Waarom is er voor de jeugd in wezep geen klap te doen?

Geef je mening hier.
Plaats reactie
ASL
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2007 10:43
Locatie: Wezep

Waarom is er voor de jeugd in wezep geen klap te doen?

Bericht door ASL »

Waarom is het eigenlijk zo saai voor de jeugd in wezep?
Er is niks in het dorp te doen , ik vind eigenlijk dat er te weinig gezellige cafetjes zijn ,en activiteiten .
Vinden mensen het gek dat er zoveel jongeren op straat staan te ''hangen''? ik niet hoor .
We hebben toch een dorpshuis in wezep.
waarom mogen we daar gewoon geen plek hebben?
Wimke
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jun 14, 2006 21:19
Locatie: Wezep

Bericht door Wimke »

Misschien omdat de jeugd in wezep toch alles maar kapot maakt?
Wat mut dat mut!
ASL
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2007 10:43
Locatie: Wezep

Bericht door ASL »

Wou je zeggen dat alle jeugd vernielt ? Dat vind ik onzin, tuurlijk er gebeurt wel is wat . maar dat geeft niet aan dat er niks te doen is voor ons. Daarom vind ik het ook niet gek dat alle jonge lui in keten zitten
ASL
Berichten: 4
Lid geworden op: do mei 17, 2007 10:43
Locatie: Wezep

Bericht door ASL »

Er zijn echt weinig ( oudere mensen ) die met ons als jeugd mee denkt!!
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Geef de voorzet

Bericht door Bert-Jan »

Deze discussie komt niet echt op gang. Twee frontaal op elkaar staande recht-toe-recht-aan meningen, zonder opvolging.

“Er is niks te doen in Wezep” en “de jeugd in Wezep maakt toch alles kapot”. De bal is 2 keer ergens neergegooid, maar de afronding blijft volledig uit.

Wat is nu de vraag. Wil de Wezeper jeugd vermaakt worden? Wat verwacht de vraagsteller en van wie verwacht hij dat? Ik heb in ieder geval een tip: Als je iemand wilt aansporen tot organisatiedrift of het nemen van verantwoordelijkheid, noem het beestje dan bij de naam, want dan pas voelt diegene of die organisatie zich immers pas aangesproken.

Vraag is ook welke persoon of organisatie er past bij de nogal brede doelgroep om iets voor te organiseren. Op de een of andere manier ontbreekt er iets aan het “wij gevoel” in Wezep. Misschien komt het doordat het dorp groter van omvang is dan de andere Oldebroekse kernen? Misschien wil die oude angst maar niet weg, dat misschien een klein groepje herrieschoppers alles weer verziekt? Mag ik dat zo hard zeggen?

Dat de Wezeper jeugd alles kapot maakt, is een reactie die bij mij een diepe zucht oproept. Daarmee wordt de grootse groep Wezeper jongeren onrecht aangedaan. Dat een enkele lawaai- en paniekschopper deze groep jonge mensen overtreft met ergernis opwekkende aanwezigheid, is geen reden om “the good guys and girls” ook maar op die puinhoop te vegen.

Beste ASL, misschien ken je nog meer jongeren die er net zo over denken als jij. Ik hoop dat jullie je ook nog kunnen vermaken zonder dat anderen alles panklaar voor je inregelen, maar ga eens praten met de jeugdwerkers bij Slash. De jeugd is hun “core bussiness”, immers. Vraag hen hoe je volwassen kunt aansporen om met jullie mee te denken en ze enthousiast te maken. Als de bal eenmaal rolt kan het hard gaan. Samen breng je hem aan het rollen. Wachten op initiatief van anderen (volwassen in dit geval) brengt je in ieder geval nergens op dit moment.

Als je voorbeelden hebt over zaken die maar niet willen lukken, door tegenstand of wat dan ook, kom dan eens praten bij de lokale politiek of zo. Wij van de PvdA houden elke maandagavond spreekuuren daar zijn jongeren minstens nét zo welkom om ons aan te spreken als wie dan ook. Ook al ben je nog geen 18 en mag je niet stemmen, de volksvertegenwoordigers zijn er ook voor de jongeren. We komen ook gewoon hier vandaan, zijn geen “hoge piefen” en zeker niet moeilijk in de omgang ;-)

Nogmaals, trek eerst eens iemand bij Slash aan het jasje en vraag hoe je samen met hen én andere jongeren Wezep uit de sleur kunt trekken. Dat is immers wat je wilt en dat waar je energie in steekt betaalt zich uiteindelijk wel terug. Dat is meteen al de eerste activiteit, dus meteen meegenomen, niet dan?

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
steunfractielid en voorzitter PvdA Oldebroek - Wezep
Bert-Jan
Berichten: 229
Lid geworden op: do mar 02, 2006 23:45
Locatie: Wezep

Cult4You

Bericht door Bert-Jan »

Nog even een extra aandachtspuntje n.a.v. deze discussie. Misschien hebben geïnteresseerde jongeren er direct wat aan:
Cult4You: Cultuurbeleid Noord-Veluwe voor jongeren

Cult4you helpt organisaties en jongeren die culturele projecten organiseren. Je kunt hierbij denken aan popfestivals, rap-contests, dance-workshops en activiteiten als graffiti, theater en noem maar op. Cult4you richt zich op de gemeenten Oldebroek, Epe, Heerde, Hattem, Epe, Elburg en Nunspeet. De Cult4you website is inmiddels on-line.
lees verder op de website van de PvdA

Of ga direct naar de website van Cult4You

Hartelijke groet,

Bert-Jan Dokter
steunfractielid en voorzitter PvdA Oldebroek - Wezep
Plaats reactie