Thomas van Leeuwen had andere seizoenstart voor ogen.

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Thomas van Leeuwen had andere seizoenstart voor ogen.

Bericht door Redactie »

Thomas van Leeuwen had andere seizoenstart voor ogen.

Vrijdag 2 april is er een speciale vrije training ingelast als voorbereiding op het nieuwe seizoen dat voor de deur staat. Deze training kan Thomas goed gebruiken omdat zijn voorbereiding letterlijk in het water én in de sneeuw viel.

Zaterdag 3 april: nadat het ’s nachts heeft geregend en de baan nog gedeeltelijk nat is gaat Thomas op regenbanden de baan in. Het rijden gaat inmiddels een stuk soepeler als de dag ervoor. 5 buitenlandse en 2 Nederlandse coureurs rijden sneller als Thomas.

Afbeelding

Kort voor aanvang van de 2e kwalificatie begint het hard te regenen. Slechts iets meer dan de helft van de in totaal 27 coureurs durft het aan de baan op te gaan. Thomas rijdt hard in de regen en staat lange tijd bovenaan het scorebord. In de laatste ronde van deze training belandt Thomas naast de baan, tegen een dikke ril in de grindbak komt Thomas tot stilstand en vliegt voorover van de motor. Thomas blesseert hierbij zijn nek, de motor heeft geen noemenswaardige schade. Van der Mark rijdt toch nog net iets sneller en met 0.130 sec. verschil op van der Mark is de 2e plek voor Thomas. Thomas mag op Paasmaandag vanaf de tweede startrij vertrekken.


Met het ingaan van het nieuwe seizoen gelden ook nieuwe regels. Een gewijzigde startprocedure zorgde voor een rommelige start.
Tijdens de opwarmronde begint het te druppen waardoor de wedstrijdleiding besluit de startprocedure af te breken. De regen zet gelukkig niet door en de startprocedure wordt opnieuw gestart. Tijdens de rijdersbriefing op zaterdag was er door de wedstrijdleiding nadrukkelijk op gewezen dat het tijdschema strikt gehandhaafd zou worden. Een aantal coureurs waren niet goed op de hoogte van de nieuwe regels en waren te laat met het uitrijden van de pitsstraat waardoor deze achteraan het veld moesten starten.

Thomas heeft een goede start en gaat als een van de eersten de "Haarbocht" in. Bij doorkomst ligt hij op een 12e plek en valt zelfs even terug naar een 15e plek. Uiteindelijk finisht Thomas als 12e.

Thomas: "Ik had zelf een heel andere seizoensstart voor ogen, de trainingen op zaterdag verliepen uitstekend, ik stond er goed bij. Over de race ben ik absoluut niet tevreden, waar het aan lag? het ging gewoon niet en daarvan kan ik alleen de oorzaak bij mezelf zoeken"
"Ik ga deze race gauw vergeten en vooruit kijken, de volgende race staat gepland over drie weken, de 1e IDM race in Lausitz"

Kijk ook op http://www.rtvl.nl/
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie