extra parkeerplaatsen station Wezep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

extra parkeerplaatsen station Wezep

Bericht door painterman »

Ik vraag mij af wanneer de Gemeente Oldebroek eens begint met de extra parkeerplaatsen bij het station Wezep.
Vorig jaar tijdens het Gesprek met de burgers in het Dorpshuis Wezep hebben wij de plannen al kunnen bekijken,en werd er gezegt dat ze voor de winter klaar zouden zijn.
Ook op de website van de Gemeente zelf stond het te lezen.Een paar maanden geleden weer hetzelfde verhaal, nu zou het voor de zomer klaar zijn, maar nog steeds niks te zien hoor.
Terwijl het volgens mij toch al wel zomer is(gezien de hitte van de laatste tijd).Alleen is dat op het Gemeentehuis nog niet doorgedrongen.
Wij worden als bewoners die onze parkeerplaatsen in de Kamperfoeliestraat en Spoorlaan elke dag bezet zien door treinreizigers maar steeds aan het lijntje gehouden.
Dus ik ben benieuwd wanneer ze nu eindelijk eens echt gaan beginnen.
Want zo kom je als Gemeente niet erg geloofwaardig over.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Er staat een bord bij het station in Wezep. Zie de afbeelding hieronder:

Afbeelding

Dit is wellicht het antwoord op je vraag?

Wat opmerkelijk is, is het feit dat 21 augustus 2006 inmiddels verleden tijd is en er nog geen teken van werkzaamheden te zien is.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

Bericht door painterman »

OK Bert Jan, ik zie het bord ook staan , nou het zou tijd worden.
Toch een jaar later dan beloofd.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Update 24 augustus

Bericht door Bert-Jan »

Inmiddels is het onderste deel van het bord dat hierboven staat weergegeven weggehaald!

De data en uitvoerder staan dus niet meer vermeld. Dit zal wel inhouden dat er opmerkelijke vertraging gaat optreden.

Groet,

Bert-Jan
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Spoorweginstallatie in Wezep vernieuwd

Bericht door Bert-Jan »

In De Stentor van 1 september staat een bericht over de nieuwe spoorboom installatie in Wezep. Lees deze hier.

Op de website van de PvdA Oldebroek heb ik daar een artikel aan gewijd aan de situatie en Prorail communicatie. Lees dat bericht hier.

Ik ben blij dat er een nieuwe installatie komt, maar de communicatie tot op heden maakt me knarsetandend.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Mogelijke oude explosieven op NS Station Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Painterman en anderen,

Zie het bericht op de PvdA website "Werkzaamheden parkeerplaats NS Station Wezep uitgesteld".

Bodemvervuiling is geconstateerd en er zijn vermoedens van explosieven in de bodem vanuit de Tweede Wereld oorlog.

Groet,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
pvda
Berichten: 4
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 0:25
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Geen ‘bommen & granaten’ op NS Station Wezep

Bericht door pvda »

"Er zijn geen sporen van explosieven aangetroffen in de bodem op en rond het NS station in Wezep. De bodem op die locatie zit wél vol van metersdik beton, dus de enige dreun die verwacht kan worden is de ontmoeting van het uiteinde van de ‘bats’ tegen de enige onoverwinnelijke restanten van de Duitse bezetting die zich in de bodem bij het station bevindt........"

Lees verder op de website van de PvdA Oldebroek - Wezep
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Werkzaamheden parkeerplaats station Wezep

Bericht door Redactie »

Werkzaamheden parkeerplaats station Wezep

Deze week vinden de voorbereidingen plaats voor de bodemsanering die maandag 19 februari van start gaat op de grote parkeerplaats bij het NS-station in Wezep.

Tijdens een onderzoek is gebleken dat in de ondergrond onder de parkeerplaats bodemverontreiniging voorkomt. Voordat nu de parkeerplaats geheel opnieuw wordt ingericht dient de bodem gesaneerd te worden. Deze sanering vindt plaats in opdracht van de Stichting Bodemsanering Nederlandse Spoorwegen (SBNS) en wordt uitgevoerd door Reef Infra bv uit Oldenzaal.
Een groot deel van de aanwezige verontreinigde grond moet worden afgevoerd en vervangen door schoon zand. Dat betekent dat er vanaf 19 februari grondtransporten plaatsvinden. Deze transporten zullen enige verkeershinder opleveren, met name bij het in- en uitrijden van de saneringslocatie. Het af te voeren materiaal moet worden vervoerd naar Amersfoort naar een erkende verwerkingslocatie. Volgens de planning zullen de saneringswerkzaamheden rond 12 maart zijn afgerond. Daarna beginnen de werkzaamheden om de parkeerplaats opnieuw in te richten.
Als u meer informatie wilt hebben over de sanering dan kunt u contact opnemen met de heer V.H. van Kekem, SBNS, tel. 030 - 2988337.

persbericht gemeente Oldebroek
kijk ook eens op www.oldebroek.nl
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

Bericht door painterman »

Ik wil nog maar eens een keer reageren op dat trieste gebeuren bij het station van Wezep.
Sinds 12 Maart, de laatste dag van de sanering volgens het grote bord,
is er geen enkel teken van leven meer gezien.
Hoe is dat toch in hemelsnaam mogelijk dat de Gemeente Oldebroek en ook Prorail er geen bal meer aan doen.

