Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Geef je mening hier.
Plaats reactie
jacco
Berichten: 24
Lid geworden op: zo sep 09, 2007 19:54
Locatie: Wezep

Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door jacco »

Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

NUNSPEET - Stichting Philadelphia Zorg in Nunspeet heeft de ontslagen bestuurders niet met lege handen laten vertrekken.
Frits Brink, de voorzitter van de Raad van Bestuur, kreeg een ontslagvergoeding van bijna 350.000 euro terwijl bestuurslid Theo Kralt met bijna 520.000 euro naar huis ging.

Dat blijkt uit de gisteren gepresenteerde Jaarrekening 2008. Beiden waren al grootverdiener bij Philadelphia. Brink verdiende - exclusief onkostenvergoeding en een auto van de zaak van 74.000 euro - al 240.000 euro en Kralt 230.000 euro. Hun totaal inkomen in het rampjaar 2008 kwam met de bonus uit op respectievelijk 620.000 en 780.000 euro.
Philadelphia kwam vorig jaar ernstig in problemen door wanbeleid. Er was meer aandacht voor grote (vastgoed)projecten en de bestuurlijke fusie met Woonzorg Nederland en Evean dan voor de primaire taak, de zorg voor gehandicapte mensen.
De financiële catastrofe leidde er toe dat 330 banen moesten worden geschrapt, waarvan 250 in de directe zorg. Philadelphia sloot het jaar af met een tekort van 18,4 miljoen euro. Het eigen vermogen daalde naar 12,1 miljoen.
Om Philadelphia te redden is besloten grote vastgoedprojecten te verkopen aan Woonzorg Nederland en uit het samenwerkingsverband te treden. Waarschijnlijk stoot Philadelphia ook ouderenzorg en thuiszorg af. Onderzocht wordt of deze onderdelen kunnen worden overgedragen aan de Evean Groep

:x :x :x :x :x

Dit is toch niet te geloven. Mijn vriendin werkt voor deze stichting in de zorg zelf. Ze is HBO afgestudeerd met inmiddels 5 jaar werkervaring. Overuren doet men vreselijk moeilijk over.
Alles moet binnen de tijd gedaan worden met steeds minder aandacht voor de clienten.
Bepaalde zaken moet ze maar in prive tijd doen.Schandalig vind ik dit.
Mijn vriendin is de goedheid zelf en heeft het er de laatste tijd steeds moeilijker mee dat ze steeds minder met de clienten mag/kan doen in verband met de financiele situatie.
Dan begrijpt u de reactie van haar ook wel bij het lezen van dit bovenstaande bericht.
Ik moet daar geen tekening bij maken hopelijk.
En dat zijn dus voorop lopende Christenen/>>CDA<< die aan de medemens moeten denken. Lees het boek nog maar eens opnieuw.
Ik walg van deze mannen.
Laatst gewijzigd door jacco op zo mei 31, 2009 17:08, 8 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Re: Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door Stefan »

Een tekort van 18,4 miljoen euro en dan ook nog eens een bonus krijgen van bijelkaar opgeteld bijna 1 miljoen euro? Stelletje geldgraaiers :!:
Arnold van de Worp
Redactie
Berichten: 108
Lid geworden op: di jul 29, 2008 20:01
Locatie: Wezep, gemeente Oldebroek
Contacteer:

Re: Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door Arnold van de Worp »

daar word ik niet vrolijk van, ten eerste doen de ontslagen mensen hun werk niet goed en krijgen ze ook nog eens een vette oprot bonus mee.

wat een waardeloos systeem!
liesbert
Berichten: 28
Lid geworden op: di sep 23, 2003 10:28
Locatie: wezep

Re: Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door liesbert »

Dat dit mogelijk is in een tijd als deze. Zelf de zakken vullen en 330 werknemers de laan uit sturen. Als ze wat menselijk geweest waren dan hadden ze het niet aangenomen. Maar ja.......dat soort mensen zit dan vooraan en warmen zich het best. Op naar de volgende baan waar ze weer fouten maken en weer een gouden handdruk mee krijgen.
HB
Berichten: 21
Lid geworden op: za jun 09, 2007 12:06

Re: Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door HB »

Ik ben zelf werkzaam bij St. Philadelphia Zorg. het is allemaal niet zo leuk wat is gebeurd, de afgelopen jaren. ze praten over fouten die ze gemaakt hebben, ze noemen het zelf foutjes. ik kan het geen foutjes noemen. iemand die het verhaal heeft gevolgd, weet dat ze totaal niet met zorg zijn bezig geweest. ik heb een hekel aan de mentaliteit van veel topbestuurders. ze hebben totaal GEEN ervaring met het vak waarin ze zitten. mensen op de werkvloer, locatiemanager, en in sommige gevallen de regiomanagers, zijn degene die uit het werkveld komen. die mensen weten wat er heerst op de werkvloer. de mensen die er boven zitten, weten er voor 95% gewoon helemaal niets van. het enige wat telt, zijn cijfers, cijfers, en dus geld. in dit geval is het zeer triest, dat mensen die een organisatie naar de mieter hebben geholpen, ook nog eens een oprotbonus krijgen. ik weet niet hoe zoiets geregeld wordt. misschien krijgen ze het CAO-technisch, maar dan zou het ministerie hier eens naar moeten kijken. voor de bedragen die ze hebben gekregen, zou je heel veel mooie dingen kunnen doen, waarvoor duizenden mensen dagelijks hun uiterste best doen, mensen met een beperking!
wel mag het een feit zijn, dat het juist is, dat er mensen op de werkvloer gewoon door blijven gaan. ik, en de rest van mijn team, blijven de mensen helpen. staken kunnen we niet, staken zullen we ook nooit doen....
Gebruikersavatar
boertje van buuten
Berichten: 142
Lid geworden op: vr feb 29, 2008 20:47
Locatie: Wezep

Re: Bonus voor ontslagen top van Philadelphia SCHANDALIG

Bericht door boertje van buuten »

Natuurlijk moet je falende topbestuuders gigantische bonussen meegeven. Wat maakt het uit dat daardoor de zorg van de clienten, waarvoor deze instelling subsidie ontving, nu in de problemen komt en er wellicht ook personeel ontslagen zal worden.
Daarin waren ze immers helemaal niet geinteresseerd.
Hobbisme, dat is wat telt en flink beloond moet worden en zonodig ook nog duur afgekocht met zuur door ons allemaal opgebrachte AWBZ premies.
Wat een stelletje aso's, zeg.
kan hier de rijksrecherche ook op gezet worden?
Ik zou in ieder geval de ten onrechte verleende vertrekbonussen graag teruggevorderd zien.
Plaats reactie