Goed Bezig - Duurzaam Oldebroek.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Goed Bezig - Duurzaam Oldebroek.

Bericht door Redactie »

Misschien iets anders dan een geijkt stuk over een werkbezoek van een politieke partij, namens Duurzaam Oldebroek een blog over het bezoek aan Goed Bezig Oldebroek. Goed Bezig organiseert o.a. activiteiten voor jeugd en 55+.

Tijdens het belrondje met mijn contactpersonen in Oldebroek viel de naam Goed Bezig een aantal keer. Nu zul je jezelf afvragen, waarover dan en wat doet Goed Bezig? Dit is te lezen in deze blog.
Na de verkiezingen is Duurzaam Oldebroek aan de slag gegaan om per kern een groepje mensen te verzamelen waar we geregeld bij inventariseren en bespreken wat er speelt in de kern. Mocht je Duurzaam Oldebroek stemmer zijn en hier ook aan deel willen nemen, doe ons een berichtje!
Hier hoorde ik terug dat volleybalvereniging Blauw Wit goed bezig was in combinatie met Goed Bezig Oldebroek rondom het WK volleybal. Complimenten! Ter info, Goed Bezig Oldebroek doet een heleboel en stimuleert gezond leven, onder andere door middel van activiteiten. Zie ook de website van Goed Bezig Oldebroek.

Oldebroek was gastgemeente voor het WK van het Thaise volleybalteam. Ik hoorde erover van mijn contactpersoon, zag activiteiten op de Schapenmarkt en las erover in de plaatselijke media. Dit was de eerste keer dat de naam Goed Bezig Oldebroek tijdens mijn belrondje viel.
De tweede keer ging het over iets anders. Dit ging over oudere Oekraïense jeugd, lees jeugd ouder dan basisschoolleeftijd. We kregen een signaal en een goed idee aangereikt over het meedoen en aanbieden van activiteiten. Duurzaam betekent volgens ons als we hier mensen opvangen, dat wij
het ook fijn vinden als ze meedoen en integreren binnen de gemeente Oldebroek. Niet apart, maar samen.

Voor ons aanleiding om te bellen en een afspraak te maken. Vrijdag 18 maart mocht ik (Dick Post, commissielid Samenleving en Bestuur) namens Duurzaam Oldebroek op bezoek bij Goed Bezig. Gewapend met een zak appels trok ik de deur open van het vervallen pand (oude Peuterspeelzaal in Wezep). Ik werd hartelijk ontvangen door Rudolf en Laura en met de zak appels bleek ik ook nog eens de spijker op zijn kop te slaan. Duurzaam en preventief omgaan met gezondheid is wat zowel Goed Bezig als Duurzaam Oldebroek bezighoudt. De verbinding ontstond snel en we hadden een leuk en informatief gesprek. Naast de waarden duurzaam en gezond, kwamen samen en positief ook naadloos overeen. Duurzaam Oldebroek voert positief kritisch politiek en werkt hierin samen met anderen om resultaat te halen.

Terug naar de vragen. Het compliment werd enthousiast ontvangen en tot mijn blijdschap werd het punt Oekraïense jeugd opgepakt. Goed bezig. Tijdens het gesprek werd duidelijk wat Goed Bezig allemaal doet en dat is veel. Naast al de naschoolse activiteiten waar je waarschijnlijk wel eens over
hebt gelezen, ondersteunen ze bijvoorbeeld ouders om subsidie aan te vragen als hun kind vanwege financiën niet meer kan sporten. Ook stimuleert Goed Bezig om gezond te eten en te leven (b.v. door lessen aan brugklassers te verzorgen op het Agnieten college), zijn ze de binding tijdens
gymlessen op school met verenigingen, stimuleren ze mensen die ouder zijn dan 55 jaar om alvast actief te gaan bewegen om gezond te blijven en ik kan nog wel een tijdje doorgaan. Klik hier, als je wil bekijken wat Goed Bezig doet.

Wat ik nog niet wist is dat Goed Bezig ook sportspullen uitleent. Pijl en boog, tafeltennisbatjes, doeltjes, pionnen en nog een heleboel meer. Heb je een verjaardag of wil je als vriendenclubje gaan voetballen. Het is te leen. Neem contact op via de site of de via de mail goedbezig@oldebroek.nl
om iets te lenen. Het werd mij snel duidelijk wat een mooie plek was om een foto te maken, namelijk het uitleenhok 😊. Oh ja, we nemen mee dat Goed Bezig een duurzame locatie nodig heeft.

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie