verhoging bellen lijbrandt

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
aart
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 08, 2012 12:24

verhoging bellen lijbrandt

Bericht door aart »

vorige week kreeg ik de rekening van lijbrandt en zie dat het onbeperkt bellenvan 5 euro naar 10euro is gegaan terwijl ik een contrakt heb van 2jaar lijbrandt compleet25 voor 49.95 euro
en nu 54.95 contact op genomen met lijbrandt en die geven als antwoord medio augustus heeft u een schrijven van ons gehad met de verhoging als ik daar niet akoord mee ging moest ik maar opzeggen . beetje raar ik heb de brief nooit gezien . (of ik hem gekregen heb weet ik niet)
kan dat zo maar bij mij is een contract een contract kun je niet zo maar van af wijken.
vreemde is als ik nu een nieuw paket zou nemen krijg 50mb voor 56 euro inkl bellen
dit prijs verschil is heel vreemd denk dat lijbrandt van die 25 mb af wil maar dat is voor mij goed genoeg ben ik tevreden mee wil niet anders.
graag wil ik weten wie hier ook mee te maken heeft gehad
vriendelijke groeten aart
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door robbert_wezep »

als de provider zijn tarieven gaat verhogen tijdens je contract , kun je per direct opzeggen en over stappen naar een andere aanbieder .
ze kunnen je niet dwingen om het duurdere tarief te betalen tijdens je contractsperiode , daarom bieden ze een alternatief aan .

grt
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
NogEenJansen
Berichten: 9
Lid geworden op: wo sep 28, 2011 15:48

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door NogEenJansen »

Ik heb al in de gaten dat het glasvezelgebeuren in de gemeente Oldebroek niet van een leien dakje gaat. Ik wist al dat en een paar jaar geleden in Elburg ook al de nodige problemen. Veel mensen zijn inmiddels weer terug bij UPC. Om me heen verneem ik dat er in onze gemeente ook al mensen zijn die spijt hebben van de overstap. Ik zeg altijd: "nieuw is niet altijd beter en tevreden zijn met wat je hebt is ook niet onbelangrijk". Goed koper is het zeker niet dus daar hoef je niet voor over te stappen.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door robbert_wezep »

Kinderziektes heb je bij iedere provider wel , maar dat ze toch tarieven gaan verhogen doet natuurlijk niet veel goeds .
dat kan je zeker niet maken bij lopende contracten ..

Gelukkig ben ik overgestapt van Adsl naar glasvezel puur om technische redenen , adsl was hier ver van stabiel te noemen gezien de telefooncentrale aan de andere kant van wezep staat.

Verder betaal ik nu bij Solcon glasvezel 6 euro meer dan bij mijn vorige provider Telfort voor het zelfde pakket , maar dan wel een goede snelle verbinding .

grt Robbert
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Harmke
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 21:18

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door Harmke »

Hallo Aart wij hebben het zelfde probleem.

Wij hebben ook een contract "glasvezel compleet 25" met Lijbrandt, maar zonder onbeperkt bellen. Bij de eerste factuur van Lijbrandt bleek in ons geval dat de standaard bel tarieven waren verdubbeld. Ook wij hebben met Lijbrandt gebeld en kregen als antwoord, u heeft een brief gehad waarin dit stond aangegeven. Ook wij hebben geen brief gehad weet ik vrijwel zeker en ben ook van mening contract is contract.

Wat kunnen we hier tegen doen ?
aart
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 08, 2012 12:24

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door aart »

Harmke schreef:Hallo Aart wij hebben het zelfde probleem.

Wij hebben ook een contract "glasvezel compleet 25" met Lijbrandt, maar zonder onbeperkt bellen. Bij de eerste factuur van Lijbrandt bleek in ons geval dat de standaard bel tarieven waren verdubbeld. Ook wij hebben met Lijbrandt gebeld en kregen als antwoord, u heeft een brief gehad waarin dit stond aangegeven. Ook wij hebben geen brief gehad weet ik vrijwel zeker en ben ook van mening contract is contract.

Wat kunnen we hier tegen doen ?
dat vraag ik me ook af aan op zeggen heb je niets verder ben ik wel te vreden als je weer over gaat heb je ook wel weer wat over KPN hoor ik ook zat mischien weet een andere bezoeker een oplossing (misschien neem ik wel compleet 50 kost 56 euro nu)
vriendelijke groeten aart
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door robbert_wezep »

Citaat en een website over rechten en plichten :

De wet stelt dat het binnen drie maanden na ingaan van de overeenkomst de tarieven aanpassen onredelijk bezwarend is, maar ik neem aan dat die drie maanden al voorbij zijn. Dan ben je dus afhankelijk van wat er in het contract staat. Er zijn dan een tweetal opties:

a) Als er niets over prijsverhogingen in staat dan mag dit ook niet aan jou doorberekend worden. In dat geval kan je even schriftelijk laten weten dat ze het oude tarief moeten hanteren.
b) Als er wel iets instaat over tariefverhogingen dan moet je eens goed nagaan of deze verhoging daarbinnen past. Dus als ze zeggen dat zij de prijzen met de inflatie mogen corrigeren, dan moet dat ook gedaan zijn.

