In memoriam Bert Schraa.

Gesloten
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

In memoriam Bert Schraa.

Bericht door mrotman »

Op zaterdag 27 maart 2004 is Bert Schraa overleden. In het voorjaar van 2003 tijdens de promotie activiteiten voor Oldebroek.net heb ik een gesprek gehad met Bert Schraa in zijn functie als gemeentevoorlichter. Ondanks zijn ziekte bood hij spontaan te helpen en mocht ik te allen tijde een beroep op hem doen. Aan Oldebroek.net heeft Bert Schraa bijgedragen en daar ben ik hem dankbaar voor.

Met respect en dankbaarheid denk ik aan hem terug.
Ik wens Hennie, kinderen, familie en vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Martin Rotman
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10126
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

In memoriam Bert Schraa.

Bericht door Redactie »

In memoriam Bert Schraa
16 november 1942 - 27 maart 2004


Afbeelding

Actief gemeenschapsmens overleden

Na een lange slopende ziekte overleed zaterdag 27 maart toch nog onverwacht op 61-jarige leeftijd Bert Schraa, voorlichter van de gemeente Oldebroek.

Het overlijden van Bert Schraa is een groot verlies voor de gemeente Oldebroek, en in het bijzonder het dorp Wezep. In hem verliest de gemeenschap iemand die zich tientallen jaren, naast zijn drukke werkzaamheden als journalist en later voorlichter, heeft ingezet voor het verenigingsleven in Wezep.

Bert Schraa was vanaf 1967 in verschillende functies, waaronder voorzitter, actief bij de voetbalvereniging WHC. Hij was erelid van deze vereniging.
Bij de drumfanfare Van Limburg Stirum Band was hij actief als spelend lid van 1958 tot 1998. Vele jaren was hij ook bestuurslid en later voorzitter van de VLS-band.
Ook de Christelijke basisschool De Bron diende hij als bestuurslid en voorzitter. In de Hervormde Pauluskerk te Wezep was hij vanaf 1970 bestuurlijk actief, eerst als diaken, later als administrateur. Ook Oudheidkundige vereniging De Broeklanden en Stichting Ontwikkelingssamenwerking mochten vele jaren op zijn inzet rekenen. Terecht ontving hij in 1999 een Koninklijke Onderscheiding voor zijn vele activiteiten.

Bert Schraa had door zijn beminnelijke wijze van optreden vele vrienden in Wezep en ver daarbuiten. Je deed niet gauw een vergeefs beroep op hem. Hij was eigenlijk altijd bezig met zijn werk of met één van zijn vele activiteiten ten behoeve van de gemeenschap.

De wijze waarop hij omging met zijn ziekte, heeft veel bewondering gewekt. Tot op het allerlaatst bleef hij, ondanks zijn fysieke gesteldheid, bezig met het dienstbaar zijn voor kerk en maatschappij.
Hij zag, ook in moeilijke omstandigheden, altijd wel een lichtpuntje waar hij zijn hoop op vestigde en waar hij anderen, bescheiden als hij was, op wees.

God sterke zijn vrouw, zijn kinderen en zijn vele vrienden in dit grote verlies.

Mr. W.L. Zielhuis
Burgemeester gemeente Oldebroek

Bron: Gemeente Oldebroek
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gesloten