UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door robbert_wezep » zo sep 18, 2011 21:02

ja , met de upc "valt-hier-nog-wat te-redden tour" op het winkelcentrum wil Upc nog even zieltjes winnen , en klanten stilzwijgend weer voor een jaar binden .
Een kennis was ook eens polshoogte gaan nemen , en kreeg de ene naar de andere "aanbieding"
om de oren . :roll:

goede klantbinding , of toch niet ?? :x

Naja , ik ben zeer benieuwd naar de uitslag op 19 september , ik heb me in ieder geval ingeschreven bij Solcon glasvezel :mrgreen:




grt Robbert
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west

nico

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door nico » ma sep 19, 2011 11:00

ik ben ook jaren lid geweest van opc maar naar zoveel problemen ben ik zo twee jaar geleden over gestopt naar kpn met itv en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze actie.
sinds ik bij kon zit heb ik bijna of helemaal niet een storing gehad en anders was die zo verholpen bij upc heb ik gekend dat ik er dagen uit lag.


niets in de wereld is helemaal perfect.

orgel fan
Berichten: 12
Lid geworden op: wo mei 14, 2003 21:49
Locatie: Wezep

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door orgel fan » ma sep 19, 2011 13:12

Ik moet me toch ook bij Jacco aansluiten
Ben ook al een tijd klant bij UPC en ben ook tevreden over wat zij leveren.
Telewerk vanuit huis en dat gaat prima.

Toch ben ik ook wel geïnteresseerd in glasvezel...
Alleen vraag ik me af wat voor mij het voordeel zal zijn??

Mijn internetgebruik bestaat voornamelijk uit websites bekijken, emailen , You Tube bekijken en op een forum als deze berichtjes lezen en plaatsen.
Downloaden e.d. doe ik niet.
Heeft het voor mijn dan zin om naar glasvezel te gaan?
Heb nu 60mbps internet.

Gebruikersavatar
hans uut wezep
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mei 20, 2007 13:07
Locatie: Wezep

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door hans uut wezep » ma sep 19, 2011 13:34

Als je bij UPC een contract hebt dan krijg je een eigen persoonlijke informatie pagina (mijn upc).
Hier vind je jou contract gegeven en factuur overzicht (belkosten enz.)
Ook kun je hier jou contract aanpassen, je zit er dan wel één jaar aan vast.
Binnen die periode mag je altijd jou contract veranderen, maar let wel goed op of je recht op de extra korting die nu gegeven wordt!! Deze krijg je alleen als je één of meer producten gaat opwaarderen, dus bijvoorbeeld van 25 Mb naar 50 Mb internet of van standaard digitaal pakket naar royaal pakket.
Zo krijg je voor een half jaar extra korting en na een half jaar betaald je het volle pond.
Dit laatste geld voor nieuwe en bestaande klanten. Als bestaande klant ga je dus eigenlijk na een half jaar meer betalen omdat je ook meer diensten gaat afnemen.

Dat is dus het addertje onder het hoge gras van UPC.

Nog iets om rekenschap mee te houden.
Je kunt het contract van UPC na één jaar kosteloos, maandelijks, opzeggen.
Dit houd eigenlijk in dat je (na een contract van 1 jaar) 13 maanden betaald!

Kleine tip.
Stapt u over op glasvezel houd uw contract in de gaten! Dit geld natuurlijk niet alleen voor UPC.
Het zal nog wel even duren voor dat het glasvezelnetwerk aangelegd wordt. Dus kan het zijn dat u een voordeel hieruit kunt halen.

gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door gvds » di sep 20, 2011 21:58

Kabelaars zitten zeker niet en zullen ook in de nabije toekomst met nog hogere snelheden komen. maar je moet deze verbinding delen met mensen die op dezelfde voedingskabel vanuit het wijkcentrum komen. in praktijk betekent dit dat je de verbinding moet delen met enkele honderden mensen die ook internet via de kabel afnemen. vooral in nieuwbouwwijken waar veel pakketten van UPC verkocht zijn is dit goed te merken. 's morgens een perfecte verbinding en 's avonds wanneer een ieder er tegelijk gebruik van maakt zakt de snelheid in tot vaak de helft van de maximale snelheid. het voordeel van glasvezel is dat je een 1 op 1 verbinding hebt van je kastje in de meterkast tot in het verdeelgebouw van de glasvezel. vooral videotoepassingen vragen veel bandbreedte. ontwikkelingen hebben we de laatste jaren met name gezien op het gebied van Youtube en vergelijkbare diensten. deze trend zet zich voort en vraagt steeds vaker om goede uploadsnelheid.

Harjan

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door Harjan » vr sep 23, 2011 14:09

Tja, maar koper blijft koper en de beperkingen in capaciteit kunnen nu eenmaal niet veranderd worden.

Een ander voordeel wat ik heel weinig hoor is het feit dat glasvezelkabel ongevoelig is voor bliksem inslag. Nu is het nog steeds een risico dat er ergens in de buurt een inslag plaats vindt, dit via de koperen UPC kabel mijn woning in komt met alle schade gevolgen van dien. Denk aan je tv, je computer je telefoon, je backup systeem etc. Met glasvezel kan dat niet meer gebeuren.

Voor mij een belangrijke reden om over te stappen naar glas.

vr grt


Harjan

mentaltheo

Re: UPC houdt vaste klanten al jaren voor de gek

Bericht door mentaltheo » vr sep 30, 2011 21:57

Ze houden niet alleen vaste klanten voor de gek, maar verdraaien de waarheid ook wel eens in de strijd om de consument: http://www.winterswijkopglasvezel.eu/in ... n-de-kabel De angst voor het voortbestaan is schijnbaar groot.

Plaats reactie