Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Verkiezingen algemeen
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Redactie »

Bron reacties op een artikel ABO Jan B Kaiser "Een gelukkig nieuwjaar maar helaas"
Eric op 01-01-10 17:23
Iedereen een voorspoedig 2010!!
En als wegpiraat Jan B. Kaiser uit ABO verdwijnt dan wil ik er over nadenken of ik ook zal stemmen op deze partij die zeker meerdere misstanden ter sprake wil brengen .
Waarom de heer Jan B. Kaiser uit ABO .
ABO is toch algemeen belang oldebroek.
Dan is verkeersveiligheid ook belangrijk algemeen punt.
Als de heer Jan B. Kaiser met zijn oude volvo aankomt rijden met hoge snelheid verboven de 100km op 80km wegen ,kan een keer gebeuren maar niet geregeld toch.
Niet in ons oldebroek belang toch.
Roodlicht bij verkeerslichten geen probleem voor Jan B. Kaiser gewoon doorrijden ,en staan er dan auto"s tewachten geen belemmering voor Jan B. Kaiser je kunt er ook gewoon langs scheuren .
Hoezo ABO voorzitter geef eens een goed voorbeeld.
Wees een heer in het verkeer ,dat is ook ons algemeen belang .
Ja dit zit mij hoog ,ik heb het gevoel dat de heer Jan B. Kaiser zelf geen enkel voorschrift naleeft ten aanzien van zijn rijgedrag!!!

Veiligheid boven alles.
Kaiser reageert al volgt:
Jan B. Kaiser op 02-01-10 18:11
Ref, reactie op te hard rijden met oude Volvo (uit 1987).

Natuurlijk heb ik een naam hoog te houden. Twintig jaar geleden zat ik al in blik op de weg (mijn betoog toentertijd: als je gemiddeld vijftig duizend kilometer per jaar rijd en de gemiddelde snelheid is 100 km per uur, dan rijd je 500 uur per jaar. Als de gemiddelde snelheid 70 km per uur is dan rijd je 714 uur. Met andere woorden je rijd 214 uur per langer. Vermenigvuldig dit met je salaris en je bespaart dan 5 tot 20 duizend euro. Met andere woorden, iedere zakenman zal dus altijd te hard rijden. Vroeger waren er geen snelheidsbeperkingen, die zijn er pas gekomen tijdens de oliecrisis. Vervolgens was er weer voldoende brandstof en werd het etiket verkeersveiligheid er opgeplakt (hoewel de meeste ongelukken niet door hardrijders worden veroorzaakt, die worden veroorzaakt door onoplettendheid) en tegenwoordiger is het milieu de grote motivator voor snelheidsbeperking. Allemaal niet echt geloofwaardig. Bovendien reed ik te hard in een grijs verleden. De Volvo bevindt zich min of meer in de mottenballen. Abootjes was nog niet geboren, dus daar ging ook geen opvoedkundige waarde van uit. En verder heb ik in Amsterdam gestudeerd waar het eerste rood ook nog als groen geldt. Overigens ben ik slechts zeer zelden voor te hard rijden gepakt (de laatste keer was bij blik op de weg: ik reed 140 waar maar 120 mocht). Voor bijna alle zgn. verkeersovertredingen ben ik vrijgesproken. Overigens zou ik in goed gezelschap verkeren: ook politieagenten zelf rijden volgens recente mediaberichten te hard.

Niettemin nog een voorspoedig 2010
Hallo Jan B. Kaiser de redactie van Oldebroek.net houdt je met de camerawagen in de gaten. :D
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Wimke
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 21:19
Locatie: Wezep

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Wimke »

Dus als je niet gepakt wordt en je hebt geld genoeg om bekeuringen te betalen is er niets aan de hand en mag je "gewoon" te hard rijden?
En rij je wel met te hoge snelheid een kind van zijn/haar fiets, dan had dat kind maar beter moeten uitkijken, toch..........................
Wat een gel*l al die excuses, ik heb niet in Amsterdam gestudeerd, dus stop ik wel voor rood.
Wat mut dat mut!
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door ronaldb »

Ik heb nog nooit zo'n grote onzin gelezen als wat Jan B.Kaiser in zijn verhaal schrijft
U heeft zeker nog nooit van het nieuwe rijden gehoord.
ik zou zeggen neem een dag les in het nieuwe rijden dan kunt u uw verhaal volledig
van tafel vegen want tussen theorie en praktijk zit wel degelijk verschil.
Maar ja asoo's in het verkeer zul je altijd blijven houden.
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

Weet je...

"Sommigen zijn volgens mij heiliger dan de Paus zich voordoet". :roll:

Iedereen rijdt weleens te hard, ik net zo goed. En, omdat Jan Kaiser nu een soort voorbeeld functie heeft, wordt hij daar nu op afgerekend. Ik vind dat een beetje kinderachtig. Als Jan Kaiser niet van de ABO was geweest, had je er geen kraai over gehoord. Want wie zet er in de media, dat bijvoorbeeld Benny van de Werfhorst over de weg scheurt, ben het nog niet tegen gekomen... :)

Kortom: Als we nu allemaal eens naar ons eigen rijgedrag kijken, dan hebben we al genoeg aan ons zelf.

gr. Benny
h fobbe
Berichten: 1
Lid geworden op: za okt 08, 2005 19:05
Locatie: oldebroek
Contacteer:

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door h fobbe »

benny netjes gesproken en nog de waarheid ook
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Ik was dit onderwerpje al lang weer vergeten, maar Oldebroek.net zet de politiek weer hoog op de agenda.

Inderdaad heb ik nog nooit van nieuw rijden gehoord, maar mijn Volvo is dan ook van 1987.

En verder ben ik het met Benny eens: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

En o ja, als je vrijgesproken wordt voor de rechter dan hoef je niets te betalen, dan krijg je zelfs geld mee (dat heet verletkosten). Dus ook arme mensen kunnen de weg naar de kantonrechter volgen als ze ten onrechte bekeurd zijn. Je moet natuurlijk wel kunnen praten als Brugman en een beetje mondig zijn.

Jan B. Kaiser
Arnold van de Worp
Redactie
Berichten: 108
Lid geworden op: di jul 29, 2008 20:01
Locatie: Wezep, gemeente Oldebroek
Contacteer:

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Arnold van de Worp »

Benny v/d Werfhorst schreef:Weet je...

"Sommigen zijn volgens mij heiliger dan de Paus zich voordoet". :roll:

Iedereen rijdt weleens te hard, ik net zo goed. En, omdat Jan Kaiser nu een soort voorbeeld functie heeft, wordt hij daar nu op afgerekend. Ik vind dat een beetje kinderachtig. Als Jan Kaiser niet van de ABO was geweest, had je er geen kraai over gehoord. Want wie zet er in de media, dat bijvoorbeeld Benny van de Werfhorst over de weg scheurt, ben het nog niet tegen gekomen... :)

Kortom: Als we nu allemaal eens naar ons eigen rijgedrag kijken, dan hebben we al genoeg aan ons zelf.

gr. Benny
dan noem ik gelijk het probleem van bekend zijn: als je wat doet, goed of slecht, iedereen zal het weten!
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Arnold

Toen ik kennelijk te hard reed was ik nog niet zo bekend in het dorp, tenminste niet zo als het nu het geval is. Ik ben nu net als Willem-Alexander, ik mag ook geen domme dingen meer doen en zeggen. Gelukkig heb ik mijn eigen Maxima, die mij om de haverklap terugfluit (ze heet overigens Huguette, zij was tot voor kort bekender in het dorp dan ikzelf). Om herkenning te voorkomen rijd ik nu meestal in haar auto(otje).

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Barry »

best lastig dat de mensen zo slecht kunnen vergeten. Maar ja, er wordt nu eenmaal verwacht van een politicus dat hij of zij een onberispelijk leven lijd. en het gezegde eens een dief altijd een dief blijft altijd van kracht bij mensen die met een licht wantrouwen worden benaderd. de gemiddelde Nederlander heeft toch altijd z´n bedenkingen bij ambtenaren in het algemeen, maar hoe hoger het niveau, hoe meer wantrouwen.

Nu heeft meneer Kaiser de pech gehad dat hij op tv is geweest, maar hoeveel van de leden van oldebroek.net heeft nog nooit een boete opgehaald? en uiteraard denkt iedereen van zichzelf dat hij of zij goed rijd. Toch wil ik ook dhr. Kaiser meegeven dat het absoluut geen teken van zwake is om ook de kriteik van anderen zich aan te trekken en hier lering uit te trekken. Ik vertrouw erop dat dhr. Kaiser (in de auto van zijn vrouw en in zijn eigen auto) tegenwoordig veel verantwoorder rijd.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Ik zal mijn best doen, maar niets menselijks is mij vreemd en verder weiger ik om mij te verloochenen en ineens en model Nederlander te worden. De mensen zullen mij publiekelijk moeten accepteren, inclusief mijn fouten (en daar hoort af en toe te hard rijden bij, al is het alleen maar om af en toe recalcitrant te zijn en mij te verzetten tegen de van overheidswege opgelegde soms zinloze regeltjes). Voor 1972 waren er geen snelheidsbeperkingen en reed ik met mijn Studebaker soms 180 km per uur (legaal). Waarom dan nu wel. Daarop heb ik nog steeds van de overheid geen duidelijk en overtuigend antwoord op gekregen.
Waar slaafse volgzaamheid van de burger toe leidt kunnen we uit de geschiedenisboekjes lezen (Duitsland en de jaren dertig). Deze vergelijking gaat natuurlijk mank, met er zit wel een kern van waarheid in. Wij Nederlanders zijn altijd al minder gezagsgetrouw geweest (met uitzondering van de gemeente Oldebroek natuurlijk) dan de doorsnee Europeaan.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Barry »

