Forse storing met glasvezel!

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
EdjeK
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 13:30
Locatie: Hattemerbroek
Contacteer:

Forse storing met glasvezel!

Bericht door EdjeK »

Dinsdagavond 20 augustus heeft er een forse storing plaatsgevonden op het glasvezelnetwerk hier in Hattemerbroek en Wezep.
Rond 21.00 uur geen internet en ook niet meer bellen. Rondvraag zo hier en daar en meldingen op Twitter gaven een zelfde beeld van de providers KPN en Lijbrandt in Hattemerbroek en Wezep. Dus ook hadden de aansluitingen geen TV signaal! Dit heeft tot in de nacht geduurd.

Erg vervelend allemaal en laten we hopen dat dit vooralsnog een eenmalige verstoring geweest is!
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: Forse storing met glasvezel!

Bericht door FerryHeibrink »

Ik heb van Lijbrandt een reactie gehad via het forum van Tweakers.net:

Mijn vraag:

Vraagje, gisteravond (8091XW Wezep) had ik helemaal geen verbinding meer. Op het glasvezelmodem (Genexis (nieuw)) brandden 3 lampjes ipv 4. Na een herstart kon de genexis helemaal geen contact meer maken. Zowel het TV signaal (antenne) als internet en telefonie lagen er uit.

Vanochtend waren de lampjes weer normaal (niet getest verder).

Was dit een algemene storing of een probleem in de wijkcentrale?

-----------

Antwoord:
Er zijn werkzaamheden aan een darkfiber geweest, de werkzaamheden zijn afgerond en alle diensten zijn weer beschikbaar.


-----------

Ik was er ook niet blij mee, heb de gehele avond geen gebruik kunnen maken van de diensten, terwijl ik die wel nodig had. Onderhoud hoort normaliter 's nachts te gebeuren en liefst nog aangekondigd. Aan de andere kant kan ik het me natuurlijk wel iets voorstellen, de aanleg is nog in volle gang! Alleen 's nachts zo natuurlijk was handiger zijn. Ik kan me voorstellen als je thuis werkt dat het heel vervelend is en daarnaast honderden mensen een avond zonder diensten staat niet in verhouding tot een technicus die ipv om 21:00 het onderhoud doet, die om 01:00 te laten doen.

Als ik op de zaak groot onderhoud moet doen aan de computersystemen doe ik dat ook niet midden overdag, ze zien me al aankomen :D
Ed Kooistra
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jul 04, 2012 22:37
Locatie: Hattemerbroek

Re: Forse storing met glasvezel!

Bericht door Ed Kooistra »

Flauwekul. Dit was geen onderhoud!

Een aantal mensen die o.a. Digitale TV van KPN hadden, waaronder ook onze buren, konden in ieder geval 's-avonds geen TV meer kijken omdat alles er uit lag. Zover ik begrepen heb betrof dit ook Lijbrandt klanten.

Onderhoud gebeurt meestal in de nacht en/of overdag en wordt aangekondigd. Dus niet in de avond als iedereen thuis voor de buis zit.

Persoonlijk ben ik nog altijd blij dat ik niet een tripplepakket heb afgesloten bij een glasvezelprovider en in ieder geval mijn TV abonnement bij Canal Digitaal heb gehouden.
Eigenlijk nooit verstoring van het beeld. Alleen bij zwaar onweer wil dit wel eens 5 minuutjes wegvallen, maar meestal bij dit soort weersituaties zet ik de TV uit.
Plaats reactie