Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Peiling: Flevoland positief over uitbreiding Airport
Bron: Omroep Flevoland Dinsdag 26 februari 2019

Bijna de helft van de inwoners van Flevoland, Overijssel en Gelderland is positief tot zeer positief over de uitbreiding van Lelystad Airport. Twee van de tien inwoners is negatief tot zeer negatief.

Op de gekozen vliegroutes is meer kritiek: een derde is negatief, een kwart is positief. Een derde van de ondervraagden in de drie provincies heeft bovendien geen of weinig vertrouwen dat de politiek over het vliegveld de juiste beslissingen neemt.......lees verder op de website van Omroep Flevoland.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Persbericht – 26 februari 2019
CDA over wijziging laagvliegroute: verplaatsen is geen optie

CDA Gelderland is zeer verbaasd over de mogelijke verplaatsing van de laagvliegroutes vanaf Lelystad Airport. CDA Gelderland wil dat Lelystad Airport pas open gaat als de laagvliegroutes van de baan zijn.


Vorige week kwam naar buiten dat het Ministerie van Infrastructuur en Milieu aan het kijken is naar het verleggen van de laagvliegroutes van Lelystad Airport. Dit nieuws veroorzaakte veel ophef en onduidelijkheid over de status hiervan. Lijsttrekker Gerhard Bos: ‘Wij willen geen laagvliegroutes, niet over de Veluwe en ook niet over een ander deel van Gelderland. Ons land is zo dichtbevolkt dat een laagvliegroute altijd voor veel overlast zal zorgen. Niet doen dus.’

In besloten bijeenkomsten in Hattem en Kampen is gesproken over die mogelijke alternatieve laagvliegroutes. Daardoor lijken nu andere gemeenten met de laag overvliegende vliegtuigen geconfronteerd te worden. Bos: ‘Het is bijzonder vreemd dat wij als Provinciale Staten niet over deze bijeenkomsten geïnformeerd zijn. Daarnaast lijkt de minister totaal over de door Gelderse voorwaarden heen te stappen: geen opening van Lelystad Airport voordat de laagvliegroutes zijn verdwenen.’ Het CDA heeft schriftelijke vragen gesteld aan het College van Gedeputeerde Staten waarin het vraagt om snelle opheldering.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Actiegroepen Lelystad Airport geven stemadvies voor Provinciale Statenverkiezingen
Bron Omroep Gelderland

EPE - Er zijn acties gestart om inwoners van Gelderland en Overijssel te informeren over de politieke standpunten rond de uitbreiding van Lelystad Airport. Dit met de verkiezingen voor Provinciale Staten in aantocht. Daarnaast wordt opgeroepen op partijen te stemmen die tegen opening van Lelystad Airport zijn......lees verder op de website van Omroep Gelderland
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Kieswijzer
Door SATL (Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen) is een kieswijzer gemaakt waarin met sterren aangegeven wordt welke partij voor- en welke partij tegen opening is van Lelystad Airport. In de kieswijzer wordt onderscheid gemaakt tussen de standpunten van de Gelderse fracties en de landelijke Tweede Kamer-fractie. ‘Het is een bewustwording, geen stemadvies’, zegt voorzitter van SATL Mijndert Ververs uit Hattem. ‘Daarnaast worden zo’n 180 duizend flyers verstuurd in een gebied van Friesland tot Wageningen met extra informatie.’....lees het gehele artikel op de website van RTV Hattem
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

'Optimale' laagvliegroutes boven Noord-Veluwe terughoudend ontvangen

HATTEMERBROEK - Veel bewoners moeten eerst nog zien of het wel veel beter gaat worden met de vliegroutes van Lelystad Airport. Ook 'geoptimaliseerde' varianten om Wezep in de gemeente Oldebroek te ontlasten, kunnen rekenen op scepsis. Dat bleek dinsdagavond.

Terwijl in Hattemerbroek in veel huiskamers de blik op het voetbal is gericht, laten zo'n vijfentwintig inwoners en bestuurders uit zes gemeenten zich dinsdagavond bijpraten over vliegroutes door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in dorpshuis de Bouwakker.

Knelpunt Wezep........Bekijk de kaarten en lees verder op Omroep Gelderland.
Kijk ook op: https://luchtvaartindetoekomst.nl/actueel/1323389.aspx
Vervolg proces

Bestuurders, belangengroepen en inwoners die door de gemeenten waren uitgenodigd zijn dinsdagavond 16 april geïnformeerd over de uitkomsten van de verkenning. Op basis van de reacties die inwoners en de 6 gemeenten gaan geven, wil IenW een besluit nemen over een eventuele wijziging van de route. Over de precieze vormgeving van dit proces vindt nog overleg plaats met de bestuurders in de regio. Ook krijgen de inwoners nadere informatie over de manier waarop zij kunnen reageren.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Vliegeisen Lelystad Airport versoepeld, minder laagvliegroutes
Bron Omroep Gelderland

EDE - Twee vliegeisen die laagvliegend verkeer van en naar Lelystad veroorzaken, worden losgelaten. Dat staat in een brief van het kabinet aan de Tweede Kamer. Hierdoor zal overlast op de Veluwe waarschijnlijk kleiner worden dan steeds gedacht. De aanpassingen moeten in de winter van 2021/2022 zijn doorgevoerd.

Doordat er - zo meldt de brief van het kabinet - straks wel gevlogen mag worden over militair terrein en............lees verder op de website van Omroep Gelderland.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Persbericht CDA Gelderland – 24 april 2019
CDA houdt voet bij stuk: geen laagvliegroutes

Uitspraken van minister Van Nieuwenhuizen in de media geven voor de CDA fractie geen aanleiding voor een ander standpunt rondom Lelystad Airport.

Vorig jaar namen Provinciale Staten statenbreed een motie aan met de strekking: eerst de laagvliegroutes van tafel, dan pas Lelystad Airport open. Statenlid Daisy Vliegenthart: “Het beeld dat nu geschetst wordt door de minister is dat de laagvliegroutes pas na opening worden aangepakt. Dat is niet onze inzet.”

De CDA fractie is daarnaast ook benieuwd naar de effecten van het snel doorstijgen van vliegtuigen. Verwacht wordt dat dit veel extra lawaai boven de Noord-Veluwe zal veroorzaken.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

‘Verbeterde’ vliegroutes Lelystad onaanvaardbaar voor raad Hattem
Bron de Stentor

De ‘verbetering’ van de vliegroutes voor vliegveld Lelystad leiden tot onaanvaardbare overlast voor Hattem. Een motie hierover is maandagavond unaniem door de gemeenteraad aangenomen..............lees verder op de website van de Stentor.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

CDA-fracties in Gelderland en Overijssel: “autonome groei Lelystad Airport is echt uitgesloten”
Persbericht CDA Gelderland en Overijssel

Met de aanstaande beslissing van de Europese Commissie over de Verkeers Verdelings Regel (VVR) in het vooruitzicht hebben raads- en statenfracties uit Gelderland en Overijssel een brief gestuurd naar de CDA-fractie in de Tweede Kamer. “We hebben dit gedaan om twee redenen”, vertelt initiatiefnemer van de brief, Harry Kremer van de CDA-fractie uit Hattem. “Ten eerste is het verhaal van de minister dat de laagvliegroutes al eerder verdwijnen dan in 2023 helemaal niet het geval voor delen van de Veluwe en Overijssel. Daar hebben we aandacht voor gevraagd. Ten tweede kan het zomaar zijn dat Europa instemt met de aangepaste Verkeers Verdelings Regel die de minister heeft voorgelegd. Het lijkt er op dat dan ook autonome groei voor Lelystad Airport mogelijk wordt. We hebben de CDA Tweede Kamerfractie met de brief nogmaals laten weten dat we 100% achter hun standpunt staan van geen autonome groei van Lelystad Airport. We gaan ervan uit dat de CDA fractie in de Tweede Kamer dit standpunt handhaaft, ook als er druk wordt uitgeoefend toch akkoord te gaan”.

Lelystad Airport blijft actueel
Statenlid en woordvoerder op dossier Lelystad Airport Daisy Vliegenthart benadrukt dat het dossier Lelystad Airport ook actueel blijft in de nieuwe Statenperiode: “Nu de Statenverkiezingen achter de rug zijn, pakken we ons werk als Statenleden weer op. We blijven (en bleven ook de afgelopen maanden) de ontwikkelingen rond Lelystad Airport nauwgezet volgen. Wat het CDA in Gelderland betreft verandert het standpunt in Gelderland niet met een nieuwe coalitie. De Gelderse Staten hebben unaniem aangegeven dat eerst het luchtruim opnieuw moet worden ingedeeld en dat er pas daarna gevlogen kan worden.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Raad Hattem: “gemeenten moeten samen strijden tegen Lelystad Airport”
Bron RTV Hattem 7 mei 2019

‘Gemeenten mogen niet uit eigenbelang toch maar akkoord gaan, als de overlast verplaatst naar de buren.’ Die boodschap gaf de gemeenteraad van Hattem maandag af tijdens een raadsvergadering.

Eensgezindheid is belangrijk in de strijd tegen overlast van Lelystad Airport, vindt de voltallige raad. Zes gemeenten op de Noord-Veluwe en Overijssel kregen de afgelopen maanden nieuwe varianten van vliegroutes voorgelegd van het ministerie. De gemeenten moeten nu aangeven welke variant de voorkeur heeft. Hattem is de eerste die reageert................lees verder en bekijk de video.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Ontevreden over Startbesluit luchtruimherziening
Bron website gemeente Oldebroek

De gemeenten Elburg, Hattem, Heerde, Kampen, Oldebroek en Zwolle zijn ontevreden over de voorgestelde alternatieve routes voor vliegtuigen vanaf Lelystad Airport. Zij hebben minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat hierover per brief geïnformeerd.

Waarnemend burgemeester Janneke Snijder-Hazelhoff van Oldebroek is teleurgesteld in het proces: “Onverwachts heeft de minister het Startbesluit voor de luchtruimherziening genomen, dat ook grote gevolgen heeft voor alternatieve routes boven onze gemeenten. Daarmee is het vertrouwen geschaad.”

Onaangename verrassing
De vier Noord-Veluwse gemeenten, Zwolle en Kampen zijn onaangenaam verrast door dit onverwacht genomen Startbesluit. De vliegtuigen kunnen hierdoor vanaf Wezep doorstijgen naar het hogere luchtruim. Dit leidt tot extra geluidsoverlast in dit gebied. Eerder hebben de gemeenten een snelle opening van Lelystad Airport al afgewezen: “Eerst het luchtruim herzien en daarna pas Lelystad Airport openen.” Omdat er een kans is dat - ondanks de bezwaren – het nieuwe vliegveld volgend jaar al opent zijn de gemeenten in gesprek gegaan met het ministerie. Samen is er gezocht naar een alternatieve route met zo min mogelijk gehinderden. Op 16 april 2019 presenteerde het ministerie de alternatieve routes. Daarbij kregen de gemeenten het verzoek of zij en de betrokken inwoners binnen enkele weken konden reageren. Slechts twee dagen later, op 18 april 2019, vernamen de gemeenten uit de media het Startbesluit voor de luchtruimherziening. “De extra overlast is niet meegenomen bij de gepresenteerde routeopties. Daarmee is het geven van een reactie op deze routeopties weinig zinvol,” aldus burgemeester Janneke Snijder-Hazelhoff namens de zes gemeenten.

Gevolgen Startbesluit voor Noord-Veluwe
De gemeenten vragen nu aan de minister om op korte termijn duidelijk te maken wat de gevolgen zijn van het Startbesluit bij de verschillende routeopties boven de Noord-Veluwe. Verder willen de gemeenten dat de minister bij het nemen van beslissingen over de routes de belangen van de inwoners in dit gebied en het voorkomen van negatieve gevolgen voor hen zwaar laat wegen.