Jan B. Kaiser schreef:Ik zal mijn best doen, maar niets menselijks is mij vreemd en verder weiger ik om mij te verloochenen en ineens en model Nederlander te worden. De mensen zullen mij publiekelijk moeten accepteren, inclusief mijn fouten (en daar hoort af en toe te hard rijden bij, al is het alleen maar om af en toe recalcitrant te zijn en mij te verzetten tegen de van overheidswege opgelegde soms zinloze regeltjes).
Hoe wilt u kiezer krijgen met de leuze dat de huidige coalitie niet luistert, als u zelf niet wilt luisteren naar mede bewoners en naar de rijksoverheid?
Jan B. Kaiser schreef: Voor 1972 waren er geen snelheidsbeperkingen en reed ik met mijn Studebaker soms 180 km per uur (legaal). Waarom dan nu wel. Daarop heb ik nog steeds van de overheid geen duidelijk en overtuigend antwoord op gekregen.
Ik zie ook niet het nut in van elke wet of regel, maar het feit is dat in een 60 zone, mensen er wel rekening mee houden dat er ongeveer 60 wordt gereden. Door (veel) harder te rijden worden mensen in gevaar gebracht. En dan heb ik het over mensen die kunnen nadenken. Wat denkt u van een kind dat spelend de weg op rent achter een bal aan?...
Zelf heb ik gehad op de voskuilerdijk (waar soms snelheden over de 100 worden gereden) ik reed gelukkig 60 km/u anders had ik nooit kunnen stoppen voor de skelter die de weg op kwam.
Jan B. Kaiser schreef:Waar slaafse volgzaamheid van de burger toe leidt kunnen we uit de geschiedenisboekjes lezen (Duitsland en de jaren dertig). Deze vergelijking gaat natuurlijk mank, met er zit wel een kern van waarheid in. Wij Nederlanders zijn altijd al minder gezagsgetrouw geweest (met uitzondering van de gemeente Oldebroek natuurlijk) dan de doorsnee Europeaan.

Jan B. Kaiser
Inderdaad is het slot van uw betoog zeer misplaats en zelf bij het misselijk makend af... andere woorden zijn er niet voor.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Barry

Ik denk dat jij en ik het toch nooit eens zullen worden. Ik ben een stuk non-conformistischer dan jij. Dat is tevens de reden waarom ik en niet jij ABO opgericht heb. En elke ruwe bolster heeft een blanke pit of zoiets. Ik sta kritisch tegenover elk gezag en neem nimmer iets voetstoots aan.
Maar ik heb mij al lang geleden neergelegd bij het feit dat andere mensen anders denken dan ik en ik kan daar mee leven. Ook ABO realiseert zich natuurlijk dat niet iedere Oldebroeker op haar stemt.
Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.

Jan B. Kaiser
(een persoonlijke ontboezeming)
mzn
Berichten: 3
Lid geworden op: wo feb 03, 2010 21:34

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door mzn »

Heel verstandig voor iedereen die wil weten hoe Jan B.Kaiser over verkeers regels denkt lees dan,
eens even het stuk in Veluweland.
http://www.veluweland.nl/page/Plaatsnam ... 73884.news

Hier heeft ene eric een discussie met de Abo voorzitter.

En nu gaat het hier mij niet om of het klopt wat deze eric heeft meegemaakt met de voorzitter maar hoe de voorzitter {onze voorzitter}hier op reageert.

Ik ben er echt van geschrokken.

Nee ik stem niet op ABO met een voorzitter met zulke uitspraken .
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste MZN

Wil je beweren dat wel op ABO zou stemmen als ik geen voorzitter zou zijn. Ik geloof er helemaal niets van.

Groeten

Jan B. Kaiser
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Heeft Jan B. Kaiser lak aan verkeersregels?

Bericht door Jan B. Kaiser »

Verder verbaasd het me dat het simpele feit dat ik te hard rij zoveel hits krijgt en er voor de onderwerpen die er wel toe doen nauwelijks gereageerd wordt of op gekeken. Is Oldebroek.net dan toch een boulevardkrant of zijn althans de lezers er van telegraaflezers? Wie het weet mag het zeggen.

En verder ben ik nog geen spelende kinderen tegengekomen op de 60 km wegen bij mij in de buurt en heb ik ook nooit een ongeluk veroorzaakt of ben daar slachtoffer van geworden.

Groeten

Jan B. Kaiser
Plaats reactie