Uitslag verkiezingen

Verkiezingen algemeen
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Gelet op de uitslag van de verkiezingen is het zaak om goed te letten op de gevolgen voor de samenstelling van het College van B&W.
Dat College bepaalt voor een belangrijk deel wat er nu wel en niet gebeurt in de gemeente.
De niet christelijke partijen zijn nu verdeeld over drie fracties: t.w. de PvdA met 2 zetels, Abo met 3 zetels en de VVD met 1 zetel.
Het lijkt me een goed idee als deze drie partijnen hun verschillen maar even terzijde schuiven en de koppen bij elkaar steken om te zorgen dat ook de minder zwaar christelijke of niet christelijke mensen in ons dorp in het College vertegenwoordigd worden.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Jan B. Kaiser »

We moeten realistisch blijven. Oldebroek is en blijft een christelijke gemeenschap. Bovendien hebben VVD, PvdA en ABO slechts 6 van de 19 zetels en dat is bij verre na niet voldoende. Verder zijn VVD en PvdA aartsvijanden en is de PvdA gedecimeerd door toedoen van ABO.

In concreto liggen de volgende opties voor de hand:

optie 1:
CU samen met SGP (10 van de 19 zetels) al of niet aangevuld met het CDA (3 zetels). We krijgen dan een "kerkelijke staat" in de provincie Gelderland.

optie 2:
CU samen met CDA en ABO (samen goed voor 12 zetels)

optie 3:
SGP, CDA, ABO en misschien de VVD (goed voor 10 à 11 zetels). Deze optie is minder waarschijnlijk omdat dan de grootste partij buiten boord blijft.

meer mogelijkheden zie ik niet.

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Doe niet zo stront eigenwijs keizertje.
Men luistere altijd naar de wijze woorden van een boertje van buuten.
Die weet waarover hij het heeft.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste boertje uit het verre buitenland

Ik vraag me in alle gemoedsrust af of je weet waar je het over hebt. Het vrijelijk omgaan met faecaliën bij het vormen van een oordeel lijkt mij geen gezonde bezigheid.
En kennelijk behoor jij tot die categorie mensen die de wijsheid in pacht hebben. Wij zullen dit respecteren en ons taalgebruik daaraan aanpassen, zodat alleen nog de allerwijsten begrijpen waar ik het over heb.

Dom Jantje
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Zo, da liekt er al weer heel wat meer op.
Kijk niemand in onze gemeente zit vanwege de ABO te wachten op een Staphorst aan de voet van de Woldberg. Wellicht dat je dat met je stadse achtergrond begrijpt.
Dat betekent dat het zaak is om snel te handelen en te zorgen dat er minimaal één wethouder aan het nieuw te vormen College van B&W gaat deelnemen die wat meer voeling heeft met dat deel van de bevolking dat niet zo zwaar op de hand is.
Ik houd je persoonlijk, samen met die huisdokter, verantwoordelijk voor het welslagen van deze claim.

(p.s. als je dure woorden gebruikt schrijf ze dan ook goed, hè: het woord faecaliën komt niet in woordenboek voor)
Laatst gewijzigd door boertje van buuten op za mar 06, 2010 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan B. Kaiser
Berichten: 161
Lid geworden op: di jan 26, 2010 17:13

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Jan B. Kaiser »

Beste Boertje

Wij zullen de uitdaging aannemen

Namens ABO

Jan B. Kaiser
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Jan B. Kaiser schreef:Beste Boertje
Wij zullen de uitdaging aannemen
Namens ABO

Jan B. Kaiser
Dat is betere koek, zo hoor ik het graag.
Nu maar goed opletten dat je niet door Veluwse boerenslimheid
bij de neus genomen wordt.
Laatst gewijzigd door boertje van buuten op za mar 06, 2010 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Redactie »

Pak slaag voor de PvdA
door Pieter Steenbergen. vrijdag 05 maart 2010

OLDEBROEK - De raadsverkiezingen hebben in Oldebroek een historische uitslag opgeleverd. Na een langdurig verblijf op het pluche neemt de PvdA zeer waarschijnlijk plaats in de oppositie......lees verder op de website van de Stentor
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Nou daar heb je het al.
Zeg Napoleon, heb je nu al contact met de PvdA en de VVD opgenomen over een kandidaat wethouder?
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Wethouder Veldhoen vraagt zich af waarom ze 700 stemmers kwijtgespeeld hebben, maar dat is natuurlijk ook best te begrijpen, omdat Veldhoen medeverantwoordelijkheid heeft voor het gevoerde beleid van de afgelopen vier jaar en dat is niet overal in dank afgenomen.
Bovendien zegde hij als medewerker van makelaardij Pleyter mensen dingen toe waarop hij dezelfde mensen om dezelfde zaken in zijn functie van wethouder juridisch zwaar bedreigde.
Dat is natuurlijk niet erg geloofwaardig. In zo'n geval behoor je om integriteitsredenen je functie als wethouder neer te leggen.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Barry »

ik denk zelf dat CU geen groter verlies heeft geleden door de groep van trouwe stemmers.

Wij wonen tenslotte in "The Bible Beld" en kerkgangers stemmen bijna altijd een christelijke partij.

Puur op de prestaties van de afgelopen 4 jaar had CU veel meer dan de 700 kiezers moeten verliezen.
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door boertje van buuten »

Wethouder kwetst winnaar verkiezingen

OLDEBROEK - Politiek nieuwkomer Algemeen Belang Oldebroek (drie zetels) heeft SGP, VVD en CDA gepolst voor samenwerking in een nieuwe coalitie.

Geestelijk vader Jan Kaiser heeft de rol van informateur opgenomen en contact gezocht met genoemde partijen. Deze focus is volgens de partij een reactie op uitspraken van ChristenUnie-voorman Gerrit Jan Veldhoen. Die liet daags na de verkiezingsuitslag weten samenwerking met ABO niet reëel te vinden. Kaiser: "Dat kun je vinden, maar dat ga je niet roepen voor er gesprekken hebben plaatsgevonden." Veldhoen en ABO-lijsttrekker Ronald Gerard spreken elkaar woensdag
--------------------------
Nou, ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Nu moet me wel even van het hart dat als je ernstige beledigingen, c.q. onbewezen beschuldigingen, uitdeelt je ook in staat moet zijn om ze in ontvangst te nemen.
Verder lijkt het me vanwege bestuurlijke stabiliteit in het gemeentebestuur een goed idee dat de ABO met een kandida(a)t(e) op de proppen komt die enige (politieke) bestuurservaring meebrengt.
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Zustertje »

Wellicht is het een spelletje...wellicht is het ook onwetendheid van Dhr Kaiser, maar feit is dat de ABO zich op deze manier niet echt positief profileert.
Jammer dat men de basisprincipes van politiek niet begrijpt of wellicht niet wil begrijpen.
Niet degene die het hardste schreeuwt bepaald wat er gebeurd, welnee...dat is nog altijd de grootste! En laat dat eens niet de ABO zijn! ;-)
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Barry »

Beste zustertje,

Helaas gaat ook nog steeds het gezegde op: "brutale mensen hebben de wereld"

Oftewel als je hard genoeg schreeuwd dan zorg je ervoor dat de anderen niet te horen zijn.
Zustertje
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 10, 2010 19:42

Re: Uitslag verkiezingen

Bericht door Zustertje »

Dan richt ik mijn hoop maar op een ander spreekwoord: "hoogmoed komt voor de val"

Ik denk overigens wel dat dit een goede kans kan zijn voor de CU om te bewijzen wat haar bestuurlijke en politieke kwaliteiten zijn als men dit goed afhandeld!
Plaats reactie