door Barry » zo okt 07, 2012 8:48
Beste Robbert,
Allereerst, bedankt voor de reactie.
robbert_wezep schreef:Barry
als je wel verbinding krijgt ,maar geen IP dan zal het schijnbaar niet liggen aan de drukte in de "ether" ,maar als alle routers van kpn op kanaal 11 staan te zenden zal er een verstoring optreden ( dan moeten er wel een paar dicht bij jou in de buurt zijn, onwaarschijnlijk denk ik )
misschien kan je inloggen in je router en het kanaal aanpassen naar 2 of 3 .
vaak staan draadloze apparaten standaard op kanaal 6 of 11
Het kanaal stond op auto, ook na alle andere kanalen te hebben geprobeerd blijft het probleem zich voordoen.
robbert_wezep schreef:anders lijkt het erop dat de dhcp server niet goed functioneerd , misschien router een reset geven naar fabrieksinstelling , bij een "koude start" zal de router automatisch zijn instellingen weer ophalen bij de provider
Het probleem deed zich al voor bij de vorige router, na herhaaldelijk resetten zonder resultaat heeft KPN toen een nieuwe experiabox gestuurd, maar ook hier blijft het probleem.
Het is wel zo dat de dect telefoon naast de router staat, maar dat is al meer dan 5 jaar het geval.
Het is gewoon vreemd dat de problemen er zijn sinds dat de glasvezel door de straat is gelegd.
Beste Robbert,
Allereerst, bedankt voor de reactie.
[quote="robbert_wezep"]Barry
als je wel verbinding krijgt ,maar geen IP dan zal het schijnbaar niet liggen aan de drukte in de "ether" ,maar als alle routers van kpn op kanaal 11 staan te zenden zal er een verstoring optreden ( dan moeten er wel een paar dicht bij jou in de buurt zijn, onwaarschijnlijk denk ik )
misschien kan je inloggen in je router en het kanaal aanpassen naar 2 of 3 .
vaak staan draadloze apparaten standaard op kanaal 6 of 11 [/quote]
Het kanaal stond op auto, ook na alle andere kanalen te hebben geprobeerd blijft het probleem zich voordoen.
[quote="robbert_wezep"]anders lijkt het erop dat de dhcp server niet goed functioneerd , misschien router een reset geven naar fabrieksinstelling , bij een "koude start" zal de router automatisch zijn instellingen weer ophalen bij de provider[/quote]
Het probleem deed zich al voor bij de vorige router, na herhaaldelijk resetten zonder resultaat heeft KPN toen een nieuwe experiabox gestuurd, maar ook hier blijft het probleem.
Het is wel zo dat de dect telefoon naast de router staat, maar dat is al meer dan 5 jaar het geval.
Het is gewoon vreemd dat de problemen er zijn sinds dat de glasvezel door de straat is gelegd.