Nieuwbouw van 108 woningen in Wezep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Nieuwbouw van 108 woningen in Wezep

Bericht door Redactie »

Algemene informatie over het bouwplan Wezep Noord II, 2e fase.

Begin 2006 heeft het college besloten over te gaan tot de aankoop van ca 2 ha grond van Bemog Projectontwikkeling, zodat de 2e bouwfase binnen dit plangebied kon worden ontwikkeld.

Daarna is verder gewerkt aan de opstelling van een ontwikkelingsovereenkomst en de opstelling van een beeldkwaliteitsplan en een verkavelingsplan voor deze locatie.
Beide plannen zijn inmiddels door partijen vastgesteld en goedgekeurd, zodat maandag 12 maart de ondertekening van de overeenkomst kan plaatsvinden.

Op basis van deze overeenkomst zal het volgende bouwprogramma worden gerealiseerd:
18 projectwoningen in de vrije sector;
39 projectwoningen in de middeldure sector (tussen € 160.000,-- en 233.700,--);
21 huurwoningen met een huurprijs tot aan de huursubsidiegrens;
18 starterwoningen met een verkoopprijs van maximaal € 160.000,--;
6 senioren koopwoningen;
6 bouwkavels die worden uitgegeven in particulier opdrachtgeverschap.


Daarmee wordt een gevarieerd bouwprogramma aangeboden met 35% woningen in de goedkope koop/huursector, 35 % woningen in de middeldure sector en 30% in de vrije sector of als bouwkavel waarop de koper zelf een woning kan (laten)bouwen.

Tussen Bemog Projektontwikkeling en de woningbouw corporatie DeltaWonen vindt thans overleg plaats om de huurwoningen bij DeltaWonen onder te brengen en de starterswoningen aan te bieden via de door DeltaWonen ontwikkelde "koop - goedkoop" regeling te kunnen aanbieden.

Verder wordt op dit moment voor het bouwrijpmaken van het gebied een tekening en bestek opgesteld. Naar verwachting zullen de bouwrijpmaak werkzaamheden direct na de zomervakantie worden uitgevoerd. Ook is Bemog Projectontwikkeling gestart met het bouwkundige ontwerp van de diverse woningbouw typen.

Zodra de bouwplannen concreet zijn en met de verkoop kan worden begonnen zal nog een info avond worden belegd.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

nieuwbouw

Bericht door painterman »

Wil hierbij even reageren op de nieuwbouwplannen in Wezep Noord, van 108 woningen.
Ik verbaas mij erover dat er alleen maar eengezinswoningen gebouwd worden, en geen appartementen van 3 a4 verdiepingen hoog zoals in de meeste plaatsen gedaan wordt. Ik werk zelf in de bouw in Wapenveld, in het nieuwe plan Ossenkamp, en daar gebeurt het namelijk wel. De grond is al schaars in de gemeente Oldebroek, en al helemaal in Wezep, waar we ingeklemt zitten tussen het spoor en de A28, en dus over een paar jaar geen kant meer op kunnen. Ik vindt dit een erg kortzichtig beleid, en ik hoop dat het gemeentebestuur eens naar andere plaatsen kijkt, zoals Nunspeet.Elburg, Hattem, Wapenveld enz... zodat ze misschien toch nog op andere gedachten komen. Anders zitten we over een paar jaar in de Voskuil of op de Brink te bouwen. Dom dom dom.!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Bericht door Bert-Jan »

Hallo Painterman,

Het is bekend dat we hier in de gemeente nog niet zo gewend zijn aan gestapelde bouw. De geluiden zijn er wel en, je hebt gelijk, er wordt ook ingezien dat dit een oplossing zal zijn voor toekomstige projecten. Je zet alleen niet plompverloren een flat in een buurt of landschap, dat vergt dus ook planning en samenspraak.

Wezep Noord II wordt gebouwd zoals (al lang) bedoeld, ook passend bij de bouwstijl en behoeften van Wezep (Noord). Projectontwikkelaar en Oldebroek spelen dan het spel van de afstemming behoefte, verplichting en wenselijkheid. Ook wordt er al rekening gehouden (waar mogelijk) met de toekomst. Het valt te verwachten dat de vergrijzing een behoorlijke wending aan woonbehoeften zal geven in de toekomst. Ook zijn er nu te weinig woningen om alleenstaanden op te vangen. Denk aan mensen die simpelweg alleen willen starten, die door een scheiding een heel andere woonbehoefte hebben en ga zo maar door.

De starters woningen met de deltaWonen “koop-goedkoop” regeling is een optie die me blij maakt.

In de visie voor het vernieuwde Meidoornplein in Wezep wordt gedacht aan woningbouw bovenop de winkels.

De gebieden die je noemt voor toekomstige uitbreiding (inbreiding) van Wezep zijn niet zomaar beschikbaar voor bebouwing. Bestemmingsplannen en provinciaal beleid staan dat ook niet toe.

Je hebt een punt met de hoogbouw kwestie, maar ik stel je hopelijk dan ook gerust dat dit geluid in Oldebroek al langere tijd te horen is?

Verder zie ik persoonlijk ook de feiten in het oudere deel van Wezep. Daar zullen we ooit ook ruimte beter moeten indelen, zodat ook daar ruimte ontstaat. Groen, parkeer plaatsten, speelveldjes. Dat zijn zo zaken die ik persoonlijk als wenselijk zie in de “oude nieuwbouw”, maar daar heb je wel ruimte voor nodig. Ruimte komt niet uit de lucht vallen, maar zit wel “in de lucht”, als ik je zo liederlijk mag volgen. Wordt nog een lange weg van denken en praten met elkaar. Bedankt voor je mening alvast!

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
Gebruikersavatar
painterman
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 03, 2004 22:10
Locatie: Wezep

Bericht door painterman »

Beste Bert Jan,
Ik geef alleen mijn mening over de toekomst van Wezep wat woningbouw betreft.
En ook wil ik geen woningbouw in de Voskuil of op de Brink,zoals je suggereerd. Maar met deze visie van de Gemeente Oldebroek, waar ik mij al jaren over verbaas,kan het niet anders.
Je schrijft dat je niet zomaar plompverloren een flat ergens neer kunt zetten, maar in een nieuwbouw wijk als Wezep- Noord, moet dat toch kunnen.
Er wordt toch ook een flat gebouwd op de plaats waar nu nog de Oranjehof staat, en daar staan toch ook geen ook geen andere hoge gebouwen ( op de Kruiskerk na) in de buurt.
En de plannen met het Meidoornplein schrijf je zelf, dat daar ook woningen boven de winkels komen, nou ook daar geen hoog gebouw in de buurt.
Moet het trouwens eerst nog zien, want als het net zo snel gaat als in Oldebroek- Centrum, maak ik dat niet meer mee.
Je zult toch eens een keer moeten beginnen, voordat je alleen nog maar plannen hebt, maar geen grond meer om ze op te bouwen.
Verder zeg je zelf al, dat de vergrijzing en allenstaanden (echtscheidingen) alleen nog maar toenemen in de toekomst.
Ook ben ik het wel met je eens , dat er eens naar die oude wijken moet worden gekeken, en dan bedoel ik speciaal de wijk Koewei. Jasmijnstraat ,Spoorlaan, Ruitersveldweg en Keizersweg waar toch stukken grond bij liggen, waar ze in het villapark alleen maar van dromen.

Dus je ziet het wel, ik ben nog lang niet tevreden over het beleid.
Maar ik snap wel dat je het standpunt van de Gemeente deelt, gezien je positie in de Raad.
Met vriendelijke groet
Painterman
Plaats reactie