De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Vragen en antwoorden over de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk in een aantal kernen van onze gemeente.
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door robbert_wezep »

In Wezep-noord zijn inmiddels de eerste woningen aangesloten , ook hattemerbroek zal de komende weken aan de beurt zijn om op glasvezel te worden aangesloten , de eerste afspraken zijn gemaakt .
In de komende weken word er een begin gemaakt met graafwerkzaamheden in Wezep West :D
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

robbert_wezep schreef:In Wezep-noord zijn inmiddels de eerste woningen aangesloten , ook hattemerbroek zal de komende weken aan de beurt zijn om op glasvezel te worden aangesloten , de eerste afspraken zijn gemaakt .
In de komende weken word er een begin gemaakt met graafwerkzaamheden in Wezep West :D
Heel mooi :)

Een ding is mij alleen niet helemaal duidelijk. De werkwijze verschilt ook nog wel eens...

A.s. donderdag komt reggefiber bij mij de kabel binnenbrengen en afmonteren. De kabel ligt nu bij de voordeur (steekt uit de grond).

Nu schijnen er 2 manieren zijn om het aan te sluiten:

1. Reggefiber (Van Gelder) sluit de glasvezel aan op een grondplaatje (dummy). Later komt de provider het glasvezelmodem aansluiten (kan enkele weken duren!).

2. Reggefiber (Van Gelder) sluit meteen een glasvezelmodem aan waardoor je vrijwel direct gebruik kan maken van de diensten.

Ik ben heel benieuwd welke manier er op dit moment wordt toegepast in Wezep. Mijn collega in Putten heeft maanden moeten wachten terwijl de kabel al heel lang terug is binnengebracht.

Ik kan niet wachten om van UPC af te zijn!
Gebruikersavatar
robbert_wezep
Berichten: 55
Lid geworden op: za aug 29, 2009 20:33
Locatie: De Zeis , Wezep

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door robbert_wezep »

De oranje kabel wordt naar binnen gebracht en meteen afgewerkt , dus glasvezel modem wordt geplaatst , de fiber(s) worden gelast en in het modem afgewerkt en de demping wordt gelijk getest .
hierna zou de aansluiting gereed zijn om gebruikt te worden .

dan is het wachten op je provider die de router leverd .
HALLO GL@SVEZEL , DAAAG ADSL EN KABEL !!
Greetzz , Wezep-west
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

robbert_wezep schreef:De oranje kabel wordt naar binnen gebracht en meteen afgewerkt , dus glasvezel modem wordt geplaatst , de fiber(s) worden gelast en in het modem afgewerkt en de demping wordt gelijk getest .
hierna zou de aansluiting gereed zijn om gebruikt te worden .

dan is het wachten op je provider die de router leverd .
Mooi, Dan zou het in mijn geval direct kunnen werken. Ik heb geen router van de provider. Zit zelf in de IT dus heb een provider uitgezocht die niet aan extra routers doet. Ik heb mijn eigen routers.
Redactie Noord 2
Berichten: 234
Lid geworden op: ma okt 10, 2011 19:21

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door Redactie Noord 2 »

Hieronder een aantal foto's gemaakt tijdens het aansluiten van de glasvezelkabel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik hier voor alle foto's
Oldebroek.net - Door, voor en van inwoners uit de gemeente Oldebroek.
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door gvds »

de Popgebouwen in Wezep en Hattemerbroek zijn nog gereed voor Solcon en Lijbrandt klanten.Planning was overigens 27 juni en dat hebben ze dus niet gehaald. Daarom worden op dit moment alleen KPN en KPN-gerelateerde klanten geactiveerd. Dit is een vast patroon wat je ook in andere plaatsen ziet. Het afwerken van de kabels in de woningen gaat gewoon door.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

gvds schreef:de Popgebouwen in Wezep en Hattemerbroek zijn nog gereed voor Solcon en Lijbrandt klanten.Planning was overigens 27 juni en dat hebben ze dus niet gehaald. Daarom worden op dit moment alleen KPN en KPN-gerelateerde klanten geactiveerd. Dit is een vast patroon wat je ook in andere plaatsen ziet. Het afwerken van de kabels in de woningen gaat gewoon door.
O handig :(

Heb me helemaal er op verheugd dat ik morgen mijn UPC lijn kan laten voor wat t is...
Enig idee wanneer de POP's wél worden opgeleverd? Gaat dit nog een paar dagen duren? een week? toch niet weer een maand wachten?
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door gvds »

Ferry,

ik ben bang dat het nog wel een poosje kan duren. De ervaring met Heerde maakt me niet blij. sinds afgelopen maandag kunnen daar de klanten van Solcon/Lijbrandt geactiveerd worden. Morgen hebben we overleg en hopelijk kan ik je morgen meer informatie verstrekken.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

gvds schreef:Ferry,

ik ben bang dat het nog wel een poosje kan duren. De ervaring met Heerde maakt me niet blij. sinds afgelopen maandag kunnen daar de klanten van Solcon/Lijbrandt geactiveerd worden. Morgen hebben we overleg en hopelijk kan ik je morgen meer informatie verstrekken.
Dat meen je niet :( had echt de hoop dat ik morgen eindelijk online zou zijn. Heb zelfs vrij moeten nemen zodat ik de monteur binnen kan laten. Achteraf gezien had ik dus beter een andere dag kunnen kiezen die me beter uitkwam.

Ik zou het erg op prijs stellen als je me (ons) op de hoogte houd van de ontwikkelingen.

Alvast bedankt!
Ed Kooistra
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jul 04, 2012 22:37
Locatie: Hattemerbroek

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door Ed Kooistra »

Vreemd hoor. Hier komt van Gelder op 9 juli de aansluiting in huis maken en de KPN monteur komt pas 8 augustus activeren!
Met andere woorden, 2 keer een monteur in huis met ongeveer 5 weken ertussen..

Ps heb nu adsl van KPN
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Ed Kooistra schreef:Vreemd hoor. Hier komt van Gelder op 9 juli de aansluiting in huis maken en de KPN monteur komt pas 8 augustus activeren!
Met andere woorden, 2 keer een monteur in huis met ongeveer 5 weken ertussen..

Ps heb nu adsl van KPN
Ik krijg vandaag de monteur (14:00/16:00). Mijn provider hoeft me alleen maar een HD recorder en een HD box te sturen die ik zelf aansluit.

Hoop alleen wel dat ze het vlot activeren...

Ik houd jullie op de hoogte...!
EdjeK
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 31, 2004 13:30
Locatie: Hattemerbroek
Contacteer:

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door EdjeK »

Volgens @gvds "Daarom worden op dit moment alleen KPN en KPN-gerelateerde klanten geactiveerd. Dit is een vast patroon wat je ook in andere plaatsen ziet."
Dus zou je zeggen dat Van Gelder ook de KPN aansluitingen, direct bij de inbreng van de glasvezel thuis, in orde maakt!
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

EdjeK schreef:
Volgens @gvds "Daarom worden op dit moment alleen KPN en KPN-gerelateerde klanten geactiveerd. Dit is een vast patroon wat je ook in andere plaatsen ziet."
Dus zou je zeggen dat Van Gelder ook de KPN aansluitingen, direct bij de inbreng van de glasvezel thuis, in orde maakt!
Ze zijn zojuist bij mij langsgeweest om de glasvezel aan te sluiten. Ik heb wel een bodemplaat, maar nog geen modem. Ook op de kabel staat nog geen signaal.

Ik vraag me wel af hoe het nu verder gaat. Krijg ik van Lijbrandt nog bericht of??
Heb t idee dat als ik gewoon ga wachten, dat t allemaal langer gaat duren. Ik ben heel benieuwd wanneer het signaal wordt geactiveerd.
FerryHeibrink
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jul 22, 2011 13:22

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door FerryHeibrink »

Hmm,

Heb al contact gehad met Lijbrandt. Die hebben tot op heden ook nog geen reactie gegeven. Ze zoeken het uit maar weten dus ook de planning niet.

Het modem hangt er nu een paar dagen en ik had eigenlijk gehoopt dat ik snel daarna een modem zou ontvangen. Helaas is het weer heel stil, geen briefje voor aan afspraak. Niks.

Ook de monteurs durfden geen uitspraken te doen. Soms kon het na het trekken van de kabel wel maanden duren werd me gezegd. Daar ben ik dus minder blij mee :|

Had ik vorig jaar nou maar mijn UPC verlengd. Had me honderden euro's gescheeld. Dat jaar zit er intussen ook weer bijna op.

Iemand hier die meer info heeft?
gvds
Berichten: 23
Lid geworden op: wo feb 16, 2011 14:03

Re: De eerste aansluitingen in Wezep zijn een feit

Bericht door gvds »

zit ook met smart te wachten. heb belofte gekregen dat afgelopen week de POP gereed zou zijn, maar dit is nog niet het geval. had UPC per 13 juli opgezegd en heb nu verlengd tot 13 augustus, zijn ze heel flexibel in. Ik kon aangeven hoelang ik nog wilde verlegen. Hoop dat het de komende weken wel in orde komt. Ik begrijp dat men afhankelijk is van het aanvoersignaal van het analoge tv-signaal. hiervoor moet een aantal vezels doorgelast worden. hiervoor zijn ze afhankelijk van andere partijen. zodra er groen licht is meld ik me.
Plaats reactie