Oldebroek op 1!!

Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10143
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Oldebroek op 1!!

Bericht door Redactie »

Oldebroek op 1!!

Hierbij de hartelijke felicitaties van het CDA aan de Burgemeester. Hij heeft samen met zijn medewerkers de prijs gewonnen voor het beste Burgerjaarverslag van Nederland. Louis van Gaal zei ooit (toen Ajax landskampioen werd) dat Ajax niet alleen de beste was van Amsterdam maar ook van Eindhoven en Rotterdam. Dat geldt nu dus voor Oldebroek wat betreft het Burgerjaarverslag, proficiat!
Het Burgerjaarverslag (de naam zegt het eigenlijk al) is het jaarlijkse verslag van de Burgemeester over de dienstverlening van de gemeente Oldebroek. Een verslag dat iedere gemeente moet maken. En blijkbaar weet men in Oldebroek dat helder en duidelijk op te schrijven. U vraagt zich wellicht af of Oldebroek dan niets meer kan verbeteren aan de dienstverlening. Ik wil daar geen oordeel over geven via de krant, maar iets kan altijd beter. Zelf ben ik van mening dat Oldebroek gelukkig nog steeds kiest voor een persoonlijke benadering. Dienstverlening die past bij deze tijd. We leven in een tijdperk waarin er steeds meer digitaal gaat. En als je goed overweg kunt met de computer, is de digitalisering een prima uitkomst. Geen openingstijden of wachtrijen bij een balie, maar op het moment dat het jou uitkomt de computer aanzetten en je aanvraag indienen. Maar ik schreef het al: als je goed overweg kunt met de computer... en dat geldt niet voor iedereen. Ik vind dat Oldebroek gelukkig nog oog heeft voor die mensen en dat voorlopig zal moeten houden.

Hoe anders gaat onze plaatselijke bank hier mee om! Hoewel plaatselijk? Vestigingen die een aantal jaren terug nog grondig zijn verbouwd gaan opeens dicht of met zeer beperkte openingstijden werken. Ongehoord in deze tijd! Ik begrijp het commerciële verhaal achter deze beslissing (hoewel het is toch een coöperatie?). Maar juist van deze bank had ik verwacht dat ze er zouden zijn voor hun klanten, de mensen! Er zijn immers nog steeds mensen die niet anders willen en kunnen dan kiezen voor een persoonlijke behandeling. Leefbaarheid is het woord waar het om gaat. De politiek heeft hier verder geen zeggenschap in, maar toch zou ik een appél willen doen op de bank om hun besluit te heroverwegen. We rekenen op u!

Hartelijke groet,
Heleen Mulder
Namens het CDA

Bron www.oldebroek.nl
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie