Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasvezel.

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
Redactie 3
Berichten: 234
Lid geworden op: ma jun 21, 2010 20:15

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek ????

Bericht door Redactie 3 »

Ik bezocht onlangs de informatiewagen van UPC, die op het marktplein in Wezep stond.
Het was er behoorlijk druk. Kennelijk wilden velen ook van UPC weten wat zij op het gebied van glasvezel konden bieden. Dat werd mij dan ook verteld door een van de UPC medewerkers.
Hieronder een korte weergave van hun verhaal.

Met groet,
Henk vd Weerd

Voor de huidige UPC aangesloten afnemers veranderd er (nog) niets. Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasvezel. Dat is aangelegd tot in de wijken van de gemeente Oldebroek. Vanuit die aansluitpunten in de wijk, gaan de signalen middels het bestaande coax (koper) netwerk naar de huisaansluitingen.

UPC biedt momenteel al hogere snelheden voor een lagere prijs dan het nog aan te leggen glasvezel.
Naar gelang de ontwikkelingen op technisch gebied / concurrentie, zal UPC daarop inspelen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek ????

Bericht door FerryHeibrink »

UPC houd natuurlijk mooie praatjes wat betreft de coaxkabel. Echter is het duidelijk merkbaar dat men qua capaciteit vol zit, ook al willen ze anders doen geloven.

UPC zal natuurlijk zeggen dat ze 120MBit internet aanbieden, echter zit hier wel een addertje onder het gras, iets waar veel mensen niet naar kijken.....

De upload snelheid is bij coax altijd beperkt. Dit heeft gewoon met de gebruikte techniek te maken. Hier hebben de meeste 'internetters' niet direct last van, maar mensen die echt data uitwisselen en dus ook gegevens moeten versturen, ondervinden hiervan veel hinder.

UPC bied pakketen zoals:
30/3 - 60/6 - 120/10
Heel leuk, ik heb zelf een 60/6 abonnement, echter als ik grote bestanden moet versturen, heb ik gewoon last van die beperkte 6 mbit upload. UPC doet dit af met: Gebruiken de meeste mensen toch niet. Handig, als je zelf in de IT zit en regelmatig grote hoeveelheden data moet uitwisselen via VPN's.

In de nabije toekomst gaat dit gewoon een probleem worden.

Ik heb zelf meteen glasvezel aangevraagd, om te beginnen met 50/50. Ik lever 10 mbit aan download in, maar krijgt 44 mbit Extra aan upload, en daar heb ík véél meer aan.

Ik hoop dat de inwoners van de wezep e.o. een beetje door de misleidende reclame heen kijken. UPC zegt wel dat ze glasvezel gebruiken, maar je hebt er zo bar weinig aan....

Coax providers wringen zich in allerlei bochten om klanten te houden, ze weten gewoon dat overal waar Reggefiber is geweest, het klantenbestand ernstig slinkt, en dat hebben ze aan zichzelf te danken.
Ik heb maandenlang een brakke mediabox gehad, vele malen die lui opgebeld, kreeg geen nieuwe. Uiteindelijk een nieuwe gekregen nadat het ding helemaal was gestorven, maar die heeft een RTL5 interactief 'fetish'. Je kunt niet een keer fatsoenlijk zappen of je staat weer op "Even geduld aub.". Nee van UPC wil ik graag af.
Nog een voorbeeld. Door administratief geklier van UPC heb ik een dikke week zonder telefoon gezeten, moest alles via de GSM doen. Vervolgens belooft men mij de schade te vergoeden, en een dag later zijn ze het ineens weer vergeten en heb uiteindelijk niets gekregen.
3 dagen zonder internet gezeten na een modemswap, omdat ze, zelfs na 3 keer het MAC adres door te hebben gegeven nóg de gegevens niet goed in de administratie te zetten. 3 keer wordt mij het MTA adres gevraagd, terwijl ik ze al suggereerde dat ze het CM adres moesten hebben, maar nee zij wisten het allemaal wel.
in totaal 5 mensen gesproken die zouden me binnen een uur terugbellen. werkelijk niet 1 keer ben ik ooit teruggebeld. Heb urenlang met 0900-1580 op de GSM bij die lui naar Phil Collins mogen luisteren, om er daarna eindelijk bij de 3e of 4e lijn eindelijk iemand met verstand te spreken te krijgen die zegt dat ie het CM adres moet hebben en het MAC adres dus 1 cijfertje anders is.

Prutsers vind ik het, en dat voor 85 euro per maand....
Gebruikersavatar
Redactie
Redactie
Berichten: 10111
Lid geworden op: di mei 13, 2003 7:55
Locatie: Wezep
Contacteer:

Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasvezel.

Bericht door Redactie »

Ingezonden reactie op UPC door Gerrit van de Streek
UPC schreef:Voor de huidige UPC aangesloten afnemers veranderd er (nog) niets. Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasvezel. Dat is aangelegd tot in de wijken van de gemeente Oldebroek. Vanuit die aansluitpunten in de wijk, gaan de signalen middels het bestaande coax (koper) netwerk naar de huisaansluitingen."
(het percentage glas is waarschijnlijk nog hoger, richting de 90%. Dat is het gedeelte van Amsterdam tot aan de rand van de gemeente Oldebroek van daaruit wordt het getransporteerd over Coax-kabel. Vanaf hier moet het signaal gedeeld worden met vele bewoners. Dat gaat problematisch worden als vele mensen tegelijk gebruik maken van de verbinding. Dat merk je vooral in nieuwbouwwijken waar veel UPC internet aansluitingen aangesloten zijn. ’s Morgens is de snelheid wel gegarandeerd echter ’s avonds wanneer iedereen gebruik maakt van het netwerk daalt de snelheid van de verbinding aanzienlijk. Dit geldt niet voor glasvezel. Een ieder heeft een 1 op 1 verbinding tot in de centrale ruimte. Als er veel 100 MB verbindingen verkocht worden, wordt er extra capaciteit in de technische ruimte bijgeplaatst. Glasvezel is vrijwel onbeperkt wat betreft bandbreedte. De vraag naar hogere snelheden en bandbreedte zal alleen maar toenemen de komende jaren, hierdoor loopt de coax echt tegen de beperkingen aan.
UPC schreef:UPC biedt momenteel al hogere snelheden voor een lagere prijs dan het nog aan te leggen glasvezel.
Dit is onjuist. De prijzen van glasvezel zijn afgestemd op de prijzen van UPC en Ziggo. UPC alles in 1 kost evenveel als Lijbrandt en KICK XL alles in 1. Met dit verschil dat de uploadsnelheid hoger is en het analoge signaal subliem is. Tevens geven zij TV-OOST door wat UPC niet kan. Heel veel mensen hebben hier behoefte aan.
UPC schreef:Naar gelang de ontwikkelingen op technisch gebied / concurrentie, zal UPC daarop inspelen.
UPC gaat zeker niet alle straten overhoop halen om een ieder te voorzien van glasvezel, ze proberen zo lang mogelijk het bestaande netwerk dmv apparatuur aan te passen.
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
Gebruikersavatar
Redactie Noord
Redactie
Berichten: 734
Lid geworden op: vr apr 16, 2010 21:03
Locatie: Wezep

Re: Glasvezel in gemeente Oldebroek ????

Bericht door Redactie Noord »

Een plaatje gevonden op internet. De situatie zoals deze te zien is in het onderstaande schema toont hoe het bij UPC werkt: glasvezel tot aan de wijkcentrales en het laatste deel - waar de meeste gebruikers op zitten en dus de meeste bandbreedte moet worden gedeeld - is COAX kabel.

Afbeelding

Met glasvezel bestaan er geen tussenstations meer en krijg je rechtstreeks vanaf het distributiecentrum je data zonder dat je snelheid hoeft in te leveren omdat de rest van de buurt ook zit te internetten of televisie zit te kijken.

Zo ziet het er bij glasvezel uit (met uitzondering van de wijkkasten waar alle glasvezels samenkomen en verder gaan richting het distributiecentrum):

Afbeelding
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
williams23

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door williams23 »

Upc brengt het mooi maar in de theorie worden de feiten en snelheden never gehaald!
Gast

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door Gast »

Ik moet altijd wel erg lachen om het modder gooien van de voor en tegenstanders. Ik ben al dik 10 jaar bij UPC en heb tot nu toe één keer een technische storing gehad waardoor ik langer dan 24 uur zonder internet zat. Ik ken verschillende mensen in Elburg die 2 jaar geleden van UPC overstapten op Glashard. De meesten daarvan zijn inmiddels weer terug bij UPC of bij een andere provider. Het zal vast met de kinderziektes te maken hebben. Er zijn bij mij verschillende verkopers langs geweest die met gladde praatje mij aan de glasvezel te krijgen. Waarom moet ik overstappen als ik tevreden ben? Nu haal ik ik 10 minuten een film binnen. Het zal ongetwijfeld sneller kunnen. Een cd trek ik in 15 seconden binnen en ook dat zal vast wel sneller kunnen. Voor mij is het zo dat ik blijf waar ik zit omdat ik vindt dat het goed is. Het is zo goedkoop om de concurrentie zwart te maken. Trouwens uploaden van een bestandje van 100 mb duurt bij mij 10 minuten. De meeste mensen weten niet wat uploaden is. Even voor de duidelijkheid, ik krijg geen korting op m'n abonnement van UPC hoor door deze reactie te posten.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 349
Lid geworden op: di okt 23, 2007 11:54

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door Barry »

Ik ben zelf 1/2 jaar klant van upc geweest.

Op het tv/internet/telefoon, geen aanmerkingen, maar de organisatie.... waardeloos! Duurdere pakketten willen ze je graag aansmeren, maar zie maar eens iets te regelen waar ze geen geld aan verdienen.

Daarom heb ik nu alles bij kpn en kan de hele UPC me gestolen worden.

Extra reden waarom ik bij kpn ben, bij interactive tv kun je gratis gebruik maken van digitenne, heel handig buiten de deur. Het is daarmee zelf mogelijk om in de auto tv te kijken.
Gast

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door Gast »

Als je wilt blijven zitten waar je nu zit prima, maar glasvezel is gewoon de toekomst en dat heeft upc op dit moment gewoon niet en door nu over te stappen en niet later bespaart u sowieso de aanlegkosten, maar goed dat ieder voor zich. Veel plezier en succes bij upc.
Gebruikersavatar
hans uut wezep
Berichten: 8
Lid geworden op: zo mei 20, 2007 13:07
Locatie: Wezep

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door hans uut wezep »

15 augustus heeft UPC via hun digitaal infokanaal bekend gemaakt dat zij per 1 september alle regionale zenders (waaronder TV- oost) digitaal gaan uitzenden
Gebruikersavatar
mrotman
Beheerder
Berichten: 445
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 16:18
Locatie: Wezep
Contacteer:

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door mrotman »

Nu er plannen zijn voor het aanleggen van een glasvezelnet is de service en kwaliteit van UPC al sterk verbeterd. Zo zie je maar weer wat concurrentie op kan leveren!
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: Bij UPC bestaat het netwerk al voor 70 procent uit glasv

Bericht door robbert_wezep »

En daar heb ik nu nou net zon hekel aan , dan denk ik bij mezelf " zak nu ook maar in de str... "

Dat noem ik nu schijnheiligheid van de bovenste plank
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
Plaats reactie