Brief reactie zes gemeenten op alternatieve vliegroutes Lelystad Airport (pdf, 320kb).
Aan de Minister van Infrastructuur en Waterstaat
Postbus 20901
2500 EX Den Haag

In afschrift aan de leden van de vaste kamercommissie I&W


Onderwerp Datum
Vliegroutes Lelystad Airport Noord-Veluwe 20 mei 2019


Geachte mevrouw Van Nieuwenhuizen,

Al sinds 2014 hebben de Veluwse gemeenten hun zorgen gedeeld over de gevolgen van de vliegroutes voor Lelystad Airport boven de Noord-Veluwe. Op verschillende momenten hebben wij allen ons standpunt gedeeld en onderbouwd dat een herziening van het luchtruim nodig is om tot acceptabele vliegroutes te komen. Tot op heden heeft u andere afwegingen gemaakt. Inmiddels heeft u onderzocht of een vliegroute mogelijk is die minder grote gevolgen heeft voor onze inwoners.

Gevolgen alternatieve routes onbekend
Op 16 april heeft u de alternatieve routes voor het laagvliegen op de Noord-Veluwe aan ons en een delegatie van bewoners gepresenteerd, waarbij ook inzicht is gegeven in het aantal gehinderden. Op die avond hebben wij afspraken gemaakt over het indienen van reacties, zodat u daar rekening mee kunt houden bij uw besluiten. Twee dagen later heeft u uw Startbesluit voor de luchtruimherziening bekendgemaakt. Wij waren hierdoor onaangenaam verrast omdat het Startbesluit vanwege de gekozen uitgangspunten gevolgen heeft voor de vliegroutes op de Noord-Veluwe.
Het Startbesluit geeft aan dat bij het exitpoint Wezep de vliegtuigen direct zullen doorstijgen naar grotere hoogte. Op basis van de MER 2018 betekent dit dat het doorklimmende vliegtuig op dat punt een geluidsniveau van 65dB tot 70dB zal gaan produceren. De gevolgen van het Startbesluit zijn naar onze mening zodanig groot dat de door u gepresenteerde verkenning van de vliegroutes geen representatief beeld geeft van de geluidsniveaus, het aantal gehinderden en de gevolgen voor het woon- en leefklimaat in dit gebied.

Vertrouwen geschaad
Wij zijn met u de gesprekken aangegaan in het vertrouwen dat wij in wederzijds overleg zicht konden krijgen op mogelijke verbeteringen van de vliegroutes. U heeft echter gekozen de gevolgen van uw Startbesluit niet mee te nemen in de berekening van het aantal gehinderden van de routevarianten. U heeft daarmee ons vertrouwen geschaad. Wij ervaren dat wij hierin gesteund worden door verschillende bewonersgroepen.

Ten slotte
Op dit moment kunnen wij niet beoordelen welke gevolgen de verschillende routeopties hebben, zowel niet wat betreft het aantal gehinderen als de geluidsniveaus. Uit de afhankelijkheid van verschillende besluiten van elkaar blijkt het belang van een integrale afweging van argumenten. Dit bevestigt de regio in haar oproep om eerst de Luchtvaartnota
en de herindeling van het luchtruim te realiseren, voordat er een definitief
Luchthavenbesluit Lelystad Airport wordt genomen en Lelystad Airport kan openen.

Mocht u niet voornemens zijn de opening van Lelystad Airport uit te stellen, vragen wij u om op korte termijn inzichtelijk te maken welke gevolgen het Startbesluit heeft voor de uitkomsten van de verschillende routeopties op de Noord-Veluwe.

Wij vragen u bij uw besluiten groot gewicht toe te kennen aan de negatieve gevolgen van de beoogde vliegroutes en voldoende oog te hebben en te houden voor de vele inwoners en bezoekers van ons gebied die hier de nadelen van zullen ondervinden.


