Zijspancrosser Sellis vol goede moed voor thuiswedstrijd.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10151
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Zijspancrosser Sellis vol goede moed voor thuiswedstrijd.

Bericht door Redactie »

Zijspancrosser Sellis vol goede moed voor thuiswedstrijd

Aankomende zaterdag staat de tweede wedstrijd voor het Open Nederlands Kampioenschap zijspancross op het programma op het Oldebroekse circuit “De Bargen”, de thuiswedstrijd van Rick Sellis.


Afbeelding
foto http://www.crossandracepictures.nl/

Traditioneel waren de ONK en Grand Prix wedstrijden in ’t Loo-Oldebroek op tweede paasdag, maar dit jaar komt het zijspangeweld al op zaterdag 19 maart. De organisatie had graag ook dit jaar de wedstrijd op tweede paasdag gehouden, maar de GP in Zwitserland gooide roet in het eten.
Het mag dan wel geen Grand Prix zijn, ondanks dat staan diverse wereldtoppers op de voorlopige deelnemerslijst, zoals achtvoudig wereldkampioen Daniel Willemsen, regerend Nederlands kampioen en nummer vier van de wereld Etienne Bax. Ook de internationale sterren Marco Happich (D), de Engelsen Stuart Brown en Daniel Millard, Henrik Söderqvist (S), Ben Adriaenssen (B), Evgeny Scherbinin uit Rusland, de Tsjechische broers Cermak en de Letse gebroeders Daiders.
Voor Rick met zijn kompaan Marcel Grondman is dit weer een prachtige uitdaging om in Rick’s achtertuin voor zijn eigen fans de strijd aan te gaan. “Ik kijk natuurlijk al weken uit naar de deze wedstrijd. Ik ben blij dat het de Stichting Circuit Oldebroek opnieuw is gelukt de zijspanklasse naar Oldebroek te halen.”, geeft Sellis aan.
De 25-jarige inwoner aan de Vreeweg is in topconditie dankzij de vele uren training op de fiets en achter de fitness apparatuur.”Ik voel me geweldig, vooral na de goede prestaties tijdens de laatste wedstrijd in Lochem, waar we in de tweede manche een vijfde plek wisten te pakken in een ijzersterk deelnemersveld. Ook komende zaterdag staan weer dezelfde tegenstanders achter het starthek, dus een goed gevoel heb ik zeker.”
De vraag is natuurlijk zit er een podiumplaats in? “Wie weet” grapt Sellis.”We moeten wel reëel blijven, er zijn een paar gasten die een hoger niveau hebben dan wij, maar je weet het maar nooit. Een goede start, een beetje geluk en het kan zomaar gebeuren dat we hier in Oldebroek op het podium staan.”
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie