Tom de Nooijer schreef mee aan kritische persberichten

Gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Tom de Nooijer schreef mee aan kritische persberichten

Bericht door Redactie »

Bron Omroep Gelderland, lees hier het hele artikel. Door Rik Kapitein en Loco Mediagroep i.s.m. Omroep Gelderland
.......................
Toch kwamen er stevige persberichten over het handelen van de SGP, vanuit de groep leden die zich om De Nooijer verzamelde. "Ja, zij waren degenen die voor mij opkwamen, die die uitlatingen hebben verstuurd. Mijn naam heeft daar bewust nooit onder gestaan, want dit was hun strijd."

De Nooijer schreef de persberichten
Dat laatste is een bijzonder uitspraak. De persberichten van de 'ongeruste SGP-leden', die later CVO vormden, werden namelijk als Word-document naar de redactie gestuurd. En in de eigenschappen van die documenten is te zien dat Tom de Nooijer de auteur is van die persberichten, niet een van de leden die het bericht uiteindelijk verstuurden.

Geconfronteerd met die bevinding moet De Nooijer even nadenken. "Dat kan kloppen", geeft hij toe. "Want ik heb wel eens met ze mee gekeken, of het juridisch klopte wat zij schreven, of het overeenkomt met wat er in de statuten van de SGP staat." Dan zou De Nooijer in Word genoemd worden als mede-auteur, maar hij is de enige schrijver, volgens de eigenschappen. "Dat is dan omdat ze mij bepaalde zinnen via WhatsApp hebben toegestuurd", legt De Nooijer uit. "Die heb ik in Word geplakt, en er een geheel van gemaakt."

Het opvallendste bericht werd op 12 maart, de zaterdag voor de verkiezingen, verstuurd naar Loco Media, een samenwerkingspartner van Omroep Gelderland. In een ingezonden brief viel iemand een SGP-kandidaat persoonlijk aan, op tweets die eerder werden verstuurd. In de eigenschappen van dat document is terug te zien dat de vrouw de brief inderdaad zelf heeft aangemaakt, maar dat De Nooijer het document als laatste heeft gewijzigd.
"Ook hier heb ik gekeken of er feitelijke onjuistheden in stonden", zegt De Nooijer. "Maar mijn naam staat niet onder de brief, hij is niet namens mij verstuurd." Overigens heeft de redactie van Loco Media de brief nooit gepubliceerd, omdat de eindredactie het een te persoonlijke aanval vond.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Tom de Nooijer schreef mee aan kritische persberichten

Bericht door Redactie »

Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Tom de Nooijer schreef mee aan kritische persberichten

Bericht door Barry »

Afbeelding
Plaats reactie