Let op dat optie b niet ongelimiteerd is. Dus als er staat "eenmaal per jaar mogen wij de prijzen verhogen" dan kan ik me heel goed voorstellen dat dit onredelijk bezwarend is. Als een bepaling in algemene voorwaarden onredelijk bezwarend is dan hoef jij je er als wederpartij niet aan te houden. Een uitzondering is als zij een ontsnappingsmogelijkheid aanbieden, zoals "eenmaal per jaar verhogen wij de prijzen, als dit nadelig is voor de klant dan kan hij of zij het contract kosteloos opzeggen." Bepalingen als "eenmaal per jaar verhogen wij de prijs met maximaal 5 euro per maand" zijn wel weer redelijk, omdat je precies weet waar je aan toe bent.


Citaat van een andere website :

In principe staat de prijs vast die u bij het afsluiten bent aangegaan. Vaak staat in het contract dat de provider het recht heeft tussentijds de prijs te verhogen. Dat mag, mits hij dit minstens vier weken van tevoren meldt en u daarbij het recht geeft om kosteloos het contract te ontbinden. Omgekeerd ligt het anders; u hebt geen recht op prijsverlagingen die latere klanten krijgen. Komt er dus vier weken later een speciale korting voor nieuwe abonnementen, dan heeft u helaas pech gehad.
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door robbert_wezep »

algemene voorwaarden lijbrandt :

5.3 Tariefverhogingen en tariefverlagingen kunnen door Lijbrandt onmiddellijk worden doorgevoerd. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal Lijbrandt Eindgebruiker voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Eindgebruiker wijzen op het recht (het relevante deel) van de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. De opzegging dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door Lijbrandt ontvangen te zijn.


dus het verhogen van het abonnement is mogelijk en daarnaast het recht van opzeggen door de klant is mogelijk, mits hier op tijd wordt gereageerd .
aangezien lijbrandt zijn klanten niet per brief heeft geinformeerd , weet ik niet hoe dit juridisch moet worden gezien ....
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Gast

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door Gast »

robbert_wezep schreef:algemene voorwaarden lijbrandt :

5.3 Tariefverhogingen en tariefverlagingen kunnen door Lijbrandt onmiddellijk worden doorgevoerd. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal Lijbrandt Eindgebruiker voorafgaand aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Eindgebruiker wijzen op het recht (het relevante deel) van de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. De opzegging dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door Lijbrandt ontvangen te zijn.


dus het verhogen van het abonnement is mogelijk en daarnaast het recht van opzeggen door de klant is mogelijk, mits hier op tijd wordt gereageerd .
aangezien lijbrandt zijn klanten niet per brief heeft geinformeerd , weet ik niet hoe dit juridisch moet worden gezien ....
Het is toch bijna allemaal kpn,wij hangen zo aan de hoogste boom,en straks Telfort
Twijfelaar

Re: verhoging bellen lijbrandt

Bericht door Twijfelaar »

Harmke schreef:Hallo Aart wij hebben het zelfde probleem.

Wij hebben ook een contract "glasvezel compleet 25" met Lijbrandt, maar zonder onbeperkt bellen. Bij de eerste factuur van Lijbrandt bleek in ons geval dat de standaard bel tarieven waren verdubbeld. Ook wij hebben met Lijbrandt gebeld en kregen als antwoord, u heeft een brief gehad waarin dit stond aangegeven. Ook wij hebben geen brief gehad weet ik vrijwel zeker en ben ook van mening contract is contract.

Wat kunnen we hier tegen doen ?
Ik heb hetzelfde contract en ik heb op 23 augustis j.l. bericht gehad van Lijbrandt waarin zij de hogere tarieven bekend maakten. De tarieven zijn o.m. veroorzaakt door aanpassing van het BTW-tarief, maar inderdaad ook i.v.m. het veranderd belgedrag van de gebruikers in de afgelopen periode n.l het bellen naar mobiele nummers.
In de brief staat duidelijk dat als men het niet eens is met het hogere tarief men het abonnement per 1 oktober kon beëindigen.

Naar mijn idee een duidelijke brief.
Plaats reactie