De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Ik snap niet dat ze al niet vast de modems opleveren.

Dat ik dan nog even geen analoge TV heb kan me niet boeien. Zolang ik internet en telefoon heb ben ik al tevreden. IPTV zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn, en anders houd ik daarvoor UPC toch nog heel even aan.

Het valt me erg tegen dat ik voor Lijbrandt extra lang moet wachten, terwijl KPN al lang online is.
Stefan
Redactie
Berichten: 465
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 16:14
Locatie: Wezep-Noord
Contacteer:

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door Stefan »

Wij als Lijbrandt klant hebben ook nog steeds niet vernomen van Lijbrandt. De monteurs die de boel kwamen installeren zeiden dat we wat van Lijbrandt zouden horen binnen een week. Ook via twitter liet iemand van de afdeling webcare weten dat Lijbrandt binnen een week ons zou informeren met een brief. Tot op heden hebben wij nog niks ontvangen!! Behoorlijk waardeloos om je nieuwe klanten zo in de kou te laten staan.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Stefan schreef:Wij als Lijbrandt klant hebben ook nog steeds niet vernomen van Lijbrandt. De monteurs die de boel kwamen installeren zeiden dat we wat van Lijbrandt zouden horen binnen een week. Ook via twitter liet iemand van de afdeling webcare weten dat Lijbrandt binnen een week ons zou informeren met een brief. Tot op heden hebben wij nog niks ontvangen!! Behoorlijk waardeloos om je nieuwe klanten zo in de kou te laten staan.
Dag Stefan,

Bij mij durfden de monteurs als helemaal geen uitspraken te doen. Geen voorlopige schatting van de planning, helemaal niets. En dat terwijl KPN klanten al mooi online zijn.

Ik vind het een hele slechte zaak. Ik heb bij Lijbrandt nog steeds de vraag uitstaan wanneer de POP gereed is en wanneer ik kan worden aangesloten. De enige reactie op dit moment is dat ze er mee bezig zijn, maar totaal geen planning. Kan weken zijn, kan maanden zijn...

Heb hier heel erg de balen van.

Ik heb intussen mijn abbo op Lijbrandt wel laten aanpassen. Ik had een HDTV recorder erbij voor 99 euro. Ik wilde sowieso naar 100mbit en daar is de recorder gratis, dus meteen 100/100 met recorder aangevraagd.

De verkoper (bij de Expert) had me destijds wijsgemaakt dat je bij het aanvinken van de HD recorder een recorder koopt, maar dat de standaard HD box er ook bij zit. Heb toen ook nog besproken met de verkoper dat dit ideaal was, dan kon ik beneden opnemen en had ik voor boven een box om alleen te kijken.
Echter, niets blijkt minder waar. De HD Recorder is -IN PLAATS VAN-.

Ben ik dus mooi mee gepakt, want je hebt getekend en dat staat vast, terwijl ik verkeerd ben voorgelicht/gelogen!
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door gvds »

Goed nieuws. de activaties van Solcon, Lijbrandt en Kick-XL kunnen beginnen. gisteravond activatie uitgevoerd en het analoge signaal en DVB-c zijn perfect, zelfs NED1, NED2, NED3 en TV-oost in HD.
nu wachten op de ontvanger van Lijbrandt die na activatie toegezonden wordt.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

gvds schreef:Goed nieuws. de activaties van Solcon, Lijbrandt en Kick-XL kunnen beginnen. gisteravond activatie uitgevoerd en het analoge signaal en DVB-c zijn perfect, zelfs NED1, NED2, NED3 en TV-oost in HD.
nu wachten op de ontvanger van Lijbrandt die na activatie toegezonden wordt.
Klinkt goed, maar ik heb net gisteren een brief gehad van Lijbrandt dat de activatie van de abonnementen vertraging heeft opgelopen......

Baal er van, want ik heb NU vakantie...
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Ok net een brief gehad, 6 aug komen ze aansluiten, 1 dag na mijn vakantie. Balen, maarja beter als nog langer wachten. Zal ze maandag eens bellen of ze nog een plekje hebben in mijn vakantie, dan hoeft mijn vrouw niet bij huis te blijven voor het aansluiten.
Gebruikersavatar
hans uut wezep
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mei 20, 2007 13:07
Locatie: Wezep

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door hans uut wezep »

Donderdag werd bij ons de glasvezel modem geïnstalleerd.
Natuurlijk benieuwd of er ook signaal opstond. Zag al wel 4 groene leds branden.
En ja, het werkt!!
Internet, telefoon en (analoge) tv in haarscherp beeld.
Gelijk even diverse malen een ‘ping’ gedaan en de resultaten waren niet slecht!
Download rond 28Mb upload rond 23Mb. We krijgen Lijbrandt 25/25.
Nu is het nog even wachten op de digitale setupbox voor de tv.
Wordt vervolgt.

Hans uut Wezep (noord)
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Ik zal ook maar even reageren, afgelopen maandag zijn wij ook geinstalleerd.

Lijbrandt 100/100, telefonie, HDtv etc.

Snelheidstest geeft 96/80. Upstream is nog een klein beetje beperkt, dit heeft met de software van mijn router (Asus RT-N66U) te maken. Ik geloof dat het met de snelheid dus wel goed zit :) Downloaden via nieuwsgroepen gaat op volle toeren en zonder ook maar enige dip in de snelheid.

De TV heb ik geïnstalleerd, zowel analoog als DVC-C digitaal signaal. Via COAX heb je Ned 1+2+3 en TV Oost in HD en de rest digitaal in SD + digitale radiosignalen + analoge TV.

Mijn TV boven heb ik ook ingesteld. Dit is een HDTV maar zonder DVC-C. Het analoge TV signaal is echter heel erg goed!. Het UPC signaal was al super, maar dit is nóg beter!

Telefoon werkt prima, nog wel via het tijdelijke nummer. Heb met nummerbehoud gekozen, echter het tijdelijke nummer is wel een heel mooi nummer, maar die raak ik helaas wel weer kwijt.

Nu nog even wachten op het IPTV gebeuren. dan ben ik helemaal compleet :)
EdjeK
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 13:30
Locatie: Hattemerbroek
Contacteer:

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door EdjeK »

Hier inmiddels ook (8-8-2012) de aansluiting geactiveerd en ben ik over van KPN Internet + Bellen ADSL naar het KPN instappakket Internet + Bellen 50/50 op glasvezel.
Voorlopige ervaring is dat het een geweldige vooruitgang is en bij de diverse testen kom ik uit op een stabiele 50/49mb verbinding.

Televisieontvangst houd ik via mijn schotel, want zowel kwalitatief als kwantitatief kan daar vooralsnog geen glasvezelprovider aan tippen.
micheltenhove
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 04, 2011 23:25

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door micheltenhove »

Ik ben al sinds half juli actief, bevalt perfect! 50/50mbps haal ik met gemak, ik haal alleen deze snelheid niet als ik upload naar een UPC gebruiker, andere mensen hier ook problemen mee? Ik heb een KickXL abonnement.

De IPTV stream heb ik apart een topic voor geopend. :)
Plaats reactie