Forum als propaganda middel?

Plaats reactie
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Forum als propaganda middel?

Bericht door Zustertje »

Al lezend op dit forum moet mij even het volgende van het hart.
De vraag komt bij mij zeer sterk naar boven of ik mij op een promotiesite van een bepaalde politieke partij bevind of op een algemeen politiek forum.
De recent opgestarte onderwerpen lijken uit de koker te komen van één partij. De reacties die gegeven worden zijn vaak ook van dezelfde hand.

Al speurend en vroetend kom ik er achter dat het oprichten van een partij zeer veel werk is. het bevreemd mij dan ook ten zeerste dat de oprichter wel ruimschoots de tijd kan vinden om in dit forum zijn mening gewenst en ongewenst te spuien.

Kon die tijd niet beter besteed worden aan het zoeken van goede bestuurders? Is men het niet verplicht aan de nieuwverworven achterban om gedegen standpunten te hebben?

Prima om je politieke gewauwel te willen spuien maar doe dat even op je eigen website in plaats van op een onafhankelijke/ gemeentelijke en dus geen partijgerelateerde site.

Als ik behoefte heb aan de blabla van de ABO kijk ik wel op diesite (waar overigens opvallend genoeg geen ruimte is voor discussies en men geen fora heeft)

Hie wil ik graag algemene politieke discussies voeren (waar het forum voor bedoeld is) zonder steeds de mening van de ABO te moeten lezen.
Prima als iemand een individueel standpunt heeft maar geef het dan als je eigen mening en niet als een partijstandpunt!
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Redactie »

Als redactie van Oldebroek.net merken wij dat de berichten op het forum geschreven zijn door een kleine groep personen. En vaak ook personen die één bepaalde mening of doel voor ogen hebben.
Dat is jammer, graag zien wij als redactie reacties op dit forum die uit alle gelederen van de bevolking van de gemeente Oldebroek komen. Dat kunnen wij (gelukkig) niet afdwingen. Uiteraard stellen wij het zeer op prijs als de discussie door een afspiegeling van de bevolking plaats zal gaan vinden.

Bij deze bent u allemaal nogmaals uitgenodigd om mee te doen!

Namens Oldebroek.net
Martin Rotman
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste zustertje

Je maakt je in je bijdrage schuldig aan wat je zelf bestrijd. Je woordkeus is uitermate ongenuanceerd en draagt niet bij tot het uitnodigen van een zinvolle discussie.

Jan B. Kaiser
Bartus
Berichten: 26
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 19:47

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Bartus »

Zustertje raakt een gevoelig punt... he meneer Kaiser

Dhr Kaiser noemt dit ongenuanceerde uitspraken..

Kijk eens in de spiegel meneer Kaiser:
formateur, interim wethouder
CU kapot maken, PvdA kapot maken

Wie is er hier nu hoogmoedig en ongenuanceerd??

Tijd om u eens echt terug te trekken!
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door boertje van buuten »

Uit één en ander blijkt al dat er een levendige discussie plaats heeft tussen meerdere partijen, waarbij ik me zelf als geheel onafhankelijk beschouw. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik Zustertje herken als een PvdA juffie. Het begin is er.
Als we zo doorgaan komen er vast nog wel meer visies boven tafel, eh.......... ik bedoel op het forum.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Stefan »

Ik denk dat het over het algemeen wel duidelijk is dat wij als redactieleden van Oldebroek.net er hier naar streven om zo onpartijdig mogelijk over te komen. Dat het misschien dan over komt dat bepaalde partijen hier extra aandacht krijgen, is omdat zij daar zelf actie voor ondernemen. Elke politieke partij mag artikelen, columns etc. insturen en die zullen wij dan ook zeker plaatsen. Het feit dat er maar een bepaald aantal mensen met een bepaalde kleur reageren, zal zeker niet aan de reactie liggen maar eerder aan de achtergrond van de mensen die stemmen op bepaalde partijen. Zoals hierboven al door de 'redactie' is geschreven, als het je tegen staat dat bepaalde dingen hier worden geschreven zonder dat er van andere partijen tegengas wordt gegeven, doe dan zelf mee aan de discussies.

:arrow: De redactie plaatst zonder selectie toe te passen berichten en elke politieke partij, elke persoon en elke vereniging in de gemeente Oldebroek is welkom hier en kan berichten insturen.
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door dries wolff »

Beste mensen dit forum wordt met de dag fraaier .
Een forum is in het leven geroepen oa om te discuseren,wie niet eens is met een ander kom met een andere voorstel.
Harde feiten en mogelijke oplossingen wil graag de burger van deze gemeente zien 1000 mensen 1000 wensen.
Maar als er personen zijn die een mening van een ander niet kunnen hebben ga een boekje lezen of kom met een tegen voorstel zodat er een open discussie kan ontstaan.
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Zustertje »

@ Boertje: Helaas verkeerd ingeschat. Ik ben geenzins een PvdA juffie. ;-)
Mijn politieke voorkeur ligt elders.

@ Kaiser:Als ik ongenuanceerd had willen zijn dan had ik wel wat minder vriendelijke en minder nette woorden gebruikt.
En wel leuk om te zien dat iemand die niet uitnodigd tot discussie wel een discussie uit kan lokken cq een discussie kan beginnen!
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door boertje van buuten »

Zustertje schreef:@ Boertje: Helaas verkeerd ingeschat. Ik ben geenzins een PvdA juffie. ;-)
Mijn politieke voorkeur ligt elders.
Nou kom eens uit de kast dan, waar mogen we jou dan plaatsen?
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Barry »

Misschien moeten we de vraag stellen: "Waarom wordt door de andere partijen geen gebruik gemaakt van het forum?"
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Zustertje »

@Boertje: Vanwaar die interesse naar mijn politieke achtergrond? Maakt dat mijn reacties beter te plaatsen cq te begrijpen? Ik begrijp dat je me graag in een hokje wilt plaatsen maar ik geloof meer in het Out of the Box denken. Ik beschouw mezelf als iemand die niet in een hokje past.

@ Barry: Dat is ook een goede vraag. Of zijn andere partijen wel actief op dit forum maar bijvoorbeeld meer op de achtergrond?
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door boertje van buuten »

Zustertje schreef:@Boertje: Vanwaar die interesse naar mijn politieke achtergrond? Maakt dat mijn reacties beter te plaatsen cq te begrijpen? Ik begrijp dat je me graag in een hokje wilt plaatsen maar ik geloof meer in het Out of the Box denken. Ik beschouw mezelf als iemand die niet in een hokje past.
Welnee op deze manier kunnen we vaststellen of er meer politieke stromingen op het forum posten. Of ben je soms ook een ABO aanhanger?
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Zustertje »

Als je mijn reacties goed hebt/had gelezen dan weet je dat ik geen ABO aanhanger ben.
Verder zal mijn politieke voorkeur wel naar voren komen door mijn standpunten en meningen.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door boertje van buuten »

Zustertje schreef:Als je mijn reacties goed hebt/had gelezen dan weet je dat ik geen ABO aanhanger ben.
Verder zal mijn politieke voorkeur wel naar voren komen door mijn standpunten en meningen.
Dat betekent dus dat er verscheidene politieke stromingen op het forum posten.
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Forum als propaganda middel?

Bericht door Zustertje »

Die conclusie was al veel eerder te trekken Boertje! Er waren al diverse partijen actief! ;-)

En nogmaals: Ik ben meer van het Out of the Box denken. Je hebt partijen die je voorkeur hebben maar ook standpunten die je aanspreken, los van het partij ideaal. Met name op lokaal niveau vind ik dat belangrijk!
Plaats reactie