Bericht door Bert-Jan »

Het is duidelijk dat 'redactie west' hier belanghebbende is, gezien de 'toon' van het bericht? ;-)

Waarschijnlijk ook helemaal niet zo bedoelt, maar is het voor de Oldebroek.Net redactie in zo'n geval niet te overdenken om berichten met een persoonlijke inslag (belanghebbende) te plaatsten onder niet-redactionele naam? Dit vanwege de bewaking van objectieve uitstraling van Oldebroek.net ?

Absoluut niet bedoeld als zoutloze kritiek, hoor. Zie het maar als opbouwende kritiek en goed bedoelde betrokkenheid.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Re: Rechter bepaalt of bomen snel gekapt mogen worden.

Bericht door Redactie West »

Bedankt Bert-Jan voor je opbouwende kritiek.

Ik dacht het vrij neutraal geschreven te hebben.
Heb ook niet echt een voorkeur, zoals vaak hebben beide partijen gelijk.

groet Jan Bredewout.
Sinds 1 februari 2013 wordt Redactie West beheerd door Jenny Rotman
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Re: Rechter bepaalt of bomen snel gekapt mogen worden.

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Jan,

Dank voor de tuning van mijn beleving !

de zin "De vraag is dan ook of er in februari nog begonnen gaat worden met de kap of dat het (veel) later gaat worden" leek mij namelijk wijzen naar maar één mogelijke rechterlijke uitslag :-)

Beetje flauwe opmerking mijnerzijds, natuurlijk. Ik lees teveel ambtelijke stukken, denk ik. :roll:

Groet uit Noord,

Bert-Jan
Redactie West
Redactie en Video
Berichten: 361
Lid geworden op: za feb 11, 2006 11:27

Rechter geeft bezwaar makers (voorlopig) gelijk.

Bericht door Redactie West »

De rechter in Zutphen heeft de bezwaarmakers in gelijk gesteld.
De bomen mogen niet in februari gekapt worden.
De gemeente had de stukken niet in orde en werd terecht gewezen door de rechter.
Dit betekend niet dat de reorganisatie niet doorgaat maar voorlopig zal de gemeente met harde
bewijzen moeten komen dat de bomen die er nu staan alles wat in de grond zit verwoest.
Een groot gedeelte van de bewoners is hier niet blij mee en hebben de bomen liever vandaag weg dan morgen.
De wortels groeien tot onder het huis, verdringen kabels en riolering en zorgen voor donkerte in huis.
De tegenstanders van de omzetting naar minder en kleinere bomen vinden dat het laan effect weggaat.
Ook zijn ze bang voor meer (snelweg en trein) lawaai en de boompjes die ervoor terugkomen zijn dikke takken.
Veel te klein, een omtrek van 25 - 30 cm betekend nog geen 10 cm doorsnee. Onacceptabel aldus de bezwaarmakers
die een dik dossier en alternatief plan overlegden aan de rechter.
Sinds 1 februari 2013 wordt Redactie West beheerd door Jenny Rotman
Plaats reactie