Burgemeester neemt afstand van column Jans en Pietje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Burgemeester neemt afstand van column Jans en Pietje

Bericht door Redactie »

Burgemeester Adriaan Hoogendoorn neemt afstand van inhoud laatste column Koersgroep Oldebroek voor Mekaar
Bron website gemeente Oldebroek

De Koersgroep Oldebroek voor Mekaar is een groep inwoners die het motto van Oldebroek voor Mekaar uitdraagt en andere inwoners stimuleert om actief bij te dragen aan de samenleving.

De Koersgroep plaatst onder eigen verantwoording regelmatig een column in de huis aan huiskrant in de gemeente Oldebroek. De laatste column van dinsdag 15 november heeft echter een politieke lading die niet uitdraagt waar Oldebroek voor Mekaar voor staat.

Adriaan Hoogendoorn: “Als burgemeester én portefeuillehouder Oldebroek voor Mekaar wil ik met klem benadrukken dat we met Oldebroek voor Mekaar raadsbreed beogen meer democratie te realiseren in onze gemeente. Oldebroek voor Mekaar is een a-politiek proces. Daarom neem ik nadrukkelijk afstand van de suggestie die met de column van de Koersgroep gewekt kan worden; namelijk dat één partij in het bijzonder meer kansen voor democratie lijkt te bieden. Dat doet geen recht aan de raadsfracties die zich allemaal hebben verbonden aan de OvM-gedachte. Het gaat ons samen om onze inwoners, niet om politiek bedrijven.”

Op Twitter is te volgen hoe de genoemde partij de tekst in de column toejuicht. Hoogendoorn vervolgt: “Ik vind dit ongepast gedrag. Het werken vanuit Oldebroek voor Mekaar moet neutraal blijven en zonder het oogmerk van politiek gewin. Vanuit dit motto zijn we er met elkaar voor alle inwoners.”

Hieronder het artikel toegevoegd door uw redactie:
Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Dickhof
Berichten: 28
Lid geworden op: di aug 12, 2014 8:33

Re: Burgemeester neemt afstand van column Jans en Pietje

Bericht door Dickhof »

Foute conclusies trekken op basis van een selectieve waarneming, dat is mijn interpretatie
van het bericht van de burgemeester. Vorige week nam hij publiekelijk afstand van de inhoud van de laatste column van de Koersgroep Oldebroek voor Mekaar. Mijn waarneming is dat de Koersgroep met deze column keurig binnen de lijnen is gebleven van haar manifest. Vervolgens gaat hij zelf het verhaal van de Koersgoep met een geurend en kleurend politiek sausje overgieten.
Met de beste wil van de wereld kan ik niet ontdekken dat de koersgroep de neutraliteit niet in acht heeft genomen. Lijst 7 zoekt nadrukkelijk de politieke participatie van de inwoners en beoogt hetzelfde als Oldebroek voor mekaar, maar dan in het politieke domein.
De Koersgroep is van oordeel dat dit passend is bij Oldebroek voor Mekaar. Dat Lijst 7 de laatste tijd geen vrienden heeft gemaakt bij het bestuur en de coalitie mag niet meewegen en tot een obsessie leiden
Plaats reactie