Hoogachtend,

de colleges van B&W van de gemeenten Elburg, Hattem, Heerde, Kampen, Oldebroek, Zwolle
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Persbericht gemeente Oldebroek, 23 mei 2019
Oldebroek volgt geluidseffecten Lelystad Airport op de voet

Waarnemend burgemeester Janneke Snijder-Hazelhoff gaf donderdag 23 mei de officiële aftrap voor het doen van geluidsmetingen op acht meetlocaties in de gemeente Oldebroek. De meetlocaties zijn gelegen op de vertrekroutes van Lelystad Airport bij de kernen Noordeinde, Wezep en Hattemerbroek. Doel is om de geluidseffecten van Lelystad Airport de komende jaren te monitoren en hierover zo nodig met de Minister van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) in gesprek te gaan.


De Minister van IenW heeft het plan om Lelystad Airport op 1 april 2020 te openen. De gemeenteraad van Oldebroek maakt zich zorgen over de geluidseffecten voor inwoners van de gemeente Oldebroek. Vooral inwoners van Wezep en Noordeinde die wonen onder de routes zullen de geluidseffecten ondervinden. Waarnemend burgemeester Janneke Snijder-Hazelhoff: “Wij doen deze metingen om de geluidseffecten bij de opening van Lelystad op de voet te kunnen volgen en te beschikken over objectieve gegevens waarover wij met de Minister in gesprek kunnen gaan. Dat vinden we erg belangrijk, zeker voor onze inwoners.”

De vertrekroutes voor Lelystad Airport liggen, kijkend naar kaartmateriaal, over Wezep en Hattemerbroek (baan 23). Afhankelijk van de windrichting wordt er over Noordeinde gevlogen (baan 05). De routes lopen globaal tussen de kernen Oosterwolde en Zuideinde door. Vliegtuigen kunnen binnen een vastgelegde bandbreedte afwijken van de ‘vlieglijn’, zowel in hoogte als qua route.

Waarnemend burgemeester Snijder: “Het geluidsonderzoek gaat in ieder geval drie jaar duren. Een jaar voorafgaand aan de opening en twee jaar na de opening. Op meerdere locaties in de gemeente zijn inwoners bereid gevonden een meetlocatie op hun terrein beschikbaar te stellen. Daar zijn we erg blij mee.” De officiële starthandeling vond plaats bij een familie aan de Klinkenberg in Wezep.

Voor de geluidsmetingen wordt gebruikt gemaakt van de diensten van Sensornet. Sensornet is het meest gespecialiseerde bureau voor geluidsmetingen van vliegverkeer. De meetdata wordt geautomatiseerd verwerkt en is bijna direct uit te lezen via de website van Sensornet.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Tegenstanders Lelystad Airport bij met stikstofuitspraak: ‘Hoop voor bewoners Veluwe’
Bron RTV Hattem 29 mei 2019

Tegenstanders van Lelystad Airport zien de toekomst ‘zonnig in’ na een uitspraak van de Raad van State. Die oordeelde dat het Nederlandse programma om stikstof terug te dringen in kwetsbare natuurgebieden niet voldoet. ‘Dit geeft nieuwe hoop voor de bewoners van de Veluwe’, reageert de stichting Red de Veluwe.

Jarenlang konden ‘stikstofveroorzakers’ op basis van het Programma Aanpak Stikstof (PAS) een vergunning krijgen. Maar dat mag niet meer omdat het tegen de Europese richtlijnen in gaat, oordeelde de hoogste bestuursrechter woensdag.......lees verder op de website van RTV Hattem.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitbreiding airport lelystad heeft gevolgen voor Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Onderzoekers: economische effecten Lelystad te rooskleurig

DEN HAAG - Er wordt een veel te rooskleurig beeld geschetst van de economische opbrengsten van Lelystad Airport. Dat zeggen onderzoekers die rapporten hebben bekeken waarin de kosten en opbrengsten van het vliegveld in beeld worden gebracht.

De onderzoekers deden dat in opdracht van SATL, Samenwerkende Actiegroepen Tegen Laagvliegen, die vraagtekens zetten bij het economisch nut van het vliegveld in de polder. 'Belangrijkste conclusie is dat er grote fouten in zitten', zegt Kees Baumann namens de actiegroepen........Lees verder op de website van Omroep Gelderland.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie