Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door mrotman »

Sorry geen inhoudelijke aanvulling op deze discussie maar ik wil hierbij wel kwijt dat ik het volledig eens ben met onderstaande citaat:
Barry schreef:.....
Ik baal gewoon van al de bureaucratie bij gemeente en provincie en van alle onwelwillendheid bij de burgers. Zaken ten bate van het algemeen belang worden zo door zinloze bureaucratie en door egocentrische enkelingen soms eindeloos tegengehouden....
Wouter
Berichten: 25
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Wouter »

Wat voegt dit inhoudelijk toe?
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Barry »

Wouter schreef:Vraag hen die bezwaar hebben aangetekend, is een goede optie. Vervolgens zou een enquete inzicht kunnen geven in de wensen van de bevolking. Succes.
Ik vraag het jou, want jij schijnt het te weten.
Wouter
Berichten: 25
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Wouter »

Zo simpel ben je hopelijk niet?! Lees je eigen bijdrages maar terug, dan wordt duidelijk wie het denkt te weten. Jammer om je zo van de inhoud terug te trekken en naar het betrekkingsniveau over te schakelen. Kennelijk gaat het niet om argumenten maar om winst en verlies waarmee de discussie voor mij klaar is.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Barry »

Maar dan vraag ik mij nu af wat jij inhoudelijk van de zaak af weet. Want volgens mij ben jij degene die hier even komt schoppen. Ik weet tenminste wat wordt tegen gehouden. Maar het waarom dat wordt ook niet door de bezwaarmakers nog de vertegenwoordigers bekend gemaakt.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Start bouw centrum Oldebroek weer dichterbij.

Bericht door Redactie »

Start bouw centrum Oldebroek weer dichterbij.

Vandaag heeft de Raad van State haar uitspraak bekend gemaakt van een bezwaar tegen de bouw van het huidige plan voor het nieuwe centrum in Oldebroek. De Raad van State heeft het verzoek voor het treffen van een voorlopige voorziening afgewezen. Voor zover ik dat begrijp betekent dit dat de start van de bouw van het nieuwe centrum weer dichterbij is gekomen.
2.4.5. Gezien het voorgaande, verwacht de voorzitter dat uiteindelijk zal blijken dat het college vrijstelling en bouwvergunning voor het bouwplan heeft mogen verlenen. Gelet hierop, en na afweging van de betrokken belangen, bestaat aanleiding het verzoek om het treffen van een voorlopige voorziening af te wijzen.

2.5. Voor een proceskostenveroordeling bestaat geen aanleiding.

3. Beslissing

De voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State:

wijst het verzoek af.

Aldus vastgesteld door mr. C.M. Ligtelijn-van Bilderbeek, als voorzitter, in tegenwoordigheid van mr. J.A.A. van Roessel, ambtenaar van Staat.

w.g. Ligtelijn-van Bilderbeek w.g. Van Roessel
voorzitter ambtenaar van Staat

Uitgesproken in het openbaar op 25 juni 2010
Klik hier om de volledige uitspraak te lezen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Redactie »

Bezwaarmakers invulling "gat Oldebroek" in ongelijk gesteld.

De bezwaren van de bezwaarmakers zijn door de Hoge Raad ongegrond verklaard.
De bouw in het "gat van Oldebroek" kan vanaf nu zonder hindernissen en onzekerheden doorgaan. Enkel de weersomstandigheden kunnen de bouw nog vertragen. In week 28 van dit jaar hopen de eerste gebruikers gebruik te kunnen maken van het nieuwe winkelcentrum en appartementen.

Lees hier de uitspraak van de Hoge Raad
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Redactie »

persbericht gemeente Oldebroek
Project Oldebroek Centrum gaat door

Op 12 januari 2011 heeft de Afdeling Bestuursrechtspraak Raad van State in Den Haag het beroep tegen het project Oldebroek Centrum ongegrond verklaard. Hiermee is de verleende bouwvergunning onaantastbaar geworden. Het gemeentebestuur is blij met deze uitspraak.

Het project voorziet in de bouw van winkels, een supermarkt, 17 appartementen en de inrichting van het bijbehorende terrein voor parkeerplaatsen en winkelgebied.

De bouwwerkzaamheden kunnen vervolgen. Hiermee wordt een economisch impuls gegeven aan de detailhandel en wordt het braakliggende terrein in het centrum ingevuld. Een aantrekkelijke dorpskern en het op peil houden van het voorzieningenniveau komt zo een stap dichterbij.

Voor de hele uitspraak wordt verwezen naar de website van de Raad van State.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10110
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bouwvergunning project Oldebroek Centrum geschorst

Bericht door Redactie »

Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Plaats reactie