NonStop Present: 24 uur in actie voor een ander!

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

NonStop Present: 24 uur in actie voor een ander!

Bericht door Redactie »

NonStop Present: 24 uur in actie voor een ander!

Onder de noemer NonStop Present kwamen afgelopen weekend vrijwilligers, bestuursleden en de coördinatoren van Stichting Present Elburg en Stichting Present Oldebroek 24 uur in actie voor een ander. NonStop Present is een landelijke actie om aandacht te vragen voor het werk dat Stichting Present doet.


Bekijk hier de videoreportage gemaakt door Henk Tabois en Nia van den Bosch voor Locourant.

Bekijk hier de fotoimpressie van de werkzaamheden.

Afbeelding

Stichting Present gelooft dat mensen bereid zijn om zich vrijwillig in te willen zetten voor de ander en de samenleving. Maar… de kloof tussen de bereidheid van burgers en het daadwerkelijk in actie komen is vaak te groot. Een brug, een verbindende schakel kan zorgen dat het niet bij goede voornemens blijft. En die schakel wil Present zijn.

Tijdens NonStop Present zijn 13 vrijwilligers in actie gekomen, gedurende 24 uur hebben ze met elkaar vijf projecten gedaan. De avondvierdaagse werd gelopen met bewoners van De Voord. Er werd schoongemaakt in ’t Kooiveen en De Hullen. Zelfs burgemeester Hoogendoorn, ambassadeur van Present Oldebroek kwam in de nachtelijke uurtjes in actie. Mede dankzij hem kunnen de bewoners van De Hullen weer in een frisse rolstoel rondrijden. Ook werd er een tuin van een ouder echtpaar opgeknapt. Voor het kinderloze echtpaar een geschenk, want in de vijf jaar dat ze in dit huis wonen, was dat nog nooit gebeurd.

Coördinator Mirjam Prins: “Zelf vond ik het meelopen in de Avondvierdaagse heel bijzonder. De mevrouw die ik mocht begeleiden in haar rolstoel genoot zo zichtbaar! Ze straalde steeds meer en genoot van geuren van bloesem aan takken van bomen. Ook kwamen er verhalen over vroeger los toen zij de kleuren van luiken aan oude boerderijen zag. Ze had het gevoel dat heel Elburg was speciaal voor haar gekomen tijdens de intocht!”

Tijdens de 24-uurs actie nam Present Oldebroek afscheid van voorzitter Frans Welmers. Frans heeft er mede voor gezorgd dat de stichting in Oldebroek van de grond is gekomen. Onder zijn voorzitterschap zijn vele waardevolle projecten uitgevoerd. Frans kwam tijdens NonStop Present nog een keer in actie. Samen met zijn opvolger Gijs van den Brink, heeft hij het ontbijt verzorgt voor de bewoners van De Hullen.

Alle NonStoppers hebben zich laten sponsoren om zo geld op te halen voor Present. Met elkaar is 2700 euro op gehaald. Een fantastisch bedrag. Met dit geld kan de stichting voor de komende projecten de vrijwilligers die in actie komen weer voorzien van de spullen die nodig zijn om de klus te klaren. Projecten die vaak echt het verschil kunnen maken. Present Elburg en Present Oldebroek willen alle sponsoren dan ook hartelijk bedanken voor hun gift!

Mirjam Prins: “De slogan van Nonstop is een dag en nacht van je leven geven voor het leven van een ander. Dat klinkt heel groot, maar zo heb ik het toch wel ervaren. Ik heb inderdaad die 24 uur gegeven aan en voor de ander. Ik weet dat het ouder echtpaar nu gaat genieten van hun tuintje, zij hebben er vast al in gezeten met het mooie weer, want wij hebben de tuinstoelen en tafeltje uit de berging gehaald, schoongemaakt en er neergezet. Dat is toch een prachtige gedachte!”

Wilt u ook eens in actie komen voor een ander? Alleen of met een groep vrienden? Of wilt u als maatschappelijke organisatie een project bij ons aanmelden? Dat kan! Kijk gerust op stichtingpresent.nl/oldebroek of stichtingpresent.nl/elburg
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie