sensatiezucht?

Geef je mening hier.
Plaats reactie
jannette
Berichten: 1
Lid geworden op: za dec 22, 2007 22:46

sensatiezucht?

Bericht door jannette »

Woensdagmiddag 11 augustus kwart over 2

Tis mooi weer het zonnetje schijnt wat flets door de wolken maar dat maakt het buiten zitten er niet minder prettig om, de middag was rustig en gemoedelijk tot dat om kwart over 2 mijn aandacht gewekt werd door een sirene, nu kan ik niet onderscheiden welke sirene bij welk voertuig behoort, maar nu waren het er toch wel veel en niet ver van waar ik woon.
En ach de laatste tijd hoor je elke dag wel een sirene maar deze keer was het toch anders en dan is de site p2kflex P2000 snel geopend en wat ik daar lees doet mij altijd weer schrikken, persoons ongeval spoor 1 wezep..Ik blijf liever heel ver dat dit soort ongevallen hoef daar niet met mijn neus bovenop te staan maar deze keer won de sensatie zucht het van het nuchtere verstand.

Wanneer ik de fiets uit de schuur pak komt er een soort van opwinding bij mij naar boven die mij zegt dat ik best wel mag gaan kijken waarom ook niet zal niet de enige zijn en inderdaad ik was niet de enige en niet de eerste.
Ben in een rustig tempo langs de stationsweg gefietst richting station en werd een paar keer ingehaald door mensen die ook gegrepen waren door de sensatiezucht...Wat ik zag was de brandweer die al een beschermdoek om het slachtoffer hadden neergezet, heftig voor de brandweermannen die het scherm vasthielden, en ambulance midden op de weg, zwaailichten aan geen geluid, prorail, en politie..

Ik kwam tot aan de parkeerplaats bij het station en vond het niet nodig om verder te fietsen terwijl anderen daar toch anders over dachten en het nodig vonden bij de slagbomen te gaan staan.. Lang heb ik er niet gestaan wilde toch al terug gaan toen er een agent aan kwam lopen met het bekende rood/wit lint en deze vastknoopte aan het portier van zijn politieauto en met wilde gebaren en schreeuwt naar de mensen die bij de slagbomen stonden om daar weg te gaan en terwijl ik mijn fiets draai en probeer weg te fietsen wordt ik door hem aangekeken en schreeuwt hij mij toe wat ik hier hoopt te vinden een lijk in stukken!!! en HIJ HAD GELIJK! ik had daar ook niets te zoeken had daar niet hoeven zijn en voelde me best op mijn nummer gezet en HIJ HAD GELIJK! ik had daar niets te zoeken!! Geschrokken en ontdaan door zijn uitspraak fiets ik naar huis met een rotgevoel waarom won mijn sensatiezucht het deze keer? zal ik als er zo iets weer gebeurd er weer naar toe gaan?

Later op de avond wanneer het allemaal wat bezonken is en mijn gedachten uitgaan naar de familie van het slachtoffer heb ik toch ook wel mijn bedenkingen op de manier hoe de agent het heeft aangepakt want wat als er iemand staat die familie is of ouders die daar staan en hopen dat het niet hun kind is.. ik zeg altijd de toon maakt de muziek hij zag dat ik al weg wilde gaan dus waarom dit nog naar mij toe schreeuwen.. Maar ik bedank de agent toch want hij had gelijk ik hoefde daar niet te zijn en ik hoop dat wanneer er weer iets in Wezep gebeurt en je ziet dat het ernstig is je dan de fiets draait en naar huis gaat want wat heb je daar te zoeken!!
huub verberk
Berichten: 144
Lid geworden op: do jan 14, 2010 18:12

Re: sensatiezucht?

Bericht door huub verberk »

Inderdaad je hebt daar niets te zoeken. Ik begrijp ook niet waarom mensen gaan kijken. Deze agent wilde ook niet kijken maar helaas hij moest het wel doen ivm zijn beroep. Mogelijk was het niet de eerste keer dat hij dit moest zien. Het zijn heftige beelden.

En ja , agenten zijn net mensen. Ze hebben ook emoties en reageren soms emotioneel. Dat is goed. De agent had groot gelijk.


Ps blijft de vraag waarom u wel naar het spoor ging? Wat wilde u zien?

Met vriendelijke groet,

Huub verberk

( helaas vaak daar moeten werken ivm mijn beroep)
Plaats reactie