Oldebroeker Politiek

Plaats reactie
gilia
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 18:49

Oldebroeker Politiek

Bericht door gilia »

Een blog over de politiek in Oldebroek, hoe ik het beleef en hoe ik het zie :) . Je kunt het blog vinden op http://www.oldebroekerpolitiek.blogspot.com Mijn eerste blog is geschreven nadat bekend is geworden wie als burgemeester wordt voorgedragen voor Oldebroek.
Ik heb het blog hieronder ook neergezet.

Burgemeester
De kogel is door de kerk om het maar eens zo uit te drukken. Gisteravond is bekend gemaakt wie voorgedragen wordt voor de burgemeestersfunctie in Oldebroek. Adriaan Hoogendoorn (CU), gemeentesecretaris te Waddinxveen gaat de uitdaging aan. Vanaf september 2011 zullen we in Oldebroek dus met een geheel nieuw College van doen hebben, met het vertrek van wethouder Veldhoen naar Kampen aan het eind van deze maand. Feit is wel dat we met deze burgemeester dus een geheel christelijk college krijgen. De motivering van CvdK Cornielje bij de benoeming van waarnemend burgemeester Overweg om iemand van PvdA huize op de functie te zetten, zodat er nog wel een evenwicht binnen het college is valt met de voorgedragen mr. Hoogendoorn weg. Begrijp me goed ik wil niets af doen aan de kwaliteiten van mr. Hoogendoorn, ik ken hem niet hij kan wel een voortreffelijke burgervader zijn voor onze gemeente en gaat er daadwerkelijk een frisse, heldere, wind waaien. Ik ben gereserveerd, ja dat klopt, maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen en nogmaals niet op de persoon van mr Hoogendoorn.
Niet echt handig misschien om dat zo neer te zetten hier in dit blog, maar een gereserveerde houding hebben en dan niet een klein beetje toelichten komt ook niet over. Ik wil er hier ook niet uitgebreidt op ingaan dat dient geen enkel nut.
Voor nu geef ik Adriaan Hoogendoorn het voordeel van de twijfel, laat maar zien wat je kunt, hoe het gaat en of hij inderdaad de juiste man op de juiste plek is.
Bij deze heet ik mr Adriaan Hoogendoorn van harte welkom in de gemeente Oldebroek en hoop dat hij zijn draai snel zal vinden. Samen met de wethouders Oldebroek naar eer en geweten zal besturen.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Oldebroeker Politiek

Bericht door Jan B. Kaiser »

Weet iemand al het adres van de nieuwe burgemeester? Kan ik hem vast de bokshandschoenen en de (wettelijk verplichte) hoofdbeschermer toesturen. Die zal hij wel nodig hebben wanneer hij in het gekrakeel in ons dorp terecht komt.

Groetjes

Jan B. Kaiser
(natuurlijk op puiur persoonlijke titel ingezonden)
Plaats reactie