WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Bericht door Barry »

Zijn er ook meer mensen die last hebben van een storing in de wifi?

Sinds de kabels door de straat zijn gelegd kan ik wel mijn router zien, verbinding maken, maar een ip krijg ik niet toegewezen, dus de handel doe het niet.

Tenminste ik denk dat, dat het probleem is. Op de mobiel blijft de wifi namelijk hangen bij "ip-adres verkrijgen"

KPN zegt dat alles goed moet zijn en dat het bij mij in huis moet zitten, ik heb alle kabels vervangen, maar het probleem blijft. Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Bericht door robbert_wezep »

Barry

als je wel verbinding krijgt ,maar geen IP dan zal het schijnbaar niet liggen aan de drukte in de "ether" ,maar als alle routers van kpn op kanaal 11 staan te zenden zal er een verstoring optreden ( dan moeten er wel een paar dicht bij jou in de buurt zijn, onwaarschijnlijk denk ik )
misschien kan je inloggen in je router en het kanaal aanpassen naar 2 of 3 .

vaak staan draadloze apparaten standaard op kanaal 6 of 11

anders lijkt het erop dat de dhcp server niet goed functioneerd , misschien router een reset geven naar fabrieksinstelling , bij een "koude start" zal de router automatisch zijn instellingen weer ophalen bij de provider
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Bericht door robbert_wezep »

citaat uit kpn forum



Om een instabiele verbinding tegen te gaan adviseren we je om onderstaande tips in acht te nemen

Apparatuur uit de buurt houden van de storingsbronnen ,(Dect basisstations )
Apparatuur centraal (niet in een hoek) plaatsen en niet op de grond zetten

Het verplaatsen van de KPN Experia Box kan een verbetering opleveren. Vanwege het frequentiegebied van het draadloze signaal hoeft dit soms maar enkele centimeters te zijn

Apparatuur niet bij metalen oppervlakten of andere (draadloze) electrische apparatuur plaatsen

Draadloze verbindingen van je buren kunnen storen op jouw draadloze netwerk. Draadloos internet werkt op zogenoemde kanalen. Als zo'n kanaal vol stroomt met draadloze netwerken heeft dit invloed op de signaalsterkte. Het advies is daarom om het kanaal te wijzigen.

Afstand van de KPN ExperiaBox tot de computer. Het advies is dat een computer nooit meer dan 10 meter of 1 verdieping van de ExperiaBox moet staan. Dit betekent overigens niet dat het niet kan maar als je problemen ervaart met je draadloze netwerk is het wel raadzaam de computer dichterbij te zetten.


Tegenwoordig maken steeds meer huishoudens gebruik van draadloos internet. Er bestaat een programma waarmee je de andere netwerken in je omgeving kunt scannen en zo bepalen welk kanaal het minst gebruikt wordt. Door de KPN Experia Box op dat lege kanaal in te stellen voorkom je problemen met de draadloze verbinding.

Je kunt natuurlijk ook zonder het programma meedere kanalen uitproberen en kijken of de verbinding stabiel blijft.
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Bericht door Barry »

Beste Robbert,

Allereerst, bedankt voor de reactie.
robbert_wezep schreef:Barry

als je wel verbinding krijgt ,maar geen IP dan zal het schijnbaar niet liggen aan de drukte in de "ether" ,maar als alle routers van kpn op kanaal 11 staan te zenden zal er een verstoring optreden ( dan moeten er wel een paar dicht bij jou in de buurt zijn, onwaarschijnlijk denk ik )
misschien kan je inloggen in je router en het kanaal aanpassen naar 2 of 3 .

vaak staan draadloze apparaten standaard op kanaal 6 of 11
Het kanaal stond op auto, ook na alle andere kanalen te hebben geprobeerd blijft het probleem zich voordoen.
robbert_wezep schreef:anders lijkt het erop dat de dhcp server niet goed functioneerd , misschien router een reset geven naar fabrieksinstelling , bij een "koude start" zal de router automatisch zijn instellingen weer ophalen bij de provider
Het probleem deed zich al voor bij de vorige router, na herhaaldelijk resetten zonder resultaat heeft KPN toen een nieuwe experiabox gestuurd, maar ook hier blijft het probleem.

Het is wel zo dat de dect telefoon naast de router staat, maar dat is al meer dan 5 jaar het geval.

Het is gewoon vreemd dat de problemen er zijn sinds dat de glasvezel door de straat is gelegd.
NogEenJansen
Berichten: 9
Lid geworden op: wo sep 28, 2011 15:48

Re: WIFI storing sinds glasvezel aanleg

Bericht door NogEenJansen »

Fijn hè, glasvezel internet.
Plaats reactie