Opening glasvezelwinkel Expert Wezep

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10145
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Opening glasvezelwinkel Expert Wezep

Bericht door Redactie »

Opening glasvezelwinkel Expert Wezep

Op vrijdagmorgen 24 juni werd het eerste Reggefiber informatiepunt in de gemeente Oldebroek geopend bij Expert Frits van Enk, aan de meidoornpassage 8 te Wezep.
Onder het genot van een hapje en een drankje konden de eerste belangstellenden voor een glasvezelaansluiting informatie inwinnen.

Klik hier om alle foto's te bekijken.

Afbeelding

Afbeelding
De opening werd verricht door de voorzitter van de Initiatiefgroep, Jules van der Weerd.

Voor meer informatie kijk op http://www.oldebroekwezepopglasvezel.nl/
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek ????

Bericht door mrotman »

Het gaat wel erg hard met Reggefiber, snelle en heftige campampagnes om de mensen maar over te halen een aansluiting te nemen. Als gewone consument krijg haast geen tijd om de plannen kritisch te bekijken.
Het lijkt dat het alleen maar voordelen op leverd, en dat hoop ik natuurlijk van harte.

Buiten het feit om dat UPC nu een ECHTE concurrent krijgt wil ik toch een paar punten vragen op een rij zetten:

:?: Zijn er ook andere kabel aanleggers die belangstelling hebben om een netwerk aan te leggen?

:?: Reggefiber is voor 41% eigendom van KPN, KPN wil heel graag elke ouderwetse telefoonaansluiting vervangen door een glasvezelaansluiting.
Loopt het buitengebied, waar glasvezel nog te duur is, dan niet het risico om gebruik te moeten blijven maken van een techniek, koper / adsl, niet meer verder ontwikkeld wordt en ook geen investeringen in gedaan worden. M.a.w. een aflopende zaak met alle nadelige gevolgen die dat kan hebben, zoals achterstallig onderhoud.

:!: De politiek, dus de gemeenteraad moet haar macht zoveel mogelijk gebruiken om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen in het "buitengebied" ook aangesloten worden. Het gebied moet minimaal zo groot zijn als wat UPC biedt.

:?: Kan de nieuwe wethouder Veldhoen straks de inwoners van Noordeinde ten dienste zijn door vanaf de luxe woningen langs de bypass een glasvezel door te trekken naar Noordeinde? :D

Clubactie
Persoonlijk ben ik een voorstander van concurrentie en dus ook voor het aanleggen van een glasvezelnetwerk, of Reggefiber de beste partij is om dit te doen, daar kan ik geen oordeel over geven, ik heb de kennis daarvoor niet.
Wat ik wel weet is dat als je wel glasvezel wilt, de opgave het beste kunt doen via één van de plaatselijke verenigingen die door de gemeentepolitiek financieel gekort worden. Deze krijgen 10 euro per aanmelding.
Maar niet aan de LOCO (Lokale Omroep Oldebroek), want deze club heeft dit jaar al een flink bedrag toegezegd gekregen van de gemeenteraad. klik hier voor de verenigingen die nu al meedoen.
Plaats reactie