Gebroeders Zuidema nieuwe trainers Noord Veluwe Boys

Redactie Oldebroek
Berichten: 332
Lid geworden op: za aug 14, 2021 7:46

Gebroeders Zuidema nieuwe trainers Noord Veluwe Boys

Bericht door Redactie Oldebroek »

Sander Zuidema wordt met ingang van het nieuwe seizoen 2021-2022 de nieuwe hoofdtrainer van Noord Veluwe Boys. De nieuwe trainer tekent een contract voor twee jaar. In zijn kielzog volgt zijn jongere broer Stefan als assistent-trainer. Stefan tekent een contract voor één jaar.

Sportvereniging Noord Veluwe Boys is blij om te kunnen melden dat het met Sander Zuidema een opvolger heeft gevonden voor de vertrekkende Peter Wiesenekker. Met Stefan Zuidema is er tevens een nieuwe assistent-trainer vastgelegd voor het seizoen 2021-2022. In januari jl. werd bekend dat de wegen van Peter Wiesenekker en Noord Veluwe Boys scheiden aan het eind van het seizoen.

Na een uitgebreide procedure zijn wij ervan overtuigd dat wij met Sander de juiste man hebben binnengehaald om de sportieve ambities de komende jaren met de jonge selectie waar te maken. Sander is momenteel de assistent van John Beijen bij zaterdag tweedeklasser ZAC uit Zwolle en volgt daarnaast ook de opleiding UEFA B. Hij hoopt deze in april af te kunnen ronden. Ook was Sander de afgelopen jaren trainer van de JO-19 waar hij de nodige successen mee weten te behalen heeft.

Zuidema zelf, wonende in Zwolle, begon als jeugdspeler bij Jong Holland uit Alkmaar, Kolping Boys uit Alkmaar en ging hij vervolgens naar ASVD Dronten, HTC, Hatto-Heim en voetbalde op hoog niveau in de zaal bij ASVD en URK. Na zijn actieve carrière besloot hij trainer te worden.
“ Met Zuidema haalt Noord Veluwe Boys dus een jonge ambitieuze trainer (38 jaar) in huis, die staat voor verzorgd en aanvallend voetbal. Daarnaast heeft hij bewezen oog voor meer dan alleen het 1e elftal te hebben en heeft aangeven graag betrokken te zijn bij verdere ontwikkeling van de vereniging”, aldus voorzitter Robin Füchten.

Sander kijkt al uit naar het nieuwe seizoen! Sander Zuidema: “De gevoerde gesprekken met de mensen van de TC heb ik als zeer prettig ervaren en ik ben blij dat de keus uiteindelijk op mij is gevallen. Toen mijn zoontje hier moest voetballen in september was ik op slag verliefd op het sportpark en wat het voor mij helemaal uniek maakt is dat ik het samen met mijn broertje mag gaan doen. Samen hopen we dan ook iets moois te kunnen gaan neerzetten en de club verder te helpen in haar ontwikkeling.”

Afbeelding
Plaats reactie