Maar wel staan nog steeds de straten en parkeerplaatsen in de omgeving vol van auto´s van mensen die met de trein mee gaan. Dit tot grote ergernis van de bewoners van de wijk.

Ik heb nog nooit zo´n stelletje lapzwanzen gezien als van de Gemeente.
We worden nu al twee jaar aan het lijntje gehouden, en hoe lang gaat het nog wel niet duren, volgens het bekende grote bord zal het op 1 Mei klaar zijn, maar dat gelooft toch zeker niemand meer.
Er is nog geen 1 straatklinker te zien, zelfs het zand is nog niet afgevoerd. droevig droevig.

Ik ben toch wel nieuwsgierig, wat ditmaal de smoes zal zijn die ze nu weer verzinnen.
Maar dat ze zich belachelijk maken naar de burgers toe staat als een paal boven water.

Als ze verstandig zijn, halen ze zo gauw mogelijk dat bord weg, zodat de schande van Wezep, want zo noem ik het onderhand, niet meer door iedereen die voor de overweg staat voor gek worden verklaard.
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Granaten

Bericht door Bert-Jan »

Beste Painterman,

Er is bodemvervuiling geconstateerd. Dat moet weggewerkt worden.

Het opmerkelijkste stukje vervuiling heet: granaten. Er zijn granaten aangetroffen die ouder blijken dan de 2e Wereld Ooorlog. Het zand wordt nu gezeefd en eerst moet alles schoon zijn voordat de stratenmakers er op los mogen 'timmeren'.

Wethouder Klein heeft aangegeven dat er geen gevaar drijgt, maar men wel de grond daar nu wel helemaal 'op orde' hebben.

Ik noem het geen smoes, maar wel een opeenstapeling van vertragende en ook opmerkelijke gebeurtenissen. Het is geen onwil, maar overmacht.

Groeten,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

Bericht door painterman »

Beste Bert Jan,
Bedankt voor je snelle reactie, maar je zult wel met me eens zijn dat dit zeker geen schoonheidsprijs verdient.
Waarom horen de mensen daar in de buurt, waaronder ik zelf ook toebehoor helemaal niks.
Er was toch ook al voor die tijd een bodemonderzoek geweest, waaruit bleek dat er geen vervuiling was.
Alhoewel ik daar mijn grote twijfels bij heb, omdat ik elke avond bij het station uit de auto stap, en nog nooit iemand zelfs met een schop of een metaaldetector heb bezig gezien.
En nu de grote vraag, waar wachten wij nu op , tot die granaten vanzelf de lucht in vliegen( zou wel iets sneller gaan ) of dat buurt zelf met een zeefje het zand gaat zeeven.
Het duurt inmiddels alweer 6 weken, en dat had dus al lang kunnen gebeuren.
Ik zou tegen je willen zeggen maak Jan Klein eens wakker, zodat er een beetje vaart achter gezet kan worden.
Ik wacht met spanning af.
groeten painterman
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Painterman,

Ik was ook volstrekt verbaasd toen die mededeling tussen neus en lippen door werd opgemerkt tijdens het Dorpsgesprek.

Wethouder Klein is ‘van m’n eigen cluppie’, maar ik sluit me bij je aan. Het communicatie beleid van de gemeente roept ook bij mij vragen op. Die vragen zal ik dan ook ‘binnenshuis’ niet onbesproken laten. Ik heb het al vaker gezegd, transparantie en wederzijds begrip zijn mooie woorden, maar zonder de daarbij behorende acties slechts loze kreten.

Kan me alleen voorstellen dat men geen onnodige paniek wil veroorzaken of juist interesse van ‘de verkeerde personen’, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het bodemonderzoek heeft wel plaatsgevonden. Je zult begrijpen dat dit soort zaken de nodige tijd kosten, om redenen van planning en bureaucratie inderdaad. Tijdens het vrolijke graafwerk kwam men toch zaken tegen die men liet onderzoeken. Toch granaten, dus.

Ik heb er veel begrip voor dat men dan heel voorzichtig te werk gaat en dan maar meteen de grond flink schoon maakt. Jan Klein zei dat ze dat doen door de grond te plaatse te zeven.

Hoe de planning verloopt, of het hoe en waarom, dat is mij ook volstrekt onduidelijk. Ik heb daar geen inzicht in en heb niet meer informatie dan jij.

Ik vraag uitleg en laat weten wat daar uit komt.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Voortgang werkzaamheden parkeerterrein station Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Bericht website Gemeente Oldebroek d.d. 9 mei 2007:

Bij de saneringswerkzaamheden voor de aanleg van de parkeerplaatsen zijn oude explosieven gevonden, van het tijdperk rond 1900. Deze moeten worden opgeruimd. Inmiddels is het plan van ruiming van deze explosieven gereed en kan er daadwerkelijk met het opruimen worden gestart. De aannemer, die met deze klus is belast, gaat daar donderdag 10 mei mee aan de slag.
De verwachting is dat voor de komende Hemelvaartsdag deze werkzaamheden zijn afgerond en men vervolgens verder kan gaan met de saneren.
We gaan er vanuit dat hiermee de laatste hobbels zijn genomen en zo langzamerhand echt kan worden begonnen met het aanleggen van deze parkeerplaats. Voor inlichtingen kunt u contact opnemen met de heer F. Hoogenraad, tel. (0525) 638288.

Bron: Gemeente Oldebroek
Plaats reactie