IPTV Gecodeerd

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
micheltenhove
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 04, 2011 23:25

IPTV Gecodeerd

Bericht door micheltenhove »

Ik ben inmiddels al een aantal weken aangesloten op glasvezel via KickXL, erg tevreden over de geleverde diensten.

Nu heb ik tijdens informatieavonden te horen gekregen dat de IPTV streams ongecodeerd verzonden worden. Nu loop ik tijdens het oppikken van de IPTV stream (handleiding: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1416373) op mijn server wél tegen gecodeerde IPTV streams aan.

Komen er nog methodes beschikbaar waardoor ik mijn IPTV stream op één of andere manier kan decoderen op mijn server? Ik wil namelijk niet overal waar ik in huis TV wil kijken van die Amino boxen plaatsen. Het dvb-c signaal op de coax kabel is geen oplossing voor mij, het gaat mij om de IPTV streams.
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: IPTV Gecodeerd

Bericht door gvds »

Ik moet je teleurstellen. alle IPTV signalen worden binnen de H2O gemeenten geleverd door KPN en zijn dus gecodeerd. Het analoge en DVB-C signaal voor Solcon, Lijbrandt en KickXL komt nog wel van Glashart Media.
jouw verhaal over de voorlichting op de informatieavonden klopt. op dat moment was dat nog wel het geval, maar deze strategie is door het meerderheidsbelang van KPN aangepast.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: IPTV Gecodeerd

Bericht door FerryHeibrink »

Ik ben meerdere avonden aaneen aan het sleutelen geweest omdat ik maar geen verbinding kreeg op mijn server terwijl ik overtuigd was van een ongecodeerde stream. Ik heb hier goed de balen van, want de ongecodeerde stream was een van de redenen voor mij om IPTV te nemen. Ik had hiervoor zelfs al een dedicated router ingericht (multicast config etc etc.). Ik vind dit een slechte zaak, er was duidelijk WGDO beloofd en nu zitten we met WBA waardoor ook ik mijn server niet kan gebruiken.
Plaats reactie