Verloedering grasveld bij Slash

Plaats reactie
Fransje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 23:11

Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Fransje »

Geachte lezers,

Weet iemand of de toestand bij slash door de gemeente woord gedoogd?
Vorige week reden er tracktor's met ladingen oud zand naar het grasveld bij de slash waar de jeugd mee aan de gang ging om de crossbaan te ''verbeteren''.

Nu is een mooie crossbaan niet erg, maar het lijkt er wel een vuilstortplaats.

Ook het fietspad wat er langs loopt is vernield (stenen eruit) waar sommige fietsers door onderuit gingen.

Wat ook erg is, is dat er hakenkruisen her en der in het zand staan gekerfd. Tijd misschien om deze jongens te conformeren met de betekenis hiervan?

Ook worden er huisvrouwen (met kinderen) uitgescholden met ''onsmakelijke'' woorden.

En als laatste is er deze week het nog enige doel van het grasveld over het fietspad geplaatst.
Ik hoop niet dat er een kind iets gebeurd.

Gemeente, doe er wat aan.
Henriette
Berichten: 10
Lid geworden op: vr mei 05, 2006 17:24
Locatie: Wezep

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Henriette »

De buurtbewoners hebben in het begin een brief namens de gemeente gekregen dat dit "voorlopig" gedoogd wordt.
De jeugdwerker van de gemeente en de politie zouden samen toezicht houden op het gebeuren.

Ik was van mening dat toen pas die tractoren het zand kwamen storten dat dat de gemeente was.
Fransje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 23:11

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Fransje »

Hmmm, dan mag die gemeente dit ook wel netjes kunnen oplossen!
Nu ligt er ook veel op het fietspad wat de enige doorgang naar de tennisbaan is via de heikamp.

Van de politie hoeven we niet veel meer te verwachten.
Zie link: politie

Ik weet dat ze er zelf niets aan kunnen doen, maar onze politiek heeft dit fors afgebroken de laatste jaren. Je merkt het ook aan de forse toename van inbraken in de buurten door de polen, roemenen en bulgaren. Ook hier doet de politie weinig aan.

Terugkomend op de crossbaan: daar zou een hek langs het fietspad een uitkomst zijn zodat de jeugd daar niet het fietspad blokkeert en dat je dan uitgescholden wordt voor rotte vis. (Misschien moet ik er maar eens 10x langsfietsen, ik tolereer geen gescheld)
ronaldb
Berichten: 47
Lid geworden op: do nov 05, 2009 9:49
Locatie: Wezep

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door ronaldb »

Dit krijg je met een volledig christelijk college
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Barry »

Heeft u al contact opgenomen met de jeugdwerker? Die is zoals ik lees belast met het toezicht.

En Ronald, wil jij de link uitleggen tussen een christelijkgemeente bestuur en scheldende aso jeugd?
Fransje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 23:11

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Fransje »

Barry schreef:Heeft u al contact opgenomen met de jeugdwerker? Die is zoals ik lees belast met het toezicht.
Nee, heeft iemand een naam en telefoonnummer of e-mail adres hiervan?
Of zit de begeleider altijd in het SLASH gebouw?
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Barry »

Even een stukje vanaf de website van de gemeente:
Melden van gebreken

Voor het melden van gebreken aan wegen, trottoirs, riolering, openbare beplanting, speelterreinen enzovoorts belt u (tijdens kantooruren) (0525) 638 254. U kunt de gebreken ook melden via een digitale formulieren in het digitaal loket van de gemeente Oldebroek. Via dit loket kunt u schade aan openbaar groen en schade aan wegen, straten en fietspaden melden. Voor het gebruik van deze digitale formulieren dient u over een DigiD code te beschikken.
Buiten kantooruren, wanneer er sprake is van ernstige gebreken waarvan herstel niet kan wachten tot de volgende werkdag, kunt u bellen met 0800 2838 485.
Voor problemen met drukriolering kunt u rechtstreeks contact opnemen met firma Dusseldorp, telefoon (0341) 565 755.
U kunt het probleem van het fietspad hier voorleggen.

En nu nog een stukje:
Twee nieuwe gezichten voor het jongerenwerk in de gemeente Oldebroek

Sinds kort zijn Erika Slendebroek (Hervormde Stichting voor jeugd- en jongerenwerk) en Peter Baks (Sociaal Cultureel Werk Gemeente Oldebroek) naast Marcel Tolhuis (Sociaal Cultureel Werk Gemeente Oldebroek) in de gemeente Oldebroek actief als jongerenwerkers. Samen met vele anderen werken ze aan het welzijn van jonge mensen in deze regio. Ook leidinggevenden in het jeugdwerk hebben hierin een grote rol. Met een dosis liefde, humor en ruimte om alle vragen te bespreken, zijn leiders voor de jonge generatie van grote betekenis.
Erika omschrijft haar werk als “Bewogen met jonge mensen!” Dat staat centraal in haar werk voor de Hervormde Stichting voor jeugd- en jongerenwerk. De stichting is inzetbaar voor de begeleiding van de vrijwilligers in het kerkelijk jeugdwerk in de gemeente Elburg en Oldebroek. Tevens vertegenwoordigt ze dit jeugdwerk in diverse overlegorganen bij de burgerlijke gemeente. Als jeugdwerkadviseur adviseert en inspireert zij mensen om dit relatiegerichte jeugdwerk verder uit te bouwen En dat doet ze met veel plezier! Jonge mensen zijn fantastisch en het waard om in te investeren! Erica is bereikbaar op (06) 45012052 of via de mail erika@online.nl

Peter geeft als SCW’er het jeugd- en jongerenwerk in de kernen Wezep en Hattemerbroek gestalte. Dit gebeurt vanuit Jongerencentrum Slash. In Hattemerbroek zijn ook ontwikkelingen rondom de Breed Inzetbare Bus, hier op korte termijn meer over.
Jongerencentrum Slash zal met een uitgebreide agenda aan activiteiten komen. Peter is de dinsdag en woensdag vaak aanwezig in jongerencentrum Slash. U kunt hem bereiken op (06) 31002614 of via de mail op peter-baks@xs4all.nl

Het jongerenwerk in Oldebroek en dan met name het jongerencentrum in Kulturhus de Talter wordt door Marcel Tolhuis vorm en inhoud gegeven.
Het jongerenwerk richt zich met name op de groep van 12 t/m 18 jaar.
Samen met het straathoekwerk van de gemeente Oldebroek worden groepen jongeren opgezocht en worden ze uit genodigd om langs te komen bij jongerencentrum in het Kulturhus,om een potje te komen darten, poolen, muziek luisteren of te internetten. Dit kan op de op dinsdag-, woensdag- en donderdagavond van 18.30 uur t/m 22.00 uur. Voor meer info kunt u bellen naar (038) 3769693 of (06) 53380246.
Afdrukken

© gemeente Oldebroek - Laatst gewijzigd 03-04-2009
Fransje
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 23:11

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Fransje »

Bedankt!
Ik zal de melding doen en hier laten weten of de gemeente iets aan het trottoir heeft gedaan.
Jongerenwerk
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 10:55

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door Jongerenwerk »

Hallo allemaal, dank u wel uw betrokkenheid. Afgelopen zomer heb ik aan de bewoners van de Heikamp het aanbod gedaan dat zij voor vragen over het crossbaantje of voor andere vragen en opmerkingen met betrekking tot jeugd, contact met mij kunnen opnemen. Uiteraard geld dat aanbod nog steeds en natuurlijk niet alleen voor bewoners van de Heikamp. Ik nodig u dan ook allemaal van harte uit om eens binnen te lopen in het jongerencentrum. Om te kijken, om te vragen of om een opmerking achter te laten. Mocht u mij daar niet aantreffen, dan kunt u altijd contact zoeken via onderstaande gegevens.

Met vriendelijke groet,

Peter Baks
Sociaal Cultureel Werker
Taakgebied Jeugd- & Jongerenwerk
Gemeente Oldebroek
T. (038) 376 96 93
T. 06 31 00 26 14
E. peter-baks@xs4all.nl

Postadres (locatie Jongerencentrum Wezep)
postbus 70
8090 AB Wezep
onbekend
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mei 17, 2010 22:49

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door onbekend »

misschien vinden de mensen hier dit niet verstandig om te doen

als de jeugd erachter komt wie er klaagt zullen de ruiten er wel uit vliegen
klokkeluider
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 12:30

Re: Verloedering grasveld bij Slash

Bericht door klokkeluider »

Er komt vaak een tractor met vuile grond langs en die stort dit op het veld.
Een deel lag gister op het fietspad.

Deze man is blij dat hij hier de grond kwijt kan onder de noemer ''Ik mag dit storten omdat dit wordt getolereerd als crosszand''.
Ik zie het als onbeschoft storten.

Zo lust ik er ook nog wel een paar!
Wel sneu dat de heikampbewoners zo hun wijk zien verloederen.
Plaats reactie