ABO nipt aan kop in eerste poll.

Verkiezingen algemeen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door Redactie »

ABO nipt aan kop in eerste poll.

Afbeelding
Resultaten in vergelijking met uitslag 2006.

Afbeelding
275 stemmen zijn uitgebracht tijdens de eerste poll, hier ook de mensen die aangeven nog niet te weten wat ze gaan stemmen en die nu al aangeven niet te gaan stemmen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door huub verberk »

Mooie uitslag voor ABO maar het is nog geen 3 maart en niet iedereen kijk op internet.
De echte uitslag is pas na 3 maart
Jammer dat 10% niet stemt en 10% nog niet weet waarop.
Wat moeten we doen om deze 20% ook te laten stemmen op een partij, maakt niet uit welke
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door jacco »

Het is jammer dat er niet meer landelijke partijen hier deelnemen in de vorm van Wilders en of Ton.
De VVD en heel misschien ABO zijn de enige die van het linkse gebrabbel afwijken.

Het is in mijn eigen ogen tijd voor een verandering, want de tijd en omgeving veranderen wat de zittende garde totaal niet in de gaten heeft.

(Edit: VVD en ABO zijn de enige die afwijken van de enorm links gerichte partijen in deze gemeente dus geen vergelijking met Ton en of Wilders)
Laatst gewijzigd door jacco op za jan 16, 2010 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door huub verberk »

Beste Jacco

Voor alle zekerheid wil ik nogmaals duidelijk stellen dat ik niets maar dan ook niets te maken wil hebben met Wilders of Ton. Maar dan ook helemaal niets.

Gelukkig doen ze in Oldebroek niet mee


De gevestigde partijen zijn inderdaad soms de werkelijkheid wat kwijt. ABO brengt daarin verandering.

Met vriendelijke groet

Huub Verberk lijstduwer ABO
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door boertje van buuten »

Als dit zo doorgaat loop je kans dat de Abo te weinig kandidaat-raadsleden voortbrengt.
Hebben ze wel enige politieke en/of bestuurlijke kwaliteiten, vroeg ik me af.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door huub verberk »

Ja
De meeste hebben een bedrijf, of een studie gedaan of gezond verstand.
Kortom ja we hebben veeeeeel meer kennis in huis dan buitenwereld denkt.
De heer Veldhoen weet dit ook wel.

Vraagt u zich ook af of de andere partijen kandidaten hebben met voldoende stemmen?

Huub Verberk lijstduwer ABO
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door boertje van buuten »

huub verberk schreef:Ja
De meeste hebben een bedrijf, of een studie gedaan of gezond verstand.
Kortom ja we hebben veeeeeel meer kennis in huis dan buitenwereld denkt.
De heer Veldhoen weet dit ook wel.

Vraagt u zich ook af of de andere partijen kandidaten hebben met voldoende stemmen?
Huub Verberk lijstduwer ABO
Ik heb niets van doen met wethouder Veldhoen, malle Pietje.
Het gaat hier om algemene gegevens voor de kiezers van de gemeente Oldebroek.
Die zullen wel willen weten welke politieke en/of bestuurlijke kwaliteiten de onderscheiden ABO Kandidaten hebben.
En verder dacht ik dat de ABO misschien wat weinig kandidaten op de lijst heeft staan, zeker gelet op de uitslag van de opiniepeiling. Soms verlaten raadsleden de raad bijvoorbeeld voortijdig en dan moet er vervanging zijn e.d.

Wat de vetgedrukte tekst betreft: daar zal de verkiezingsuitslag duidelijkheid over verschaffen.
Laatst gewijzigd door boertje van buuten op di jan 19, 2010 7:14, 1 keer totaal gewijzigd.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door huub verberk »

10 kandidaten is echt wel voldoende.......

Met gewoon talent én buitengewone inzet is alles bereikbaar
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door Barry »

huub verberk schreef:10 kandidaten is echt wel voldoende.......

Met gewoon talent én buitengewone inzet is alles bereikbaar
Je wordt er toch stil van...

ABO zie ik als een welkome "wekker" voor de huidige politiek en de inwoners van de gemeente.

Huidige politiek mag best eens nadenken over wat ze doen en hoe ze het doen.

De inwoners mogen best nadenken over de partij waar ze op kiezen. Helaas zie je teveel mensen die vanuit overtuiging, overlevering, gewoonte, etc. een partij kiezen zonder te weten waar die partij voor staat.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door boertje van buuten »

huub verberk schreef:10 kandidaten is echt wel voldoende.......

Met gewoon talent én buitengewone inzet is alles bereikbaar

Met een aantal kandidaten die geen raadszetel willen bezetten en ook geen wethouder wensen te worden is de spoeling nogal dun.
We worden in ieder geval nog niet veel wijzer van de talenten en capaciteiten van de kandidaten.
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

jacco schreef:Het is jammer dat er niet meer landelijke partijen hier deelnemen in de vorm van Wilders en of Ton.
De VVD en heel misschien ABO zijn de enige die van het linkse gebrabbel afwijken.

Het is in mijn eigen ogen tijd voor een verandering, want de tijd en omgeving veranderen wat de zittende garde totaal niet in de gaten heeft.

(Edit: VVD en ABO zijn de enige die afwijken van de enorm links gerichte partijen in deze gemeente dus geen vergelijking met Ton en of Wilders)
Jacco,

Er weleens over nagedacht wat er gebeurd als Wilders aan de macht komt...

Ik neem aan dat jij ook net als mij, van gewone kom af bent. Als Wilders aan de macht komt, staan de sociale zekerheden op 't spel. Dus je zou dan maar eens arbeidsongeschikt raken, heb je een groot probleem...

De meesten die op Wilders stemmen, stemmen precies op hem om het gene wat hij roept. En dat is alleen maar over buitenlandsers, andere goede standpunten hoor je hem praktisch niet over.

Wanneer Wilders aan de macht zou komen, dan hoef je daar niet zo gelukkig mee te zijn... :wink:

gr. Benny
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door boertje van buuten »

Nu we nog niet veel gewaar worden over de bestuurlijke en politieke kwaliteiten van de ABO kandidaten is het misschien wel aardig om iets te weten te komen over hun kwaliteiten en talenten om goed samen te werken. Krijgen de gekozen kandidaten straks geen slaande ruzie met elkaar? Is het een goed team? Hoe heeft de ABO daar aan gewerkt? En hoe werkt de ABO daaraan tijdens de raadsperiode.

Wat verder reuze interessant is om te weten welke politieke ideëen deze mensen aanhangen of met zich meebrengen.
We willen natuurlijk wel weten wat ze zoal wel en vooral ook wat ze zoal niet gaan doen. We willen niet voor grote verrassingen komen te staan.

Dit weegt des te zwaarder nu ze vrij hoog in de peilingen staan en misschien wel meer kandidaten gekozen gaan worden.
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door jacco »

Benny v/d Werfhorst schreef:
jacco schreef:Het is jammer dat er niet meer landelijke partijen hier deelnemen in de vorm van Wilders en of Ton.
De VVD en heel misschien ABO zijn de enige die van het linkse gebrabbel afwijken.

Het is in mijn eigen ogen tijd voor een verandering, want de tijd en omgeving veranderen wat de zittende garde totaal niet in de gaten heeft.

(Edit: VVD en ABO zijn de enige die afwijken van de enorm links gerichte partijen in deze gemeente dus geen vergelijking met Ton en of Wilders)
Jacco,

Er weleens over nagedacht wat er gebeurd als Wilders aan de macht komt...

Ik neem aan dat jij ook net als mij, van gewone kom af bent. Als Wilders aan de macht komt, staan de sociale zekerheden op 't spel. Dus je zou dan maar eens arbeidsongeschikt raken, heb je een groot probleem...

De meesten die op Wilders stemmen, stemmen precies op hem om het gene wat hij roept. En dat is alleen maar over buitenlandsers, andere goede standpunten hoor je hem praktisch niet over.

Wanneer Wilders aan de macht zou komen, dan hoef je daar niet zo gelukkig mee te zijn... :wink:

gr. Benny
Benny,

onderstaande link wijst naar het programma van de Pvv.
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... Itemid=139
Men is bij deze partij ook bijvoorbeeld fel tegen de 67 pension regeling.
Wat je aangeeft over arbeidsongeschikt dat men dan een groot probleem heeft is niet van toepassing. Op dit moment zitten er velen thuis die zekers wel kunnen werken, maar dit weigeren/niet willen. Daar ligt het verschil. U weet heel goed wat ik bedoel.
Kortom niet helemaal met je eens, maar ergens kan ik u mening wel vinden.
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door huub verberk »

boertje van buiten


maak je geen zorgen om de kandidaten van ABO Het zijn gewone mensen met baan of studie die met beide benen op de grond staan. Veel gezond verstand hebben ze ook.
Ik heb het baantje niet nodig, ik wil geen cariere meer maken. ik wil niet ""hoger op"" via de politiek. Kortom ik ben schikt voor de gemeente politiek in Oldebroek.
Dat is zo voor alle leden van ABO

Huub Verberk lijst duwer ABO
Benny v/d Werfhorst
Berichten: 31
Lid geworden op: wo mei 06, 2009 22:32
Locatie: 't Loo Oldebroek
Contacteer:

Re: ABO nipt aan kop in eerste poll.

Bericht door Benny v/d Werfhorst »

Jacco,

Tuurlijk, houdt je altijd mensen die misbruik maken van een arbeidsongeschiktheids afkeuring, maar ik vind niet dat de mensen die echt wat mankeren, hieronder moeten lijden. Mensen die er misbruik van maken, moeten hard aangepakt worden.

De praktijken, toen ex-Minister De Geus aan de "macht" was, die moeten we niet meer hebben. Mensen die echt niet konden werken, werden met bosjes goedgekeurd, terwijl ze helemaal niet konden werken. Er waren zelfs kankerpatiënten aan het werk gestuurd... In die tijd zijn ook vele UWV verzekeringsartsen afgehaakt, omdat ze niet achter het systeem stonden; wat ik kan/kon begrijpen.

Zie:

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... ca03ccfcb8

Dergelijke systemen moeten we dus niet meer hebben. Wel moet misbruik hard aangepakt worden, maar de goeden moeten niet onder de kwaden lijden. Dat zie ik helaas veel te vaak in dit land terug...

gr. Benny
Plaats reactie