Officiële openingshandeling Centrumplan Oldebroek

Plaats reactie
Redactie
Redactie
Contacteer:

Officiële openingshandeling Centrumplan Oldebroek

Bericht door Redactie » ma mei 09, 2011 11:58

Officiële handeling Centrumplan Oldebroek

OLDEBROEK – Het centrumplan in Oldebroek krijgt steeds meer vorm. Het nieuwe hart van Oldebroek wordt gevormd door winkels en appartementen. Alle winkelruimten en de meeste huurappartementen zijn toegewezen. Wethouder Veldhoen zal op maandag 16 mei rond 15.00 uur aanstaande, de hoofdentree voor de appartementen symbolisch openen.

Afbeelding

Ongeveer een jaar geleden is Prins Bouw gestart met de bouw van het complex dat ondermeer vervangende huisvesting gaat bieden voor de bekende ijssalon Strijkert. Daarnaast zullen ook de borduurstudio Van Loo, een ambachtelijke slagerij en een drogisterij een winkelruimte aan de zijde van Zuiderzeestraatweg betrekken. Aan de binnenzijde van het gebied, direct aan het grotere parkeerterrein, komt een riante EMTÉ supermarkt.

Ook na de officiële handeling zullen de werkzaamheden nog even door blijven gaan. De appartementen worden verder afgebouwd, de bedrijven zullen de inrichting e.d. nog moeten plaatsen en het omliggende terrein wordt ingericht als openbaar gebied dat een verbinding vormt tussen de Van Sytzamalaan en de Zuiderzeestraatweg.

Er zijn nog huurappartementen en koopappartementen beschikbaar. Voor informatie over het wonen in het dorpshart kunt u terecht bij de verkopende makelaars Pleiter en De Passende Woning.

Afbeelding

KIJKMOMENT
Voor diegenen die op maandag 16 mei de handeling door de wethouder niet kunnen bijwonen en voor iedereen die nieuwsgierig is naar het project wordt op zaterdag 21 mei aanstaande, tussen 11.00 uur en 13.00 uur een kijkmoment georganiseerd.

Belangstellenden kunnen een kijkje nemen op de bouwplaats, de in aanbouw zijde koopappartementen bezoeken en een indruk krijgen over het wonen in het nieuwe dorpshart.

Voor meer informatie kunnen belangstellenden terecht op de website
http://www.oldebroekcentrum.nl

Afbeelding

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.

Redactie
Redactie
Contacteer:

Re: Officiële openingshandeling Centrumplan Oldebroek

Bericht door Redactie » ma mei 16, 2011 16:06

Klik hier voor een fotoimpressie van de Officiële openingshandeling Centrumplan Oldebroek

Afbeelding
Wim Prins en Gerrit Jan Veldhoen openen symbolisch het pand door het gezamenlijk doorknippen van een lint.

Kijk ook eens op:
http://oldebroek.net/phpBB2/viewtopic.php?f=12&t=2876

Redactie
Redactie
Contacteer:

Re: Officiële openingshandeling Centrumplan Oldebroek

Bericht door Redactie » wo mei 18, 2011 12:21

Toespraak van de heer Wim Prins van Prins Bouw
Geachte aanwezigen,

Hartelijk welkom op deze bouwplaats, in het bijzonder burgemeester en wethouders, fijn dat u de tijd hebt genomen om deze officiele handeling mee te maken.

U vraagt zich misschien af: welke handeling betreft dit nu ????
  • - het is zeker geen eerste steenlegging
    - het hoogste punt is ook al geweest
    - en er is nog geen sprake van een oplevering
Vanwaar deze samenkomst zult u denken?
Ik ga het u proberen uit te leggen.
Omdat er binnenkort deelopleveringen plaatsvinden, is dit het moment voor Prins Project om belangstellenden de mogelijkheid te geven het gebouw te kunnen bekijken.
Na de plichtpleging bent u dan ook van harte uitgenodigd om het gebouw te bezichtigen.

Terugblik:
In 2006 zijn wij voorzichtig begonnen met de planvorming van dit project en medio 2007 heeft de gemeente de ruimtelijke kaders gesteld.
Binnen de aangegeven begrenzing is er een gebouw ontwikkeld door Arlan architecten uit Rotterdam in nauwe samenwerking met de Gemeente. Na heel wat hobbels, noem ze maar rustig (Wold)bergen zijn we om de toegezegde subsidie binnen te halen net voor 1 Juli vorig jaar rustig aan en voor eigen risico begonnen met de bouw.
Er liep immers nog een bezwarenprocedure en na de behandeling op 9 dec. vorig jaar is er met de realisatie vol gas gegeven, want tijdens de zitting werd ons duidelijk dat het bezwaar ongegrond verklaard zou worden.

Inmiddels zijn wij mede door een milde winter ingelopen op onze planning en kunnen u toch wel trots deze 1e impuls tot een nieuw winkelhart laten zien.

De Zuiderzeestraatzijde van het gebouw is onderkelderd en bestaat uit een viertal winkels. t.w. Ijssalon Strijkert, borduurstudio van Loo, Slagerij van de Weg en Drogisterij de Beauterie.
Boven deze winkels zijn drie lagen appartementen gebouwd , totaal 9 stuks. Aan de langszijde is een supermarkt voor Emté gebouwd die 1500 m beslaat, daarboven zijn 2 lagen koopapp. gesitueerd, totaal 8 stuks.

Is dit het centrumplan? nee, in het verlengde van dit gebouw willen wij met Uwoon 12 huurapp. gaan bouwen. Dit is nog onderdeel van fase 1.

Fase 2 achter het oude ambtshuus moet nog ontwikkeld worden.
Het is van groot belang voor Oldebroek om nu door te pakken!
De inwoners en winkeliers van dit mooie dorp verdienen een levendig winkelcentrum. Met samenwerking kom je ver, dat is hier wel gebleken.

Daarom past het om partijen te bedanken voor hun visie,samenwerking
en vasthoudendheid : te denken valt aan de Gemeente, B enW en ambtenaren, en aan Jan Klein, die zijn nek heeft uitgestoken voor dit project. Gerrit Jan Veldhoen, die meerdere brandjes heeft moeten blussen en Marius Schoppink die namens de gemeente projectleider is en dat was soms met een lange ij.

Verder bedanken wij Chris en Katinka van Loo die ondernemers zijn, kansen zien en ondanks tegenslagen door zijn gegaan. Volgens mij is jullie lef beloond, nagenoeg het hele voorpand is verhuurd, gefeliciteerd!

Voorts mogen we Jan Fernhout niet vergeten, de architect die bij zijn stelling is gebleven, een rustig, sober gebouw dat niet mag wedijveren met het oude ambtshuus, Jan, het gebouw wordt steeds mooier, je had het goed gezien.

De Sligro groep wil ik bedanken voor de prettige samenwerking, ik hoop dat de supermarkt Emté een begrip mag worden in deze omgeving, Succes !

De OVO wil ik bedanken voor hun steun weliswaar op de achtergrond, maar dat past bij de Oldebroeker mentaliteit bedankt voor jullie inzet.

De omwonenden wil ik bedanken voor hun geduld tijdens de bouw, wij weten dat wij overlast bezorgen, maar desondanks ervaren we een positieve houding vanuit de buurt, ook hartelijk dank daarvoor.

Als laatste wil ik de bouwers onder leiding van Evert van de Werfhorst bedanken, jullie hebben hard gewerkt, zelfs met de vorst gingen jullie door , het resultaat mag er zijn.

Nogmaals allen, ook die ik ben vergeten HARTELIJK DANK voor de prettige samenwerking.

De toekomstige gebruikers en bewoners van de appartementen wil ik bij deze Hartelijk feliciteren met hun winkel of woning.
Ik hoop dat dit gebouw het kloppend hart van Oldebroek zal worden.

Hartelijk dank voor uw aandacht .

Plaats reactie