Bomenkap Eekhoornlaan

hzande23
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jan 21, 2011 17:13

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door hzande23 »

Geachte heer Kaiser,

Uw antwoord doet geen recht aan de zaken die ik aan de orde stel. U wijst op procedures en op de enquête, die de ABO heeft gehouden. De procedures hebben al heel veel vertraging gebracht. Er zijn misschien fouten gemaakt, maar om dan te stellen dat de wethouder haasje-repje alles snel wil afhandelen, is op zijn zachts gezegd overdreven. Dit loopt al veel te lang (al 10 Jaar!!!).
U heeft geen wateroverlast en dat hebben de laatste dwarsliggers ook niet, omdat zij hoger wonen dan wij. U heeft geen overlast van wortels in de riolering, maar wij wel! U heeft geen last van wortels die boven het grasveld uitkomen en de opritten ongelijk maken, maar wij wel!
Er wordt niet maar zo wat gedaan! Als u op uw landgoed bomen hebt, die dreigen te vallen op uw huis of andere overlast veroorzaken, laat u ze zeker ook gewoon staan. Mijnheer Kaiser, ik denk dat het de bewoners van deze laan aangaat en geen andere personen. Ik bemoei me ook niet met datgene wat u op uw grondgebied doet!
De gemeente moet zich aan procedures houden, dat ben ik met u eens, maar er zijn nu genoeg procedures geweest. Er moet nu iets worden gedaan!
Overigens blijf ik van mening dat de enquête van uw partij geen recht doet aan wat er leeft in deze laan. U hebt een andere mening, dat zij zo. Als mensen mee mogen doen, die het zicht op de laan en de bomen hebben, maar niet in de Eekhoornlaan wonen, dan is dat al - vind ik - een vreemde zaak. Dus dan kan ik ook meedoen aan een enquête over werkzaamheden op de Keizersweg, waar ik dagelijks over fiets. Ik heb daar dan ook mee te maken! Ik vind dat zeer vreemd, evenals het feit dat de enquête werd gehouden onder alle bewoners, die 18 jaar en ouder waren. Jammer dan voor allen, die alleen wonen. Die stem valt gewoon weg tegenover de buren, waar bivoorbeeld in één huis vier personen van boven de 18 jaar wonen. U zult zeggen, dat dit democratie is. Het zal wel, maar ik voel me daarbij ongemakkelijk.
Ik hoop dat wij binnenkort verlost worden van de overlast. Het gaat de meeste mensen niet om het wegnemen van licht door de bomen of om bladoverlast, maar om zaken die ik hier boven noem.
Overigens lijkt het er meer op dat wij de dupe worden van uw strijd tegen een wethouder en tegen een gemeentebestuur, dat u niet ziet zitten. En wij mogen dan fungeren asl speelbal voor uw spel. Daar houd ik - en velen met mij - niet van!

Overigens heet ik niet H. Zande, maar H. van der Zande.

met vriendelijke groet,
H. van der Zande
Mama Mia
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 22:00

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door Mama Mia »

Beste heer Kaiser,

Wat een teleurstelling! Als nieuwe partij heb ik u destijds mijn vertrouwen gegeven dat u op correcte wijze een nieuwe politieke weg mogelijk zou maken in de gemeente Oldebroek. Wat blijkt? De "omwonenden" waar u hier over spreekt, blijkt op dit moment (na 10 jaar!) nog 1 tegenstemmend huisnummer te zijn. Erge hieraan is dat deze op de lijst van uw partij staat en het door u benoemde "onderzoek" ingeleverd diende te worden op dit betreffende huisnummer. Geen wonder dat een aantal bewoners van de Eekhoornlaan zich onthouden hebben van deelname aan uw " onafhankelijke enquete" en de uitslag 50/50 is uitgelegd. De punten waar ABO voor staat blijken dus slechts eigenbelangen van mensen die op de lijst staan van ABO; erg jammer en inhoudsloos! Dat de bewoners willens en wetens de boombeplanting hebben geaccepteerd en er dan achteraf niet geklaagd moet worden, is natuurlijk onzin. Dat geldt ook voor het tegenstemmend huisnummer. Zij wonen relatief kort op het adres en hadden zich dus voorafgaande aan de koop van de woning kunnen informeren bij de gemeente. Dan was bekend geworden dat de bomen destijds al 7 jaar op de nominatie stonden om gekapt te worden. Dan moet je niet achteraf gaan klagen als het uiteindelijk gaat gebeuren.

Waar het werkelijk om gaat zijn de daadwerkelijke overlast en kosten die bewoners en gemeente hebben omdat iemand op de ABO-lijst in dit geval niet in staat is naar een groter belang te kijken. Misschien een goede afspraak in het vervolg de rekeningen hiervoor naar het betreffende adres te sturen? Zeker ook tegen......dachten wij al!

Bewoner Eekhoornlaan die het jammer vindt van de bomen, maar ziet dat er veel overlast van heeft en er dus voor kiest deze te vervangen voor vriendelijkere versies....
jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door jan bredewout »

Zo, nu hoor je het ook eens van anderen die zich nog nooit in de discussie gemengd hebben meneer Kaiser.
Waar bemoeid u zich mee. Zal ik ook een politieke partij aan het woord laten?

Hier nog een mening van iemand die in de Eekhoornlaan woont en nooit meegedaan heeft op een forum:
Hallo,
Mijn mening: laat ze meteen beginnen met de kap. Ik ben het helemaal niet eens met die bewoners, die tegen de plannen van de gemeente ingaan. Er zijn bij de besluitvorming allerlei deskundigen betrokken. N.m.m. is er al heel wat bereikt door te protesteren. Nu moet er maar eens iets gebeuren. Het aanzien van de laan wordt na een paar jaar wel weer mooi.


Dan nog iets. De meeste bewoners wonen hier al 25 tot 35 jaar. Toen stonden er nog niet eens bomen, zeker niet zo groot als nu, en had men licht en ruimte genoeg. (Ik zal eens een foto van toen op 't net zetten)
Nu is het één groot oerwoud en moet er gedunt worden. Klaar.
Laat mensen die in een bos willen wonen maar naar een huisje in een echt bos gaan.
Groet. Jan Bredewout.
André
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 22, 2010 13:00

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door André »

ABO?? ABO?? ABO ???

Of is het Kaiser?? Kaiser?? Kaiser??
Jammer dat het nu zo moet .
Na vele jaren discussie was er eindelijk een bomenkap inzicht.
Er zijn al veel onnodige kosten gemaakt ,denk aan kosten reparatie bestrating en riolering en procedurekosten.
Wat betreft licht inval woningen kun je zeggen ,dan had je daar niet moeten gaan wonen.
Maar ja waarom snoeit u uw bomen,die voor op uw laan staan dan op.
En die enquête waarvan ik dacht te laat, maar goed de uitkomst was voor mij duidelijk.
Maar nu hoor ik dat men allemaal van af 18 jaar een stem uit mocht brengen .
Te gek voor worden gewoon ,zelf bedacht zeker .
Al met al een zielige vertoning.
Natuurlijk maakt de gemeente fouten en daar maakt u graag[op het laatste moment nog] gebruik van om ABO of u zelf op een voetstuk te plaatsen .
Ik heb het idee dat u u zelf alleen nog maar verder onder uithaalt.
Het gaat hier gewoonweg om het het krijgen van uw gelijk ,met als gevolg onenigheid in de buurt van de Eekhoornlaan .
Het gaat hier net als met de bomen langs de Bovenheigraaf men wil weer een halve oplossing ,want ook daar zullen de problemen met 10 jaar ook weer komen .
En het blijft de burger geld kosten .
Ik had gehoopt op en nieuwe oppositie partij die de burger geld wil besparen en die belangrijkere zaken kritisch en terecht bekijkt en daar op in speelt.
Het wordt zo langzamer hand de partij van de vertragers\klagers en ja die winnen vaker dan diegene die niks zeggen.

Uiteindelijk gaan de bomen toch gekapt worden,en als dat niet zo is dan kan ik daar in lengte van dagen de kosten nog van dragen.

Ik schat in dat de gemeentelijke belastingen volgend jaar weer omhoog moeten ,er is zeker één ambtenaar meer nodig om deze problemen op te lossen.

een verontruste meedeburger
jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

3 februari uitspraak bomenkap eekhoornlaan

Bericht door jan bredewout »

Aanstaande donderdag 3 februari zal mogelijk de uitspraak zijn van het bezwaarschrift tegen de bomenkap. De rechtbank in Zutphen behandelt de zaak, tijd nog niet bekend.
De tegenstemmers hebben inmiddels middels en schrijven aan de medeLAANbewoners uitgelegd wat hun beweegredenen zijn. Het gaat hun niet meer om de kap maar om de terugplaatsing. Ze willen grotere bomen die beter in de buurt passen en aan 2 zijden van de laan.

De voorstemmers die nu al 10 jaar wachten zijn woedend wat ook te zien is aan de reacties op dit forum.
Ook het feit dat een niet bewoner (hr Kaiser) zich er mee bemoeid zet kwaad bloed.
De uitslag van de door ABO gehouden enquêtte wordt in twijfel getrokken gezien het aantal onderschrijvers van de bezwaarschriften.
Er wordt mogelijk nog een poging ondernomen om voor 3 febr te zaak te lijmen door een gesprek met betrokkenen voor die tijd.
Het gemeentebestuur beraad zich ook op een mogelijkheid om de gemoederen te bedaren door een gesprek voor of na de uitspraak.

Hier een foto uit 1981. Er staan geen grote bomen toen de Eekhoornlaan bebouwd werd.
Afbeelding
André
Berichten: 3
Lid geworden op: wo dec 22, 2010 13:00

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door André »

Ik begrijp de stelling enigsins maar grote bomen zijn vele malen duurder dan de reguliere
maat.
En doordat de gemeente nu bij het planten van nieuwe bomen een platgat maakt met daarin
vruchtbare grond,zal de groei snel op gang komen .
Het lijkt mij overdreven hier voor onnodig veel gemeente gelden aan te spanderen.

''kleine bomen worden ook groot!!!''
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door Jan B. Kaiser »

ABO bemoeid zich in principe met alles wat er leeft in de gemeente Oldebroek, of het nu om bomenkap gaat, ongewenste bebouwing, achterkamertjespolitiek, alternatieve bermbegroeiing, standaardisering van huisnummerplaatsjes, afvalstoffenheffing, etc, etc. Daarvoor is ze immers een politieke partij. Ik zelf ben niet persoonlijk betrokken bij het juridisch gevecht met de gemeente. Dat is niet nodig. De bezwaarmakers hebben adequate juridische bijstand. Overigens geeft de kop een foutieve indruk. De zitting van 3 februari is een zitting voor de voorzieningenrechter, die naar ik aanneem en zoals gebruikelijk is pas over 2 weken uitspaak doet. En daarna volgt de beroepsprocedure die nog wel enige tijd op zich kan laten wachten.

Groeten

Jan B. Kaiser
jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door jan bredewout »

Lekker, voorbedachte rade zeker. na 1 maart mogen ze niet meer kappen !
Slim bekeken. kunnen we weer een jaar wachten. Zo blijven we bezig. Lekker ruzie maken.
Lang leve de democratie.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door Redactie »

Uitspraak bomen Eekhoornlaan 9 februari
bron Huis aan Huis

OLDEBROEK - De rechtbank in Zutphen doet woensdag 9 februari uitspraak of de bomen aan de Eekhoornlaan in Wezep gekapt mogen worden. De gemeente Oldebroek vindt het vervelend dat er nu nog steeds geen duidelijkheid is in dit langlopende dossier......lees hier verder.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door Redactie »

Buurt boos na uitstel bomenkap
door Pieter Steenbergen. zaterdag 05 februari 2011

De op handen zijnde bomenkap aan de Eekhoornlaan in Wezep verdeelt de straat. Tegenstanders hebben een voorlopige voorziening ingediend bij de rechtbank, tot groot ongenoegen van de voorstanders.

OLDEBROEK - Voorstanders van bomenkap aan de Eekhoornlaan zijn boos op twee bewoners die bezwaar hebben gemaakt tegen de kapvergunning van 38 zilveresdoorns.......lees hier verder
Bron de Stentor http://www.destentor.nl/regio/veluwenoo ... menkap.ece
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bomenkap Eekhoornlaan

Bericht door Redactie »

Oldebroek, 9 februari 2011
Kap bomen Eekhoornlaan Wezep mag doorgaan

De bomen aan de Eekhoornlaan in Wezep mogen van de Rechtbank worden gekapt. De Rechtbank in Zutphen heeft de voorlopige voorziening die door twee bewoners was aangevraagd, afgewezen.

De gemeente is blij dat nu duidelijkheid is in een langlopend dossier dat tot veel onrust in de buurt heeft geleid. In de Eekhoornlaan zijn meer voorstanders dan tegenstanders van de kap. Het oorspronkelijke plan was dat de gemeente op 24 januari 2011 zou beginnen met het kappen van de bomen. Omdat twee bewoners een verzoek om voorlopige voorziening bij de Rechtbank Zutphen hadden ingediend, ging de kap toen niet door. De Voorzieningenrechter heeft nu geoordeeld dat het kappen door kan gaan. De exacte motivatie ontvangt de gemeente morgen per post van de Rechtbank.

De gemeente vindt het belangrijk om snel met de kap te beginnen om zo min mogelijk het broedseizoen van vogels te verstoren. De precieze datum van de kap is nog niet bekend, maar de gemeente zal uiterlijk binnen twee weken beginnen.

Geschiedenis
Aan de Eekhoornlaan staan 38 zilveresdoorns. De groei van de bomen zorgt voor allerlei problemen. De wortels beschadigen de opritten en er zijn problemen met de waterafvoer en de riolering. In 2007 en 2008 is begonnen met het maken van een plan. Een langdurig proces van overleg, inspraak en besluitvorming volgde. Er zijn twee informatiebijeenkomsten georganiseerd voor de bewoners van de Eekhoornlaan. De gemeente heeft verschillende varianten de revue laten passeren. Uiteindelijk is besloten om alles te kappen, de grond te verbeteren en nieuwe bomen te planten met meer ruimte. De kapvergunning werd aangevraagd. Dit leidde tot bezwaar en beroep en ondertussen verliep de geldigheid van de vergunning (1 jaar). Een nieuwe kapaanvraag leidde weer tot bezwaar, beroep en de aanvraag tot een voorlopige voorziening bij de rechter. Dit laatste zorgde er voor dat de kapvergunning tijdelijk werd geschorst.

persbericht gemeente Oldebroek
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie