091101 Themadienst; Hier sta ik, moet ik ook anders?

Evenementen, bijeenkomsten enz.
Na registratie kunt de activiteiten van u of uw vereniging hier zelf plaatsen en wijzigen.
jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

091101 Themadienst; Hier sta ik, moet ik ook anders?

Bericht door jan bredewout »

Themadienst; Hier sta ik, moet ik ook anders?

Op 1 november as is er om 19.00 uur in de Vredeskerk te Wezep weer een themadienst. Deze keer rond de kerkhervorming. Ds. Van Holten is voorganger, de Cantorij van de Kruiskerk olv Joke Hooikammer verleent muzikale medewerking.

Het thema is Hier sta ik, moet ik ook anders. Dat roept herinnering op aan een uitspraak van Luther: “Hier sta ik kan niet anders”. Die had alles te maken met zijn gerichtheid op het Woord en de verandering die dat teweeg gebracht heeft in zijn leven.

Waar Luther de kerk wakker wilde schrikken, daar is de reformatieherdenking vaak verworden tot onszelf (laten) bevestigen van het eigen gelijk.

Aan de hand van Rom. 12: 2 zal iets van dat 'opschrikken' doorklinken. In de hoop dat mensen weer echt naar hun wortels (het Woord) zullen grijpen en gaan doen waar de roeping van de kerk is: er zijn voor de ander, er zijn voor de wereld. Bekering is noodzakelijk zegt Paulus. Maar dat is niet alleen een zaak van het hart en van het persoonlijk geloof maar ook van onze gerichtheid, ons doen en laten.
Plaats reactie