Burocratie ten top 2011

Plaats reactie
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Burocratie ten top 2011

Bericht door dries wolff »

Verleden jaar kwam de politiek naar buiten toe om de burocratie regelgeving aan te pakken helaas komt dit in pratijk niet overeen.(zowel landelijk als gemeentelijk)
Vandaag woensdag 02-03-2011 omstreeks om 11.45 uur mijn stem samen met mijn vrouw uitgebracht , hierna naar mijn ouders gereden en vroegen naar mij om hun stem uit te brengen .
De volmacht en ID mee genomen en de duidelijk instructie gekregen waar ik op moest stemmen.

Bij het stembureau werd mij ofwel de stem van mijn ouders ontnomen volgens de regels moest mij stem en van mijn ouders gelijktijdig worden uitgebracht.
Het volgende staat omschreven op het stemformulier:

Wilt u een andere kiezer voor u laten stemmen en heeft u wel een ID bewijs.
Vul dan het volmachtbewijs hiernaast volledig in u moet aan de persoon die voor u stemt, uw gemachtigde kan alleen namens uw stemmen,als hij ook stemt.
Een gemachtigde mag voor max 2 andere kiezers stemmen.

Op het stemformulier staat niet vermeld dat er gelijktijdig moet worden gestemd tevens de aanwezige personen kunnen toch na kijken dat ik gestemd had .
Hier wordt door burocratische regeltjes weer duidelijk 2 stemmen ontnomen vanwege ziekte en mensen die slecht te been zijn tellen toch niet meer mee dat is weer duidelijk gemaakt.
In twee jaar tijd zijn deze mensen hun stem ontnomen, proficiaat stembureau en politiek.
Ga alle in de hoek staan en zich schamen ze moeten alles bij elkaar vegen en een bom er op gooien.
Dit zijn zielige regelgeving waar bij mij en vele anderen en stemgedracht beinvloed om eigenlijk niet meer te gaan stemmen.
mvg dries wolff
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Burocratie ten top 2011

Bericht door mrotman »

Onderhandse volmacht
Een onderhandse volmacht verleent u door op de stempas die u van de gemeente heeft ontvangen, het formulier aan de achterzijde in te vullen en uw handtekening te zetten. Hiermee bent u volmachtgever. De kiezer die voor u gaat stemmen, is de gemachtigde. De gemachtigde moet in dezelfde gemeente wonen als uzelf! Aan de gemachtigde geeft u uw stempas en (een kopie van) uw identiteitsbewijs. Dit is vereist, anders mag de gemachtigde uw (volmacht)stem niet uitbrengen!
Voorkom misbruik van uw identiteitsbewijs door de kopie terug te vragen en/of op de kopie te schrijven dat deze alleen bestemd is voor gebruik bij het uitbrengen van uw volmachtstem.
Belangrijk: degene die voor u een stem uitbrengt, kan dit alleen doen op het moment waarop hij of zij zelf stemt. De gemachtigde mag maximaal twee stemmen uitbrengen voor anderen. Ook wanneer u gemachtigd bent, kunt u uw stem overal binnen uw eigen gemeente uitbrengen.
Op het stembiljet staat deze regel niet op.
bron: https://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/h ... 2Bvolmacht

Afbeelding
De tekst op het stembiljet
Armando
Berichten: 3
Lid geworden op: vr sep 16, 2005 20:18
Locatie: Oldebroek

Re: Burocratie ten top 2011

Bericht door Armando »

Als u goed gelezen had dan had u geweten dat het niet mocht. Daarbij is het ook wel logisch dat je geen volmachtstem uit mag brengen als je niet zelf ook stemt op dat moment. Anders zou je zo meer dan twee volmachtstemmen uit kunnen brengen. Btw het is bureaucratie.
dries wolff
Berichten: 34
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 19:46

Re: Burocratie ten top 2011

Bericht door dries wolff »

Beste Armando

Als je eerst alles uitpluist en alle formulieren gaat lezen had ik dit kunnen weten.
Maar dit stond niet vermeld op het stemformulier.
Wel stond er beschreven dat er max 2 personen een toestemming/machtiging konden geven om een ander te kunnen laten stemmen.
Ook stond op het stemformulier dat je zelf ook je stem uitgebracht moest hebben , hierop stond niet gelijktijdig.
Voor de zekerheid mijn eigen en de ID van mijn ouders getoont ,mijn eigen ID getoont met de gedachten als ze mij niet meer herkennen (geheugen verlies komt bij vele mensen voor)van een uurtje geleden kunnen ze het toch even na kijken of ik iederdaad had gestemd.
Kijk regels zijn regels maar deze regels zijn naar mijn inzicht bedacht om fraude te verkomen ik ben geen ronselaar die overal stemblijetten ophaald om een bepaalde politieke partij te steunen zoals het in verleden is gebeurd.
Helaas worden oude mensen die ziek zijn of in een rolstoel zitten voor een stem uitbrengen uitgesloten.
Politieke partijen en medewerkers van een stembureau die deze situatie niet kunnen in denken horen naar mijn inzicht hier niet thuis ,ga iets nuttigs doen.
Plaats reactie