Hennepkwekerij aangetroffen aan Stationsweg Wezep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Hennepkwekerij aangetroffen aan Stationsweg Wezep

Bericht door Redactie »

Gisteren hebben we nav een onderzoek vanuit Flevoland een hennepkwekerij aangetroffen op de Stationsweg in Wezep. In de kwekerij stonden maar liefst 926 planten. Ivm het onderzoek zijn een 31 jarige en 35 jarige man uit Lelystad aangehouden

Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Hennepkwekerij aangetroffen aan Stationsweg Wezep

Bericht door Redactie »

Eigenaar pand wietkwekerij ontkent elke betrokkenheid

Op Facebook ontkent de eigenaar van het pand aan de Stationsweg, voormalige Zalencentrum 't Trefpunt, elke betrokkenheid bij de wietkwekerij.
Als redactie vraag ik mij wel af of Veenendaal Vastgoed wel zorgvuldig gehandeld heeft bij het verhuren van het pand. Is de integriteit en de betrouwbaarheid van de huurder onderzocht. Regelmatig waarschuwt de politie dat ondernemers voorzichtig moeten zijn met het verhuren van leegstaande panden. De vraag is dus ook in hoeverre de eigenaar zorgvuldig en maatschappelijk verantwoord heeft gehandeld.
Bron Facebook https://www.facebook.com/ThePartyFactoryWezep/
Rectificatie artikel Hennepkwekerij in Wezeps Partycentrum
Geachte heer / mevrouw,
Gisteren, 25 februari 2022, verscheen een artikel in de Stentor over een Hennepkwekerij in een Wezeps Partycentrum.
Zelf ben ik samen met mijn broer eigenaar van het pand.
Tevens ben ik eigenaar van het concept “the party factory”.
In meerdere plaatsen in het land exploiteren wij deze formule.
Vorig jaar september (2021) hebben wij de inventaris en goodwill verkocht aan de huidige exploitant.
Deze exploitant draait het partycentrum door onder de naam “Villa 24”.
Tevens is het appartement aan de voorzijde van het pand verhuurd aan deze partij.
Bij deze willen wij benadrukken dat “The Party Factory” sinds september 2021 niet meer actief is in Wezep.
De huidige exploitant zou de borden van “the Party Factory” nog verwijderen van het pand.
Wanneer u uw huiswerk goed had gedaan zou u in de KVK kunnen zien dat Villa24 de huidige exploitant is.
Daarnaast is er enkele maanden geleden, wat ik van de huidige exploitant heb begrepen, door de gemeente een vergunning afgegeven voor het exploiteren van een partycentrum.
Ook deze vergunning is aangevraagd door Villa24.
In het desbetreffende artikel wordt meerdere malen gesproken over de eigenaar van het pand welke verantwoordelijk is.
Zoals eerder aangegeven zijn mijn broer en ik namens Veenendaal Onroerend Goed B.V. eigenaar van het pand.
Wij beheren een degelijke onderneming welke ver weg wil blijven van dit soort praktijken.
Vanzelfsprekend nemen wij afstand van hetgeen wat er in ons pand recentelijk is gebeurd.
Wij zullen met diverse instanties en de huurder in gesprek gaan om de juiste stappen te nemen in deze bizarre situatie.
Aangezien wij geen ervaring hebben met deze situatie zullen wij ons op korte termijn laten adviseren hoe te handelen.
Maar nogmaals, wij zijn enorm geschrokken van deze situatie en vinden het vreselijk wat er is gebeurd.
Met klem verzoeken wij u om uw artikel te rectificeren.
Wij als eigenaren van het pand hebben NIETS met deze situatie te maken.
The Party Factory Wezep – Zwolle heeft tevens NIETS met deze situatie te maken.
Behalve dat er nog reclameborden op het pand zitten welke allang hadden moeten zijn weggehaald door de huidige exploitant.
Voor vragen kunt u mij altijd bereiken.
Veenendaal Onroerend Goed B.V.
namens deze,
Danny Veenendaal
Directeur0653467607

https://www.facebook.com/ThePartyFactoryWezep/
Afbeelding
partytrefpunt by Stichting Oldebroek Net, on Flickr
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Hennepkwekerij aangetroffen aan Stationsweg Wezep

Bericht door Redactie »

Tekst persbericht gemeente Oldebroek, 30 maart 2022. Foto toegevoegd door redactie Oldebroek.net
Burgemeester Haseloop sluit drugspand

Op woensdag 30 maart heeft burgemeester Haseloop – Amsing van de gemeente Oldebroek een pand aan de Stationsweg in Wezep gesloten.


Door de politie is hier eerder een hennepkwekerij aangetroffen. Burgemeester Haseloop: ‘In dit pand vond de politie een zeer professionele hennepkwekerij en een enorme hoeveelheid hennepplanten. Naar aanleiding van het politieonderzoek gaan we er van uit dat het perceel bekend staat als drugsadres in het georganiseerde drugscircuit. Met de sluiting van het pand doorbreek ik dit proces. In Oldebroek treden we hard op tegen de illegale drugshandel en -productie. Een hennepkwekerij op zo’n grote schaal heeft ontzettend grote gevolgen voor de omgeving, zoals gevaar voor brand’. Het pand wordt gesloten voor de duur van zes maanden. 

Afbeelding
Bron foto uit archief: Foto uit 2006 toen was dit een nog een florerend zalencentrum om trots op te zijn, anno 2022 een gesloten drugspand.
Trefpunt 2006 nu Party Factory Wezep by Copyright foto Martin Rotman, on Flickr
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie