Het verhaal van de gebroken duim van Thomas

jan bredewout
Berichten: 863
Lid geworden op: do jan 19, 2006 7:55
Locatie: wezep

Het verhaal van de gebroken duim van Thomas

Bericht door jan bredewout »

‘s Zaterdags na Salzburg zijn we richting Spanje vertrokken, we maken wat kilometers tegenwoordig. Extra training denkt u misschien?
Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt, de een noemt het training de ander vakantie. Ik houd het met het oog op mijn raceactiviteiten op training. Aprilia’s, Derbi’s en KTMmetjes bekijken onder de Spaanse zon, aan de rand van het zwembad kan best vermoeiend zijn. Zo vermoeiend dat je af en toe een massage nodig hebt…. maar dat is weer een ander verhaal.
Vorige week zaterdag bleef waarschijnlijk het gas hangen van een of andere logge BMW. Met een grote schreeuw “Bommetje!!” belandde de BMW in het water midden tussenin mijn verzameling lichte bromfietsjes. Gentleman als ik ben vang ik natuurlijk de klap op, met mijn duim….. geen goede actie blijkt achteraf. Nadat ik het zwembad uitklim zie ik dat mijn rechter duim er scheef aanstaat. Ik duw het zaakje recht, haal een ijszak om te koelen en begeef ik me weer tussen de brommers.

Moeders kunnen zooooo….. zeuren, ze wilde me in Spanje al naar het ziekenhuis sturen om foto’s te laten maken want mijn duim was wel erg blauw en dik, maar ik vond dat niet nodig, “echt niet, het is alleen een beetje gekneusd, komt helemaal goed”. Als ervaringsdeskundige op het gebied van gebroken vingers had ze zo’n vingerspitzengefühl dat er wel eens meer aan “de hand” kon zijn.
Ik had ook wel in de gaten dat het niet helemaal oké was maar hey…., als ik volgend weekend in Schleiz wil rijden, kan ik geen gips gebruiken, dus… tandjes op elkaar, gewoon naar het waterpark en als bewijs van de steilste glijbaan af, niks aan het “handje” toch?
Net als ik denk dat ik van het gezeur af ben, begint ze er woensdagmorgen opnieuw over “Ik heb een afspraak voor je gemaakt bij de huisarts, eind van de middag kun je terecht” Bij de huisarts doe ik nog verwoede pogingen om hem ervan te overtuigen dat er niks aan de hand is maar tevergeefs, het lijkt hem toch verstandig even een foto-tje te laten maken in Zwolle.
In het ziekenhuis is al gauw duidelijk dat de duim gebroken is en moet ik alsnog in het door mij gevreesde gips. Nu moet eerst de zwelling afnemen voordat ik volgende week ander gips krijg.
Mijn moeder wordt dus hartelijk bedankt, dankzij haar heb ik gips om mijn duim en kan ik mijn race in Schleiz dus definitief op mijn buik schrijven. Dus lezers, het is haar schuld dat ik in Schleiz niet aan de start sta, %$#%^%*.

Toch reis ik met mijn team af naar Schleiz want Ernst en Frank moeten er per slot van rekening ook rijden. Op de tribunes langs de kant van de baan bekijk ik de verrichtingen van mijn concullega’s en probeer ik zo mijn tijd nuttig te besteden door voor mezelf hun rijkunsten te analyseren en er iets van op te steken.
Schrötter won de wedstrijd (en werd daarmee voor het tweede jaar op rij Duits Kampioen) Fritz 2 en Kartheiniger 3. van der Mark 8, nadat zijn motor in de tweede kwalificatie volgens de Duitse speaker “abgefakkelt” werd (vrij vertaald: in de fik vloog en bijna afbrandde), Ernst 19 en Frank werd als 21e afgevlagd.

Over drie weken sta ik aan de start in Assen, zeker weten want aan de kant zitten kijken ondanks dat ik daar ook veel van heb geleerd is niet echt mijn ding.

Afbeelding

Groeten,

Thomas #71
videoclips
Plaats reactie