Henri van Beek stapt uit gemeenteraad. PvdA

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Henri van Beek stapt uit gemeenteraad. PvdA

Bericht door Redactie »

PvdA: Publiekswissel
Bron http://www.locourant.nl donderdag 19 juni 2014

Een wedstrijd begin ik niet zonder de wil om te winnen. Je start met ambitie en een doelgerichtetactiek. Begint getraind en fit aan de wedstrijd. Met een opstelling van spelers op de posities waar ze het best tot hun recht komen als team. Als kersvers aanvoerder van de PvdA in Oldebroek constateer ik tijdens de wedstrijd dat onze ambitievolle spits dienstbaar op de bank zit te coachen. Terwijl de door de club aangestelde coach zich suf rent op de grasmat. Beiden gestart op een positie waar ze gretig en vol wederzijds vertrouwen hard samenwerken, maar waar de individuele krachten en energie niet tot hun recht komen. De conclusie is voor mij dan niet zo moeilijk. Tijd voor een functionele wissel.

Bert-Jan Dokter heeft de spieren nog warm en de politieke wedstrijd adrenaline pompt nog volop door z'n aderen. Hij het veld in en ik neem plaats in de staf. Daar voel ik me thuis. Werken aan waar ik oprecht blij van word: Het bouwen aan een organisatie in een vereniging van gelijkgestemden. Allebei in de op het lijf geschreven rol, waar ons door idealen gedreven team van individuele krachten vermenigvuldigde energie maakt.

Namens team PvdA Oldebroek - Wezep houd ik het bord omhoog voor de wissel waar wij ons samen goed bij voelen. De nummer 1 gaat de grasmat af. De nummer 2 staat al warmgelopen trappelend langs de lijn. We dragen Bert-Jan Dokter voor om de PvdA te gaan vertegenwoordigen in de gemeenteraad van Oldebroek. En ik, Henri van Beek, ga me toeleggen op de organisatie van de PvdA afdeling Oldebroek– Wezep. Een realistische publiekswissel.

Over veranderen kun je oeverloos preken. Als je verbeter kansen ziet moet je die gewoonweg pakken. Niet lullen, maar poetsen. Want winnen, dat wil ons team. Dat verwacht het publiek. Dat verdient het publiek. Bedankt voor het vertrouwen. We gaan er onverminderd voor!

Henri van Beek
Namens bestuur & fractie van PvdA Oldebroek – Wezep

Lees ook het artikel in de Stentor
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie