Aanleg stoepjes op doorgaande wegen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Aanleg stoepjes op doorgaande wegen.

Bericht door boertje van buuten »

De gemeente, of een andere overheidsorganisatie, heeft in haar wijsheid o.a. langs en op de Zuiderzeestraatweg op heel wat plaatsen geleidingsstoepjes aangelegd. Het is al merkwaardig dat deze stoepjes op deze weggedeeltes worden aangelegd, of zeg maar 'opgericht', maar nu die er zijn wil ik gaarne eens even wijzen op de gevaren van deze stoepjes. Bij daglicht zijn ze al moeilijk te zien, omdat ze niet erg duidelijk, bijvoorbeeld met helder witte wegverf o.i.d. zijn gemarkeerd en je er zo bovenop rijdt als je niet heel erg goed uitkijkt. In andere landen trof ik dergelijke stoeperijen nog niet op zulke smalle wegen aan. Maar 's avonds is het helemaal een crime. Dan zie je helemaal niets van al deze stenen wegobstakels. Zou het niet, zo vroeg ik mij af, nuttig zijn om er ook een soort spiegeltjes op te monteren zoals dat in het Elburgse het geval is. Dan weet de goed geïnformeerde burger tenminste waar die stoephindernissen zo'n beetje liggen en kunnen ze er met wat stuurmankunst wellicht fatsoenlijk omheen rijden.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Aanleg stoepjes op doorgaande wegen.

Bericht door boertje van buuten »

Al denkende kwam ik op het lumineuze idee dat er eertijds ook van die merkwaardige stoepdingen op de Stationsweg in Wezep hebben gelegen. Vanuit het dorp gerekend richting Heerde, voorbij de spoorwegovergang. Een stuk of drie.
Momenteel zijn die echter verwijderd.
Zou dat iets te maken hebben met het feit dat er regelmatig automobilisten bovenop reden?
Plaats reactie