door FerryHeibrink » vr jul 22, 2011 14:04
UPC houd natuurlijk mooie praatjes wat betreft de coaxkabel. Echter is het duidelijk merkbaar dat men qua capaciteit vol zit, ook al willen ze anders doen geloven.
UPC zal natuurlijk zeggen dat ze 120MBit internet aanbieden, echter zit hier wel een addertje onder het gras, iets waar veel mensen niet naar kijken.....
De upload snelheid is bij coax altijd beperkt. Dit heeft gewoon met de gebruikte techniek te maken. Hier hebben de meeste 'internetters' niet direct last van, maar mensen die echt data uitwisselen en dus ook gegevens moeten versturen, ondervinden hiervan veel hinder.
UPC bied pakketen zoals:
30/3 - 60/6 - 120/10
Heel leuk, ik heb zelf een 60/6 abonnement, echter als ik grote bestanden moet versturen, heb ik gewoon last van die beperkte 6 mbit upload. UPC doet dit af met: Gebruiken de meeste mensen toch niet. Handig, als je zelf in de IT zit en regelmatig grote hoeveelheden data moet uitwisselen via VPN's.
In de nabije toekomst gaat dit gewoon een probleem worden.
Ik heb zelf meteen glasvezel aangevraagd, om te beginnen met 50/50. Ik lever 10 mbit aan download in, maar krijgt 44 mbit Extra aan upload, en daar heb ík véél meer aan.
Ik hoop dat de inwoners van de wezep e.o. een beetje door de misleidende reclame heen kijken. UPC zegt wel dat ze glasvezel gebruiken, maar je hebt er zo bar weinig aan....
Coax providers wringen zich in allerlei bochten om klanten te houden, ze weten gewoon dat overal waar Reggefiber is geweest, het klantenbestand ernstig slinkt, en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Ik heb maandenlang een brakke mediabox gehad, vele malen die lui opgebeld, kreeg geen nieuwe. Uiteindelijk een nieuwe gekregen nadat het ding helemaal was gestorven, maar die heeft een RTL5 interactief 'fetish'. Je kunt niet een keer fatsoenlijk zappen of je staat weer op "Even geduld aub.". Nee van UPC wil ik graag af.
Nog een voorbeeld. Door administratief geklier van UPC heb ik een dikke week zonder telefoon gezeten, moest alles via de GSM doen. Vervolgens belooft men mij de schade te vergoeden, en een dag later zijn ze het ineens weer vergeten en heb uiteindelijk niets gekregen.
3 dagen zonder internet gezeten na een modemswap, omdat ze, zelfs na 3 keer het MAC adres door te hebben gegeven nóg de gegevens niet goed in de administratie te zetten. 3 keer wordt mij het MTA adres gevraagd, terwijl ik ze al suggereerde dat ze het CM adres moesten hebben, maar nee zij wisten het allemaal wel.
in totaal 5 mensen gesproken die zouden me binnen een uur terugbellen. werkelijk niet 1 keer ben ik ooit teruggebeld. Heb urenlang met 0900-1580 op de GSM bij die lui naar Phil Collins mogen luisteren, om er daarna eindelijk bij de 3e of 4e lijn eindelijk iemand met verstand te spreken te krijgen die zegt dat ie het CM adres moet hebben en het MAC adres dus 1 cijfertje anders is.
Prutsers vind ik het, en dat voor 85 euro per maand....
UPC houd natuurlijk mooie praatjes wat betreft de coaxkabel. Echter is het duidelijk merkbaar dat men qua capaciteit vol zit, ook al willen ze anders doen geloven.
UPC zal natuurlijk zeggen dat ze 120MBit internet aanbieden, echter zit hier wel een addertje onder het gras, iets waar veel mensen niet naar kijken.....
De upload snelheid is bij coax altijd beperkt. Dit heeft gewoon met de gebruikte techniek te maken. Hier hebben de meeste 'internetters' niet direct last van, maar mensen die echt data uitwisselen en dus ook gegevens moeten versturen, ondervinden hiervan veel hinder.
UPC bied pakketen zoals:
30/3 - 60/6 - 120/10
Heel leuk, ik heb zelf een 60/6 abonnement, echter als ik grote bestanden moet versturen, heb ik gewoon last van die beperkte 6 mbit upload. UPC doet dit af met: Gebruiken de meeste mensen toch niet. Handig, als je zelf in de IT zit en regelmatig grote hoeveelheden data moet uitwisselen via VPN's.
In de nabije toekomst gaat dit gewoon een probleem worden.
Ik heb zelf meteen glasvezel aangevraagd, om te beginnen met 50/50. Ik lever 10 mbit aan download in, maar krijgt 44 mbit Extra aan upload, en daar heb ík véél meer aan.
Ik hoop dat de inwoners van de wezep e.o. een beetje door de misleidende reclame heen kijken. UPC zegt wel dat ze glasvezel gebruiken, maar je hebt er zo bar weinig aan....
Coax providers wringen zich in allerlei bochten om klanten te houden, ze weten gewoon dat overal waar Reggefiber is geweest, het klantenbestand ernstig slinkt, en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Ik heb maandenlang een brakke mediabox gehad, vele malen die lui opgebeld, kreeg geen nieuwe. Uiteindelijk een nieuwe gekregen nadat het ding helemaal was gestorven, maar die heeft een RTL5 interactief 'fetish'. Je kunt niet een keer fatsoenlijk zappen of je staat weer op "Even geduld aub.". Nee van UPC wil ik graag af.
Nog een voorbeeld. Door administratief geklier van UPC heb ik een dikke week zonder telefoon gezeten, moest alles via de GSM doen. Vervolgens belooft men mij de schade te vergoeden, en een dag later zijn ze het ineens weer vergeten en heb uiteindelijk niets gekregen.
3 dagen zonder internet gezeten na een modemswap, omdat ze, zelfs na 3 keer het MAC adres door te hebben gegeven nóg de gegevens niet goed in de administratie te zetten. 3 keer wordt mij het MTA adres gevraagd, terwijl ik ze al suggereerde dat ze het CM adres moesten hebben, maar nee zij wisten het allemaal wel.
in totaal 5 mensen gesproken die zouden me binnen een uur terugbellen. werkelijk niet 1 keer ben ik ooit teruggebeld. Heb urenlang met 0900-1580 op de GSM bij die lui naar Phil Collins mogen luisteren, om er daarna eindelijk bij de 3e of 4e lijn eindelijk iemand met verstand te spreken te krijgen die zegt dat ie het CM adres moet hebben en het MAC adres dus 1 cijfertje anders is.
Prutsers vind ik het, en dat voor 85 euro per maand....