Allen gelijk! Behalve...... (De kaarten op tafel)

Voor zo nu en dan of regelmatig een column schrijft kan deze vanaf nu ook op oldebroek.net plaatsen.

De ChristenUnie moet nu laten weten wat het standpunt is.

Peiling eindigde op za nov 17, 2007 14:31

Ja, nu wil ik het weten ook
4
80%
Nee, ben niet geïnteresseerd in de mening
0
Geen stemmen
Ik vind dit niet belangrijk
1
20%
Ik moet mijn mening nog vormen
0
Geen stemmen
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 5

Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Allen gelijk! Behalve...... (De kaarten op tafel)

Bericht door Bert-Jan »

Een enkele solliciterende gewetensbezwaarde moet het sluiten van een wettig huwelijk tussen medemensen van het gelijke geslacht, politiek gesteund, kunnen “omzeilen”. Waar zeurt de PvdA toch over? Waar maken ze nu een zaak van in een gemeente die ‘geen homoprobleem” heeft? De PvdA in Oldebroek maakt een zaak van niets, zo luidt de vooringenomenheid. Terwijl de strijd tegen ongelijke behandeling in oktober wordt weggewuifd in Oldebroek, wenst een groep binnen de landelijke ChristenUnie “partijzuivering”. Geen homo’s in openbaar (ChristenUnie) bestuur!


Discriminatie
De PvdA zou beter moeten weten. Ze dient de samenleving niet door “haar ideologische veren op te poetsen”, was een stelling van de SGP. De CU in Oldebroek durft de PvdA zelfs discriminerend te noemen op haar website. Een gewetensbezwaarde sollicitant voor een Bijzonder Ambtenaar functie is lid van een ‘belangrijkere’ groep, immers. Een uiterst ongelukkige en hoofdpijn bezorgende woordkeuze in de beantwoording van het college van B&W op vragen van de PvdA.

Niet objectief
De CU verwijt de PvdA “niet objectief te zijn” als het gaat om de benadering van de weigerambtenaren kwestie. Als objectiviteit moet inhouden dat ik “onbelangrijke” groepen uit de samenleving maar moet wegwuiven voor het (privé-)geweten van de “belangrijke” groepen, dan staan mijn “ideologische veren” juist volledig en vanuit het hart rechtop.

Die discussie lijkt achter ons te liggen? De schijn bedriegt volkomen!

Yvette Lont, deelraadslid voor de ChristenUnie in Amsterdam-Zuidoost, stelt dat praktiserende homo´s haar partij niet mogen vertegenwoordigen. Ze wil die stelling ter stemming voorleggen aan het landelijke partijcongres van de CU en krijgt daarbij de steun van twee-derde van de lokale CU voorzitters, zo leert ons een onderzoek van de EO.

Sodom en Gomorra
Hier op de Veluwe mag Amsterdam voor het Nederlandse Sodom en Gomorra doorgaan, maar juist vanuit de (multiculturele) hoofdstad komt de homo ontkennende CU oproep. Gesteund door CU bestuurders uit het hele land. Vice-premier (voor alle Nederlanders) André Rouvoet ontwijkt uit alle macht uitspraken over dit onderwerp. Dán weet je het weer. Er is nog veel werk te verzetten voor diegenen die geloven in échte gelijkheid en emancipatie.

Aardse rechters
Alles in je hart en ziel is Christen of Moslim, maar helaas, je wordt in eigen kring‘ziek’ verklaard om wie je thuis bent. De goden hebben blijkbaar aardse rechters aangesteld die de maatschappelijke schifting sturing mogen geven. Jij mag geen rol hebben in het openbaar bestuur, tenminste niet namens of met geloofs- of partijgenoten. Jij bent in bestaan strijdig met Het Woord en dat moet maar eens duidelijk worden!

“We gonna smoke ‘em out of their holes”
Het “Vrije Westen” trekt gewapend en reclamerend de wijde wereld in om vrijheid en democratie aan te bieden. Vanuit gepantserde voertuigen en straaljagers. Strooiend met bommen en schietend met lood wordt “onze” democratie, gelijkheid en vrijheid gepredikt.

Dicht bij huis weten we gelukkig wat “belangrijke” en “onbelangrijke” groepen zijn. Waar we de medemens vanuit ‘eigen kring’ zelfs mogen bestempelen als bestuursonwaardig”."

Wie durft het woord ‘discriminatie’ over de schutting te gooien? De balk verplettert de splinter.

E-motie
Zal de CU de (e-)motie wegmoffelen vóór het partijcongres van 17 november 2007, of durft men het aan om op dat niveau nu eens volledig kleur te bekennen? De samenleving heeft nú het recht op het volledige standpunt. Geen politiek verstoppertje meer over de ruggen van de medemens. Nu móeten de kaarten op tafel en mag de medemens niet nog eens als visueel vervuilend stof weggeveegd worden onder het tapijt!

Bert-Jan Dokter

(Deze column is ook gepubliceerd op de website van de PvdA Oldebroek - Wezep. Daar zijn extra links e.d. te vinden bij dit onderwerp. Klik hiervoor die pagina.)
Plaats reactie