Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Wat niet te plaatsen is in een ander forum.
Plaats reactie
wouterd
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 19, 2008 21:39
Locatie: Wezep

Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door wouterd »

Ik zit er aan te denken over te stappen op Digitenne van KPN. Is een stuk goedkoper dan kabel-tv van UPC (7,50 i.p.v. 16,37). Echter vind ik op internet nogal wat verschillende geluiden qua tevredenheid over de kwaliteit/ontvangst. Sommigen zijn erg tevreden, anderen klagen over slechte ontvangst en slechte beeldkwaliteit. Het verschilt blijkbaar sterk per plaats.
Graag hoor/lees ik wat de ervaringen zijn van gebruikers in Wezep/Oldebroek.

Alvast bedankt voor je reactie,

Wouter
DJMartijn
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 03, 2003 23:38
Locatie: Wezep

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door DJMartijn »

Met digitenne
- is er lang niet op elke plaats een optimaal ontvangst. Men adviseert de ontvanger in een vensterbank voor het raam te plaatsen in een niet al te grote afstand van de tv. De ontvangst/beeldkwaliteit is lang niet bij een ieder optimaal, terwijl dit steeds beter te zien is op alle nieuwe tv's die HD-Ready of HD-Kwaliteit hebben.
- Kun je geen gebruik meer maken van je videorecorden (en volgens mij ook Harddiskrecorder). Digitenne kan alleen het kanaal dat je kijkt ook opnemen.
- Kun je niet meer de lokale omroep ontvangen...
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door mrotman »

Bij mijn ouders, wonen tussen IJsselvliedt en Oldhorst, hebben ze de digitenne ontvangst via oude tv antenne. Daardoor minder storing en betere ontvangst.
Maar geen ervaring met HD TV
Voor HD ontvangst via kabel heb je een UPC mediabox nodig. Bij het in gebruik nemen van eerste media boxen waren er veel slechte ervaringen. Hoe dat nu is weet ik niet. Voor deze box worden extra kosten in rekening gebracht afhankelijk van het zender pakket.
Wat prijs betreft is digitenne de voordeligste oplossing.
Beste prijs/kwaliteit oplossing is denk een goede schotelantenne
wouterd
Berichten: 5
Lid geworden op: wo nov 19, 2008 21:39
Locatie: Wezep

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door wouterd »

Bedankt voor de reactie(s). Ik ken de alternatieven voor HDTV... Deze zijn allemaal een stuk duurder. Punt is: mensen die een goede ontvangst hebben met Digitenne zijn zeer tevreden. Maar dit verschilt dus sterk per (woon)plaats.
Als je op de site van KPN de postcode-check doet 'zeggen' ze :roll: dat er meer dan 400 gebruikers bij mij in de buurt zijn. Ik ben dus benieuwd naar de ontvangst-/beeld-kwaliteit in Wezep (West).
ggmaster
Berichten: 1
Lid geworden op: do nov 20, 2008 11:10

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door ggmaster »

Met een schotelantenne heb je beter beeld en veel meer zenders.
De maandelijkse kosten ( abbo ) zijn ook goedkoper.
Echter de aanschafwaarde is wel hoger dan digitenne.
Ook kun je met bepaalde ontvangers ( voor de schotel ) meer zenders open krijgen.

Opmerking Moderator: Discussie beperken binnen vraagstelling "Hoe zijn de ervaringen met digitenne in Wezep-West?"
drh
Berichten: 11
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 20:44
Locatie: Wezep

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door drh »

De ontvangst hier in Wezep nabij de Veldheem is goed. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik bijna vrij zicht heb op de Antenne in Zwolle. (dus niet dat het signaal door alle muren van het woonblok heen moet komen) Met de antenne op zolder kan je zelfs TV Flevoland ontvangen. Normaal staat mijn antenne in de slaapkamer op de vensterbank.
Wel heb ik af en toe last van storing veroorzaakt door bromfietsen die geen goedgekeurde bougie dop gebruiken.
Ik zelf kijk op een 81 cm tv, groter zou ik niet aanbevelen met digitenne omdat de bandbreedte niet zo hoog ligt.
Al met al heb ik veel beter beeld als toen ik op de kabel bij UPC zat. Toen betaalde het dubbele ik voor sneeuw en ruis.
Zou zeggen, probeer het uit! je kan het 4 weken gratis proberen, bevalt het niet breng je de boel terug naar de primafone winkel.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Ervaringen gevraagd mbt ontvangst KPN Digitenne

Bericht door Barry »

Ik heb nu al 2 jaar hele goede ervaring met digitennen, videorecorder doet het wel, je moet via de scart kabel de videorecorder aansluiten aan het digitenne kastje. Abo kosten zijn 7,50, schoter 10, upc 17. Wel moet ik toegeven dat hoe hoger de antenne staat hoe minder last er is met storing van vooral brommers. Ik heb mijn kamer antenne in het raam van de slaapkamer boven staan en het snoer vervolgens naar de woonkamer getrokken. Op de tv in de slaapkamer, niet straatkant hebben we nooit problemen.

Wat ook een idee is, als je interactive tv van kpn of het net neemt, heb je naast tv via internet gratis digitenne. Kosten bovenop een internetabo, 10 euro.
Plaats reactie