Wethouder Jan Klein over de kwestie 'De Broeklanden'

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Wethouder Jan Klein over de kwestie 'De Broeklanden'

Bericht door Redactie »

Wethouder Jan Klein over de kwestie 'De Broeklanden'

Klik op onderstaande link om het artikel te lezen.

http://www.oldebroek.pvda.nl/renderer.d ... eId/87771/

reageren op dit artikel mag natuurlijk klik hier
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gast

Bericht door Gast »

Het natuurlijk de grootste onzin dat 2 gemeentes om dit zaken bij de rechter een ruzie gaan uitvechten.

Dit soort geintjes is niet goed voor het imago van Elburg en Oldebroek. Ik vind ook dat beide gemeentes gezamenlijk
hierover een beleid moeten uitstippelen.
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

Broeklanden

Bericht door painterman »

Ik ben het volledig eens met de Gemeente Oldebroek, dat ze geen industrieterrein tegen de gemeentegrens aan willen.
Waarom bouwen ze niet tussen Elburg en Doornspijk in (´t Goor), dan kunnen ze er zelf van twee kanten tegen aan kijken,
en hoeven ze niet Oldebroek er mee op te schepen.
Waarom gaan ze anders niet net over de brug in de polder zoiets neerzetten, zo rondom de Kop van`t Ende b.v. ruimte zat,
anders gooien ze toch gewoon dat haventje dicht.
In iedergeval de poot stijf houden, want ze moeten niet denken wij zijn een stad, en die boeren vinden alles wel goed.
Nou mooi NIET dus. :twisted: :twisted:
Anne
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 11:13

Bericht door Anne »

Ik zou het ook zonde vinden als er een nieuw stuk industrie kwam! Waarom persé daar? Waarom breken ze niet het oude industrie af bij de haven? Of zoals iemand zei, in 't goor! of de polder in!
Dat stukje grond waar Elburg nu het industrie wil bouwen is een mooi stuk grond! waarom alles vol bouwen? Je kunt beter een kleine mooie stad hebben waar elk stukje grond goed benut is, dan een groot oppervlak met waardeloze stukken grond.
En wat als het er wel komt, en en verder in de toekomst, willen ze soms ook nog zwaluwenburg afbreken en daar een lelijk pand neerzetten? want wees eerlijk, geen één industrie terrein is mooi! allemaal zulke lelijke vierkante gebouwen wat over 5 a 10 jaar armmoedig doet overkomen!
Dus Oldebroek, laat het niet zover komen dat daar een industrie terrein komt!
Ik fiets elke dag over de laanzichtsweg en ik wil blijven genieten van de natuur en ik wil niet de hele tijd uitkijken op industrie!!! en ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken!

groeten Anne
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Beste Anne,

De provincie Gelderland is al wat verder in toestemmen gegaan en heeft in 2006 de Gemeente Oldebroek dan ook getroffen bij de Raad van State. Oldebroek is tegen het plan, zoals u al weet.

Ook in december 2006 is wethouder Jan Klein bij de Raad van State "voor het hekje geweest" over deze kwestie (niet tegen Elburg, maar tegen de provincie Gelderland, alhoewel Elburg niet blij is natuurlijk, want het betreft nu eenmaal hun plannen).

In Januari 2007 zal de definitieve uitspraak van de Raad van State volgen en dan weten we of "De Broeklanden" al dan niet doorgaat.

Je hoort hier binnenkort dus meer over.

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
voorzitter PvdA Oldebroek - Wezep
Plaats reactie