Bakkenist Benzo van Olst heeft er alle vertrouwen in

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10144
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bakkenist Benzo van Olst heeft er alle vertrouwen in

Bericht door Redactie »

Bakkenist Benzo van Olst heeft er alle vertrouwen in

Het is dinsdagavond dat ik aan kom bij Benzo van Olst in zijn woonplaats Hattem, de regen druilt naar beneden. Heb de auto nog niet gesloten of de voordeur wordt al geopend, het eerste wat de 25-jarige Bakkenist zegt is, ik hoop dat we gauw ander weer krijgen want anders kan de eerste wedstrijd wel eens worden afgelast al duurt het nog ruim anderhalve week voor dat het ONK zijnspan motorcrossseizoen wordt geopend op het circuit in Lochem.


Dat Benzo het van een vreemde heeft nee zeker niet, want zijn vader Evert van Olst voorzitter van “Stichting Circuit Oldebroek” heeft ook heel wat jaren in deze takt van sport actief geweest en wat dacht u van zwager William Janssen die in het verleden op Wereld niveau heeft meegedraaid. Elf jaar geleden begon Benzo samen met zijn vriend Dick Zwanepol op een kleine zijspan op het circuit van Heerde en kregen de beide heren de smaak flink te pakken. Benzo begon bij de Nationalen samen met Dick en deed het duo een paar jaar later een stap hoger en moesten er flink tegen aan om het bij te kunnen benen bij de top.

Afbeelding

Van Olst begon harder en harder te trainen en ging het steeds beter, dat het simpel gaat dat zeker niet, je moet er veel voor over hebben. In 2006 werd Benzo in het midden van het ONK seizoen benaderd door Marcel Grondman en dan hebben we het niet over een nieuwkomer maar over een ervaren rot in het vak, ja en dat leek van Olst wel, voor hem was het een uitdaging en wist Benzo dat hij te doen had met een goede stuurman die de klappen van de zweep goed kende. Een wat nuchtere van Olst geeft aan dat zijn naam niet zo bekent is maar mede dankzij Grondman hij meer in de pitcher is komen staan en werd het tweetal zelfs tweede van Nederland wat een super prestatie was. Dit hebben we aan het hele team te danken aldus Benzo.

Ik heb het goed naar mijn zin bij het team en hebben we voor het jaar 2007 alles ook weer rond. Van Olst is tevens ook vrijwilliger bij SCO en heeft dus dit jaar twee functies en dat is eerst helpen bij de opbouw zover Benzo kan, en de andere is zich plaatsen voor de GP zijspan motorcross die op zaterdag 7 april al begint met de kwalificatie training. Daar heeft van Olst nu al zin in, prachtig als je voor eigen thuis plubliek je mag laten zien en kijk ik al uit na tweede paasdag 9 april om op ‘Circuit de Bargen’ van start te gaan. Wat het ONK zijspannen betreft hoop ik ook zeker weer dat we bij de beste drie van Nederland zullen eindigen en daar heb ik alle vertrouwen in en zal het hele team zowel rijder Marcel Grondman en de monteurs er alles aan doen om er weer een mooi jaar van te maken.

Voor een complete video opname kunt u kijken op http://www.scheurendoorhetzand.nl.nu voor alle info omtrent de GP zijspan motorcross op ‘Circuit de Bargen’ kunt u kijken op http://www.stichtingcircuitoldebroek.nl

Door: E v ’t IJssel
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie